חדשות היום

טליט זכתה בחוזה לאספקת טכנולוגיית התקשורת לפרויקט מוני חשמל חכמים באנגליה

טליט (Telit Communications PLC), חברה גלובלית מובילה בתחום האינטרנט של הדברים (IoT) הודיעה היום כי זכתה בחוזה אספקה לשש שנים, המוערך ב-220 מיליון דולר, כאחת הספקיות הטכנולוגיות של GB SMIP, הפרויקט הבריטי השאפתני והמוביל בעולם להקמת תשתית למונים חכמים, שהיקפו 11.3 מיליארד ליש”ט.

האספקה לפרויקט צפויה להתחיל ברבעון הרביעי של 2016 ולהימשך עד סוף 2021. מודולי ה-IoT של טליט יניעו חלק מקרוב ל-30 מיליון מרכזי תקשורת, או “comms” שיעבירו תקשורת נתונים מסוג ZigBee בין המונים החכמים לרשתות RF או רשתות סלולר. מרכזי ה-comms, המצוידים בציוד של טליט, ישתמשו במודול UE910 UMTS/HSPA שפותח במיוחד ומספק שדרת תקשורת מסוג דור שלישי (3G), תוך מינוף ניסיונה הרחב של החברה בשוק האנרגיה.

פרויקט GB SMIP מאורגן ומיושם באמצעות מחלקת השינוי האקלימי במשרד האנרגיה של בריטניה (DECC) והוא כולל התקנת מונים חכמים בבתים ובעסקים ברחבי בריטניה, במטרה לחבר את הרוב המכריע של צרכני הגז והחשמל למונים החכמים עד 2020. המערכת תעקוב אחר הצריכה ותספק לצרכנים פרטיים ולעסקים מידע שיאפשר להם לעשות שימוש יעיל יותר באנרגיה. ה-DECC צופה גם שה-GB SMIP יספק לצרכנים כמה יתרונות ישירים, לרבות ביטול החשבונות המבוססים על אומדנים, תמיכה משופרת בייצור חשמל עצמי (microgeneration) וחיוב בגין עודפי אנרגיה מיוצאים, חיסכון המושג הודות לגישה משופרת למידע על תעריפי האנרגיה, מעבר אמין יותר של צרכנים מספק אחד למשנהו תוך יום אחד והזדמנויות למוצרים ושירותים חכמים חדשים לצרכנים.

עוזי כץ, מייסד ומנכ”ל טליט, אמר: “כחברה פעילה מאוד ב-BEAMA (איגוד יצרני האלקטרו-מכניקה של בריטניה) ובמיוחד בקבוצת העבודה להקמת מרכזי ה-Comms, טליט גאה לא רק בבחירתה כספקית לפרויקט חדשני זה המציב נקודת התייחסות לעולם כולו בתחום המונים החכמים אלא גם בהיותה חלק מצוות החשיבה שפיתח את התקנים והיסודות הטכנולוגיים המאפשרים את GB SMIP. טליט השקיעה רבות בפיתוח SMIP UE910 כמו גם במסגרת הייצור ובלוגיסטיקה הדרושה למילוי דרישות האינטגרציה וההשקה של הממשלה ושל היצרנים השונים המעורבים בפרויקט”.

בתמונה: עוזי כץ, מייסד ומנכל טליט

תגובות סגורות