חברת התעופה איתיחאד מאבו דאבי תרכוש מיבמ שירותי טכנולוגיה וענן ב- 700 מיליון דולר

תמונהחברת התעופה של איחוד האמירויות, איתיחאד, חתמה על הסכם לרכישת שירותים טכנולוגיים מיבמ, בהיקף של 700 מיליון דולר לעשר שנים. ההסכם יאפשר לאיתיחאד לשפר את חוויית הלקוח ולייעל את מערך התפעול שלה, באמצעות תשתיות ענן יעילות ומאובטחות.

איתיחאד היא אחת מחברות התעופה הצומחות בעולם. אשתקד, הטיסה החברה 14.8 מיליוני נוסעים, והיא משרתת 113 יעדים סביב העולם.

השירותים הטכנולוגיים של יבמ יאפשרו לאיתיחאד ליהנות מתשתיות טכנולוגיות נתונים בפריסה כלל-עולמית, על בסיס פלטפורמות ענן ולהעניק שירות טוב יותר ללקוחות ולעובדי החברה.

ההסכם כולל תוכנית לבניית מרכז ענן באבו דאבי, שיתופעל על ידי יבמ – ויהיה אחד המתקנים הטכנולוגיים המתקדמים במזרח התיכון.

איתיחאד אומרת כי בחרה ביבמ בזכות הפריסה הכלל-עולמית שלה, הניסיון והתפיסה הטכנולוגית המקדמת שימוש בתשתיות ענן, באופן המאפשר פישוט וייעול מערכות המידע יחד עם חיסכון ניכר בעלויות. טכנולוגיות הענן, הניתוח האנליטי, המובייל, האבטחה והמחשוב הקוגניטיבי של יבמ צפויות לייעל את פעילותה של אל איתיחאד – כמו גם של השותפים העסקיים עימם היא עומדת בקשר.

פתרונות המובייל של יבמ, המפותחים במסגרת שיתוף הפעולה בין אפל ובין יבמ, יאפשרו לחברת התעופה להציע יכולות משופרות למשתמשים ניידים, הם לעובדים והן ללקוחות. פתרונות אחרים ייעלו את השירות בנמלי התעופה אותם פוקדים מטוסי החברה, תוך הצעת חוויית לקוח משופרת, מקצה לקצה.

יבמ ואיתיחאד יקימו מועצה משותפת לטכנולוגיה וחדשנות, שתפעל באבו-דאבי ותעסוק בפיתוח פתרונות מותאמים אישית לתחום הנסיעות והתיירות, תוך שילוב יכולות המחקר של יבמ והמומחיות המקצועית של חברת התעופה.

מרכז עיבוד הנתונים הקיים של איתיחאד, תשתיות טכנולוגיות המידע, היישומים ופעילות האבטחה יועברו למרכז חדש שיפעל באבו דאבי. שירותי הגיבוי וההתאוששות ינוהלו במרכז ענן של יבמ, באירופה. השילוב הזה יאפשר לחברת התעופה להרחיב ולנהל את משאבי טכנולוגיות המידע שלה באופן יעיל יותר, תוך הבטחת המשכיות עסקית.

כחלק מההסכם, יעברו כ- 100 עובדי מחשוב של איתיחאד ויהפכו לעובדי יבמ. יבמ תנהל את מכלול פעילויות מרכז עיבוד הנתונים, ובכלל זה שירותי תשתית ומוקד תמיכה המשתמשים.

 בתמונה:Robert Webb, Etihad Airways’ Chief Information and Technology Officer; and Martin Jetter, Senior Vice President, IBM Global Technology Services; sign $700M technology cloud, services agreement.

תגובות סגורות