חדשות היום

נוביסיין ומהפכת המסכים

חברת נוביסיין
www.novisign.co.il

“עולם השילוט הדיגיטלי התחיל כבר לפני 15 שנים, אבל הוא רק בתחילת הדרך” כך מבטיח לנו גיל מצליח מנכ”ל ומייסד חברת נוביסיין “כל משטח הוא פוטנציאל למסך!”. נוביסיין שילוט דיגיטלי הינה חברת תוכנה צעירה ודינמית שהוקמה בשנת 2011 עם חזון לחזק את תחום השילוט הדיגיטלי בארץ ובעולם, במטרה לספק פתרון לשידור וניהול מסכים המתאים לכל סוגי החברות והארגונים, כגון: חנויות וקניונים, מוסדות חינוך, מסעדות, מקומות בילוי, בתי חולים, בתי כנסת, חדרי כושר ועוד. “כיום, קרוב לארבע שנים אחרי, אנחנו גאים לתמוך בעשרות אלפי מסכים בלמעלה מ-100 מדינות המשתמשים בתוכנה שלנו, ללא צל של ספק שזו רק ההתחלה” מספר גיל.

אז איך הכל התחיל…?

החזון הראשוני היה, ואפשר להגיד שהוא עדיין, לפתח את שוק השילוט הדיגיטלי שבו בעלי המסכים והמוציאים לאור יכולים לחלוק “זמן מסך” שהוגדר ושולם מראש, וכך להוות כלי פרסומי המיועד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. “חשבתם פעם כמה זמן אתם מבזבזים במעליות? אנשים במעלית הם כמו קהל שבוי, זמן מעולה לפרסום!” מספר אבי רום, ממייסדי נוביסיין.

חברת נוביסיין הוקמה על ידי ארבעה חברים שראו את הפוטנציאל בעולם השילוט הדיגיטלי ורצו ליצור שילוט דיגיטלי חדשני. כמו כל סטארט-אפ טוב, הם התחילו לבנות אותו מהסלון הפרטי שלהם בבית, ומשם ניהלו אותו במהלך השנתיים הראשונות. “הגיוס הראשוני של החברה נעשה ממשקיעים פרטיים ויכול להיות שנצא בקרוב לסיבוב גיוסים נוסף” מספר גיל. “קבוצת המשקיעים הראשונה שלנו הייתה חבר’ה צעירים, בשנות ה-20 לחייהם שהגיעו לנוביסיין דרך גדי, ממייסדי החברה, וכל אחד השקיע קצת”.

גרסת הבטא הראשונה של תוכנת נוביסיין הייתה מוכנה כבר אחרי 3 שבועות מהקמתה, מאז היא לא מפסיקה להתפתח ועדיין קיימות פונקציות שמתוכננות להתווסף, כאשר כיום עובדים בה כבר 10 עובדים שמקדמים אותה מבחינות תוכנה, מכירות ושיווק. “המשרדים הראשונים שלנו היו בגודל של שירותים” מספר אבי, “משם, תוך כדי זה שהגדלנו את כמות העובדים, עברנו למשרדים גדולים יותר. מעניין לאן נעבור מכאן..?”.

 OFFICEתמונות של המשרדים הראשונים (משמאל) והנוכחיים (מימין)

טכנולוגיה

כל תהיליכי הפיתוח, התפעול והניהול של חברת נוביסיין נעשה בישראל. “יש לנו לקוחות ממקומות שונים בעולם שקצת מודאגים מהמיקום שלנו בגלל המצב הביטחוני המתוח” מספר גיל. “במבצע עמוד ענן לדוגמא, בהדרגה גוייסנו כולנו למילואים ומי שניהלה את החברה לאורך מרבית המבצע היא אשתי אפרת שנתנה מענה לכל הלקוחות המודאגים שלנו ברחבי העולם”.

נוביסיין היא פלטפורמה מתקדמת לשליטה אינטראקטיבית וניהול של מסכים. אבל אחד היתרונות החדשניים שלה היא היכולת לקחת מכשירים פשוטים ולהריץ עליהם תוכן באיכות גבוהה. “המטרה הייתה להפוך את הכלי הזה לזול ונגיש יותר עבור סוגים שונים של עסקים. התוכנה יכולה לעבוד על מכשירים עם נתונים נמוכים מאוד ולא מצריכה מחשבים חכמים ומשוכללים” מספר גיל.

תוכנת נוביסיין הינה פלטפורמה מבוססת ענן המאפשרת לנהל ולשדר תוכן עשיר ואינטראקטיבי בקלות וביעילות. התוכנה מספקת עבור משתמשיה סטודיו המאפשר ליצור ולערוך מסכי מידע בצורה מקצועית אך פשוטה ביותר המתאימה גם לאנשים המרגישים פחות נוח עם תחום המחשבים והטכנולוגיה. בנוסף, נוביסיין מספקת מאגר עשיר של טמפלטים מעוצבים המתאימים למגוון רב של עסקים וארגונים, כך שהדבר היחיד הנדרש מהמשתמש הוא להזין את התוכן הרלוונטי עבורו.

בנוסף, נוביסיין מספקת אלפיקציית נגן יחודית עבור קהל לקוחותיה המתאימה לכל מסך המחובר למכשיר Android / Windows / Chrome, כאשר היא נחשבת היום לאחת  מהחברות המובילות בעולם בתחום השילוט הדיגיטלי המיועד לאנדרואיד. מדובר בתוכנת SaaS המאפשרת למשתמשיה לנהל ולתזמן את התכנים שלהם מכל מקום, ובכל זמן ללא צורך בגישה ישירה למסכים עצמם.

התוכנה מתבססת על אלגוריתמים יעודיים שיושבים בשרת ומנהלים מספר רב של מכשירי קצה. “אנחנו מאמינים שהשילוט הדיגיטלי המתבסס על מצגת תמונות וסרטונים המועברים דרך מחשב או דיסק און קי כבר לא רלוונטי” אומר גיל, “אנחנו מציעים עולם חדש ואינטרקטיבי של שליטה בתוכן היושב על ענן ומאפשר ללקוחותינו ליצור מגוון רב של מסכים מגוונים במינימום מאמץ, השקעה וזמן”.

10383662_705818062799773_1724200762303093711_n

לקוחות

כיום, קיימים למעלה מ11,000 מסכים פעילים בלמעלה מ-100 מדינות בעולם שמשתמשים בתוכנה של נוביסיין. קהל הלקוחות של החברה מתחלק ללקוחות קצה שמתפעלים מסכים בודדים, ללקוחות גדולות יותר, פרטנרים, שמתפעלים ומנהלים עשרות ואף מאות מסכים שונים. תוכנת נוביסיין מספקת מערכת ניהול לקוחות עבור הפרטנרים שלה כך שהם יכולים בקלות לנהל מאגר לקוחות משלהם.

לא רק פרסום – עולם השילוט הדיגיטלי שגדל ומתפתח כבר אינו משרת רק גורמים מסחריים למטרות פרסום, ומשתמשים בו גם מוסדות חינוך וארגונים שונים למטרות אינפורמטיביות. “כיום ישנם מאות בתי ספר ואונברסיטאות מסביב לעולם שמשתמשים בנוביסיין ונהנים מתנאים מיוחדים שאנו מספקים עבור מוסדות מסוג זה” מספר גדי ממייסדי החברה. “בנוסף יש כמות גדולה של בתי חולים, קופות חולים ומרפאות שנכנסים לעולם זה”.

10500327_931787720202805_6143938931785206605_n

הדור החדש של השילוט הדיגיטלי

מעבר לשילוט הדיגיטלי המסורתי המציג טקסט, תמונות וסרטונים, ניסינו לייצר זירה אינטראקטיבית שתאפשר לאנשים לייצר אינטראקציה עם המסך ולקחת חלק במה שמופיע עליו” מספר גיל. “העולם היום נשלט על ידי רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, אנשים רגילים לחלוק ולשתף מידע, ואנחנו רוצים להביא סוגים כאלו של תוכן למסך” מוסיף אבי.

תוכנת נוביסיין מציעה שירות חדשני של שילוט דיגיטלי הנשלט על ידי רשתות חברתיות, ומאפשר לך להציג על המסך תוכן דינאמי בשידור חי, על ידי יצירת מצגת תמונות אינטראקטיבית הבנויה על חשבון פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר. “בחודשים האחרונים התחלנו לקחת חלק באירועים גדולים עם המסכים האינטראקטיביים שלנו, כמו הופעה חיה של ריטה בגני התערוכה בתל אביב וועידת העסקים השנתית של גלובס” מספר גיל. “התוצאה הייתה מטורפת ויצרה באז מדהים סביב האירוע! פרסמנו מילת האש טאג רלוונטית מספר ימים לפני האירועים והזמנו אנשים לקחת חלק בשיח על המסך. בפועל נחשפנו למאות תמונות וציוצים שעלו והתעדכנו על המסך לאורך כל שעות האירוע, תוך עלייה משמועותית של הטראפיק סביב האירועים ברשתות החברתיות עצמן”.

בנוסף, נוביסיין מציעה חוויה חדשנית ואינטראקטיבית כשהמערכת מכילה ספריית משחקים מוכנים מראש, קלים ופשוטים לתפעול המתאימים לכל מסך. הרעיון הוא לתת ערך מוסף למסכים ולאפשר עוד ערוץ של אינטראקציה ייחודית מול המסך. משחק מירוצים, סודוקו ו’איקס עיגול’ הם רק חלק מהמשחקים המובנים בתוכנה, כאשר הרעיון הוא שעל ידי ממשק פשוט ניתן לשחק על המסך הגדול על ידי טלפונים חכמים מכל סוג, המשמשים כמעין שלט רחוק למסך. המשחקים מתאימים לברים, מסעדות, חדרי המתנה או למעשה כל מקום שצריך “להעביר בו את הזמן”. בנוסף, נוביסיין מספקת פלטפורמה יחודית לבניית ופיתוח משחקים בהזמנה.

כחלק מ”הרמה האינטראקטיבית” נוביסיין מספקת מערכת סקרים  המאפשרת לך להציג שאלות על המסך ולבצע הצבעה על ידי טלפון סלולארי, תוך עדכון אוטומטי של התוצאות על המסך. ברמה המסחרית, הרעיון הוא לאפשר ללקוחות להצביע עבור מוצר אהוב, לבחור מנה מועדפת, או להחליט על שירות אותו יקבלו בהנחה. בנוסף, המערכת מאפשרת הטמעת קופון שישלח באופן אוטומטי לכל טלפון ייד שישתתף בהצבעה וכך לעודד את האנשים להשתתף. ברמות נוספות המערכת יכולה לשמש חברות וארגונים שרוצות להצביע בנושא מסויים, כך למשל השתתפה נוביסיין לפני מספר חודשים ב’האקטון’ של חברת אמדוקס ואפשרה לאנשים שונים בחברה להצביע לקבוצה המנצחת.

11698683_885985814782996_6817358324141993558_n

והיד עוד נטויה

“אנחנו מאמינים שעולם השילוט הדיגיטלי רק בתחילת הדרך ושיש לנו המון מה להציע לו” מספר גיל. בחודשים האחרונים גוגל נכנסו לשוק השילוט הדיגיטלי ואנחנו משתפים פעולה איתם. זה כבר לא מספיק להעלות תוכן סטטי למסך, האינראקציה עם המסך היא מה שחשוב, והתוכנה שלנו מאפשרת לייצר אותה”.

לצפייה במגוון כתבות בנושא סטארט-אפים >>>

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

בקשה לקבלת עידכונים, חדשות, הזמנות לכנסים ועוד

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות