יבמ רשמה השנה 400 פטנטים בתחום הענן

חוקרים ביבמ רשמו במהלך 2015 יותר מ- 400 פטנטים חדשים בתחום הענן. ב- 18 החודשים האחרונים, הבטיחה יבמ כמעט 1,200 פטנטים כאלה, תוך שיפור יכולתה להציע שירותי ענן חדשים, פתרונות מבוססי ענן ויכולות חדשות ללקוחות בכל תחומי התעשייה.

הפטנטים החדשים מכסים מגוון רחב של חידושים, ובכלל זה שיפור מהירות הפריסה של מערך אבטחה במרכזי עיבודי ענן, כמו גם פישוט משימות הניהול של יישומי ענן, אחסון ותחזוקה.

כך, למשל, פטנט של יבמ להבטחת זמינות גבוהה של שרת ענן (U.S. Patent #9,015,164), מאפשר למערכת לצלם תמונת הבזק של מכונות וירטואליות, על מנת להשתמש בה למשימות התאוששות וחזרה לפעילות לאחר קריסה. פטנט אחר, (8,949,415) מטפל בשימור רוחב פס התקשורת הנצרך על ידי משאבי ענן שונים, דוגמת מכונות וירטואליות, ובהבטחת ערכי-סף נדרשים לפעילות כל מכונה בפני עצמה. הפטנט מאפשר ויסות תעבורת הרשת אל מכונה וירטואלית וממנה, עד כדי השבתתה, מבלי לשבש את פעולת המכונה עצמה. יישומו, עשוי לחסוך בעלויות ספק שירותי הענן, בגין העברת נתונים ברשת, אל המכונות הווירטואליות ומהן.

על מנת לתמוך באבטחת יישומים הפועלים בענן, פיתחו חוקרי יבמ פטנט (8,984,132) לזיהוי רכיבים ביישום העושים שימוש במידע רגיש והעברתו לשרתים מאובטחים יותר. מידע בלתי מאובטח, ייפרש על גבי שרת אחד או מספר שרתים הפתוחים יותר לגישת הציבור. התקשורת בין השרתים המאובטחים ובין השרתים הציבוריים, יכולה להתנהל בערוצים מאובטחים.

בתחום שילוב הניהול של סביבות פיזיות וסביבות וירטואליות על גבי מספר גדול של פלטפורמות חומרה הטרוגניות, רשמה יבמ פטנט (8,984,134) הנוגע לבניית יחידה בודדת המכילה את כל רכיבי החומרה והתוכנה הנדרשים ומשתלבת בסביבת הענן. פטנט נוסף של יבמ, (8,990,950) נועד לשפר את הגישה של קבוצות משתמשים מבוזרים גיאוגרפית, לנתונים המאוחסנים בענן, תוך שיפור יכולות השליטה של בעלי נתונים אלה.

על מנת לעמוד ביעדיה, ולהמשיך לחדש בעולם הענן, הקימה יבמ בשנה האחרונה מסגרות שיתוף פעולה אסטרטגי עם Box ועם אפל, הממנפות את שירותי הענן של יבמ.

בתמונה: דרור פרל

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות