חדשות היום

אלקטל לוסנט מכריזה על פיתוחים חדשניים בטכנולוגיות גישה רחבת-פס אולטרה-מהירה על תשתיות נחושת ואופטיות

הטכנולוגיות החדשות יאפשרו למפעילי תקשורת לספק גישה מהירה יותר של הלקוחות לרשת המידע תוך ניצול אופטימלי של התשתיות ותוך מתן תשתיות משופרות לרשתות הסלולאר דור 5

אלקטל-לוסנט השיקה היום טכנולוגיות חדשניות מובילות בתעשייה בתחום גישה רחבת-פס שיאפשרו למפעילי תקשורת לעמוד בביקושים הקיימים והעתידיים לשירותי גישה בפס רחב אולטרה-מהיר, כולל היענות לדרישות לביצועים ולנפחי מידע גבוהים הצפויים בעתיד הלא רחוק.

מפעילי תקשורת מחפשים טכנולוגיות שיספקו להם את הגמישות כדי להתמודד עם כל הדרישות על גבי הרשתות שלהם, על ידי שירותים ויישומים קיימים וחדשים.

‘שירותי ג’יגהביט’, גישה במהירויות פס רחב אולטרה-מהיר של 1 ג’יגהביט בשנייה ומעבר לכך, שהיו פעם נחלת הסקטור הארגוני בלבד, מתרחבים בהדרגה אך בהתמדה גם לעבר המגזר הפרטי. בסוף 2015, יותר מ-40 מיליון קווי 4K TVs1 צפויים להגיע עד לבתים, ובסוף 2020, צפוי מספר המכשירים המקושרים להגיע ל-50-100 מיליארד2.

על מנת לתמוך במפעילי התקשורת שנדרשים למלא את הצורך הזה, אלקטל לוסנט משיקה בכנס הבינלאומי השנתי Broadband World Forum שלוש טכנולוגיות חדשות לרשתות גישה בתקשורת נייחת על גבי סיבים אופטיים וכבלי נחושת:

• G.fast Multi-Port Micronode – השקה של יחידת G.fast DPU חדשה בעלת 16 פורטים העושה שימוש בטכנולוגיות וקטורינג 2.0 מתקדמות. פתרון זה מאפשר למפעילי תקשורת למנף את טכנולוגית ה-G.fast להאצת הפריסה של סיבים אופטיים לבתים (FTTH) ולהביא מהירויות של גיגהביט לאזורי מגורים מרובים תוך שימוש בתשתיות כבלי הנחושת, דבר המונע את הצורך לבנות תשתית כבלים יקרה שגוזלת זמן. הפתרון שהושק כולל גם יחידת קצה חכמה בבית הלקוח המתפקדת כ-Home Gateway.

• זמינות מסחרית של מוצרי ה-Vplus הראשונים של אלקטל לוסנט, אשר מסייעים למפעילי התקשורת למלא את הפער בין וקטורינג VDSL2 לבין טכנולוגית ה-G.fast, לצורך אספקת אמצעי גישה בפס רחב אולטרה-מהיר, בפשטות, במהירות וביחס טוב של עלות מול תועלת, במהירויות גבוהות יותר, על פני מרחקים גדולים יותר, ואל יותר לקוחות.

• הרחבת מוצרי ה-TWDM-PON, כולל יחידת רשת אופטית ONT חדשה לפריסת תשתיות לבתים, וכן מספר שיפורים לפלטפורמת הסיבים האופטיים לבתים (FTTH) כגון הוספת יכולות מיתוג, וכן הגדלת קבצי ההעלאה (uplink) – שיפורים קריטים לפריסת תשתיות מרובות גיגהביט בקנה מידה גדול. כמו כן תציג אלקטל לוסנט תכונות חדשות למערכת ניהול הרשת (Network Management System) שנועדו לפשט את הניהול והפריסה של טכנולוגיות ה-GPON וה-TWDM על גבי אותה רשת סיבים.

בהתייחסו להצגת המוצרים החדשים בכנס Broadband World Forum המתקיים בלונדון, אמר פדריקו גילאן, נשיא חטיבת התקשורת הנייחת באלקטל לוסנט: “העולם הולך לכיוון התקשורת הניידת, אבל גם התקשורת הניידת הולכת לכיוון הנייח. ככל שהביקוש של הלקוחות לגישה בפס רחב אולטרה-מהיר ממשיך לגדול, כך מפעילי התקשורת זקוקים לטווח רחב יותר של אפשרויות טכנולוגיות, כדי לעמוד ביעילות בביקושים הצומחים, המשתרעים על פני שירותים למגזר הביתי, לעסקים ולתשתיות הקישוריות backhaul של התקשורת ניידת”.

גילאן הוסיף כי “הודות למערך המוצרים המלא והמתקדם ביותר בתעשייה, אשר משלב פתרונות של סיבים אופטיים וכבלי נחושת, אלקטל לוסנט מצוידת בצורה ייחודית בכדי לסייע למפעילי תקשורת לטפל בכל סיטואציה שיתקלו בה היום ובעתיד. כל הטכנולוגיות הללו ימלאו יחדיו תפקיד קריטי בסיוע למפעילי תקשורת להפוך את רשתות התקשורת הנייחת שלהם לנכס חיוני שיהפוך את הדור החמישי בסלולאר לאפשרי”.

רופרט ווד, אנליסט בכיר בחטיבת רשתות נייחות ב- Analysys Mason הוסיף: “כאשר 96% מכלל נתוני ה-IP בעולם מקושרים באמצעות רשתות גישה נייחת, ויותר מ-75% מנתוני התקשורת הניידת מופקים בתוך מבנים, רשתות FTTH/x המבוססות על רשתות גישה נייחת הופכות במהירות לנכס הקריטי ביותר עבור מפעילי התקשורת, ועבור יכולתם לעמוד בביקושים העתידיים המתפתחים, לרשתות בפס רחב אולטרה-מהיר מצד בסיס המנויים שלהם”.

באמצעות מערך הפתרונות שלה בטכנולוגית גישה בפס רחב אולטרה-מהיר, חטיבת התקשורת הנייחת של אלקטל לוסנט מחויבת לאפשר למפעילי תקשורת גלובליים למקסם את ההשקעות ברשתות שלהם ולהרחיב את השירותים הרווחיים עבור לקוחותיהם. הטכנולוגיות החדשניות שמוצגות בכנס Broadband World Forum בלונדון מגיעות לאחר מספר פרויקטים משמעותיים של אלקטל לוסנט בתחום הגישה הנייחת, ביניהם הפריסה הראשונה בעולם של TWDM-PON על ידי EPB בטנסי, היישום של G.fast עם Chunghwa Telecom בטייואן, הצגת טכנולוגיות ה-Vplus עם השקת לקוח A1 באוסטריה והפעילות הגדולה בעולם של טכנולוגית ה-G.fast עם BT בבריטניה

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות