ארגוס – אבטחת סייבר לתעשיית הרכב

www.argus-sec.com

חברת Argus  הישראלית עוסקת באבטחת סייבר לתעשיית הרכב, החברה נוסדה ב-2013 על ידי עופר בן נון, זהר זיספאל, אורון לביא וירון גלולה והיא מונה 26 עובדים כיום. מרכז הפיתוח של Argus  נמצא בת”א, והחברה מפעילה משרדים במישיגן ובעמק הסיליקון בארה”ב, בשטוטגרט ובטוקיו. המוצר שמפתחת ארגוס הוא: תוכנה לזיהוי חדירות והתקפות סייבר אשר מנטרת את התעבורה בפרוטוקול הפנימי ברכב ויודעת להתריע ולחסום בזמן אמת אירועי סייבר.

״תעשיית הרכב אימצה ללא ספק גישה פעילה ביחס לאבטחת סייבר לאור החשש הציבורי הגובר ממתקפות סייבר, ובשל פיקוח רגולטורי העושה כיום את צעדיו הראשוניים. הפרוייקטים אותם השלמנו ופרוייקטים נוספים בהם אנו משתפים פעולה עם יצרני רכב מובילים מוכיחים שאבטחת סייבר הפכה לנושא בעל חשיבות עליונה עבור מקבלי ההחלטות בתעשיית הרכב״ אמר עופר בן נון, מייסד-שותף ומנכ”ל Argus.

עופר בן נון

עופר בן נון

ההתחלה – עם ההתפתחות של עולם ״האינטרנט של הדברים״ התחלנו לראות שיותר ויותר מכשירים ברכב מתחילים להיות מחוברים לאינטרנט. היום כמעט כל רכב שיוצא מיצרנית אמריקאית או גרמנית מכיל מערכת טלמטיקס או מולטימדיה אשר מתחברת לעולם החיצון (לאינטרנט). המייסדים מגיעים מיחידת הסייבר, כולם יוצאי 8200 והם הבינו שזירת הסייבר הבאה תיהיה המכונית של כל אחד ואחת מאיתנו. הבנו שברגע שאפשר לפרוץ מרחוק למערכת המולטימדיה לדוגמא אשר מחוברת לאינטרנט ניתן דרכה לשלוט על שאר הרכב, כולל רכבי בטיחות חיוניים (ברקסים, מנוע, מערכת ההיגוי וכדומה). לפי גרטנר (Gartner), עד 2020 ליותר מ-150 מיליון מכוניות תהיה קישוריות לאינטרנט. ברגע שהובן שיש כאן משהו גדול – הוחלט ללכת על זה בכל הכוח ולהביא את בשורת אבטחת הסייבר לעולם הרכב.

הטכנולוגיה שמציגה Argus מסייעת לשמור על בטיחות הנוסעים והבטחון בדרכים, על ידי כך שמגשרת על הפער שנוצר בשל העובדה שהם מחוברים לאינטרנט, לבין היותם פגיעים לאותן מתקפות. מוצרי החברה מספקים מעין חליפת הגנה מלאה לרכבים ולרכיבי קישוריות לאינטרנט המותקנים ברכב לאחר ייצורו. אותם פתרונות מגינים על מערכות הרכב הקריטיות ביותר בהם הבלמים, ההיגוי והמנוע מפני סייבר, והטמעתם מתבצעת ללא קושי בכל קו ייצור ומבלי שיש צורך לשנות משהו בעיצוב הרכב. יצרני רכב אשר משתמשים בפלטפורמת השליטה והבקרה של החברה (Argus Cyber Dashboard)  מקבלים תמונת מצב עדכנית והתראות בנוגע לאיומי סייבר על צי הרכב שלהם, ויכולים להגיב בזמן אמת למצבים מסוג זה.

זוהר זיספאל

זוהר זיספאל

 גיוס – לפני כחודש ארגוס הודיעה על השלמת סבב גיוס שני בסך 26 מיליון דולר. בסבב ההשקעה השתתפו המשקיעים החדשים בהם תאגיד Magna International הקנדי, Allianz הגרמנית, ו-SBI Group היפני, לצד המשקיעים הקיימים – קרנות ההון סיכון Magma Venture Partners ,Vertex Venture Capital והמייסד השותף של קבוצת רד, זהר זיסאפל. סכום הגיוס יוקדש להאצה ופיתוח מוצרי החברה להגנת סייבר על כלי רכב, כמו גם בהגדלת מצבת העובדים. עופר בן נון, אמר כי תעשיית הרכב אימצה גישה פעילה ביחס לאבטחת מידע לאור החשש הציבורי הגובר מתקיפות סייבר ובשל הרגולציה בתחום שהתחילה רק עכשיו לפעול. “נשתמש בכספים שהושקעו כדי להאיץ את הפיתוח ולחזק את אחיזת השוק שלנו לאור הגידול המשמעותי בביקוש”, הוסיף.

 מימין לשמאל: אורון לביא וירון גלולה

מימין לשמאל: אורון לביא וירון גלולה

שיתוף פעולה עם מאגנה, ספקית הרכב השניה בגודלה בעולם

שיתוף הפעולה מביא מצידה של מאגנה מגוון רחב של מערכות רכב אלקטרוניות, כמו גם מומחיות בעיצוב מערכת בטיחות קריטית, בעוד ארגוס מספקת את שירות הניטור שלה עם מערכת מניעת חדירות וכתוצאה מכך מדובר בחבילה משולבת מלאה.

“עם גידול מספר המכשירים ברכב אשר מחוברים לאינטרנט זיהינו את הצורך בסביבה מוגנת ונתונים מאובטחים. ולכן אנחנו נוקטים בגישה פרואקטיבית באספקת פתרון ללקוחות שלנו,” אמר סוואמי קוטאריג’י, מנהל הטכנולוגיה הראשית של Magna. “אנחנו מאמינים בצוות ארגוס, במומחיות שלהם ובמהירות ההגעה לשוק. בנוסף, שותפות זו היא המפתח למיקוד שלנו בפתרונות קישוריות לרכב כחלק מהאסטרטגית שלנו.”

“המשימה” של ארגוס היא לקדם מכשירים במכונית המחוברים לרשת מבלי להתפשר על אבטחה. אנו בטוחים כי ההצעה המשותפת שלנו תעזור לשפר את בטיחות נוסעים ולהפוך את הכביש למקום בטוח יותר”, אמר עופר בן-נון, המייסד והמנכ”ל של ארגוס. “ל-Magna מחויבות חזקה ועמדת שוק ייחודית אשר תאפשר לארגוס לזרז את אסטרטגיית הצמיחה שלה ויחזק עוד יותר את הישגה בשוק.”

תוכניות לעתיד

ארגוס נמצאת עכשיו בשלב האינטגרציה של המוצר בתוך ייצור המכוניות ובעתיד מתכוונת גם לצאת לתחומים נוספים

אר2

לצפייה במגוון כתבות בנושא סטארט-אפים >>>

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

בקשה לקבלת עידכונים, חדשות, הזמנות לכנסים ועוד

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות