חדשות היום

Reporty – מערכת לשידור וידאו בזמן אמת

www.ireporty.com

חברת הסטארטאפ הישראלית Reporty Homeland Security  נרשמה ביולי 2014, וגייסה את ההשקעה הראשונה שלה באפריל 2015. החברה כיום מונה 9 עובדים ועד סוף השנה עתידה לגדול לכ-13 עובדים.

איך הכל התחיל?

FULL TEAMהמניע לרעיון נוצר בעקבות אירוע שאמיר אליחי מנכ”ל החברה חווה באופן אישי כאשר נתקף על ידי ארבעה אנשים

המניע לרעיון נוצר בעקבות אירוע שאמיר אליחי מנכ”ל החברה חווה באופן אישי כאשר נתקף על ידי ארבעה אנשים בחוף הים בניסיון לשדוד אותו, הוא חייג למשטרה והתפלא לשמוע את השאלות אותם שואל המוקדן: שם, שם משפחה, טלפון, איפה אתה נמצא? מה אתה רואה? וכדומה. למעשה עד שהמוקדן סיים לתשאל את אמיר התוקפים כבר ברחו והאירוע הפך להיות לא רלוונטי. אמיר התחיל לחקור את כל העולם של תקשורת בין אזרחים לגופי ביטחון וגילה פערים מאד גדולים לאור הטכנולוגיות הזמיניות כיום- משם נולד הרעיון.

החברה נוסדה ב-2014 על ידי אמיר אליחי, המשמש כמנכ”ל, לשעבר קצין ביחידת עילית בעל 10 שנות ניסיון בגופים ביטחוניים ובעל ניסיון רב בעולם ההון סיכון בישראל. אמיר חבר לפנחס בוכריס, מנכ”ל משרד הביטחון ומפקד 8200 לשעבר – אשר מכהן כדירקטור בחברה; עוד בין המייסדים: ליטל לשם, סמנכ”לית שיווק וקשרי לקוחות, סרן במיל’, בעלת 7 שנות ניסיון באגף המבצעים בצה”ל ובגופי הבטחון; אלכס דיזינגוף, המשמש כסמנכ”ל טכנולוגיות, בוגר יחידות הסייבר של שירות הביטחון; ויוני יטסון, מפתח בכיר, בעל ניסיון עשיר בחברות סטארטאפ שונות, מומחה בפיתוח אלגוריתמים לניווט בתוך מבנים.

אמיר אליחי, מנכ”ל ומייסד החברה התייחס לגיוס ומסר “הפתרון אותו אנו מפתחים, מבוסס טכנולוגיה עמוקה, הן בצד משתמש הקצה והן בצד השליטה והבקרה. אנו נרגשים מהאמון שקיבלנו מאהוד ברק, שללא ספק ניסיונו העשיר בעולם הביטחוני, יסייע לנו בגיבוש האסטרטגיה ובפריצה עם המוצר בארץ ובעולם”.

אהוד ברק, אחד המשקיעים ציין: “ריפורטי נותנת מענה לצורך חיוני של כל אזרח – תחושת ביטחון, המבוססת על נגישות מיידית ופשוטה לשירותי חירום, וקשר ברגעים קריטיים עם המעגל האישי הקרוב. לרשויות – בהן עיריות, בתי חולים, שדות תעופה, משטרה, כבאות והצלה וכיו״ב – ריפורטי תספק פלטפורמה לשליטה ודיווח, בשיתוף ההמונים ותוך הגנה על פרטיות האזרח. ריפורטי מובלת על-ידי קבוצה של אנשי מקצוע מוכשרים, מקצוענים וממוקדי מטרה, ואני מאמין שהצוות האיכותי ידע להמשיך ולפתח את המוצר לשימושים נוספים רלוונטיים לרשויות ולתושבים בכל מקום בעולם”.

המערכת

מדי שנה מתקבלות בגופי החירום והרשויות בישראל ובעולם מאות מיליוני שיחות. זמן שיחה ממוצעת למוקד הינו בין 2-3.5 דק’ במהלכן על המוקדן להבין במהירות תמונת מצב, מיקום אירוע, לאמוד את אמינות הדיווח והמדווח ולהחליט כיצד ובאילו משאבים זמינים לפעול. על-אף הזמן הארוך המושקע בבירור הפרטים הרלוונטיים לקבלת ההחלטה עדיין מדווחים הגופים השונים על כמות שנעה בין 20%-30% של פניות שווא. לדוגמא: על רקע אירוע חטיפת הנערים ביוני 14′, ציינה משטרת ישראל כי מתוך 10 מיליון שיחות בשנה, ישנן למעלה מ20% קריאות טורדניות. מוקד מד”א, אשר החל בשיתוף פעולה עם ריפורטי מציין, שמתוך 9 מיליון שיחות המתבצעות למד”א בשנה כ-23% הינם שיחות סרק.

היבט קריטי נוסף הינו מהירות איתור2 מיקום המדווח. בארה”ב לבדה מתים כ-10,000 איש בשנה בגלל חוסר יכולת של גופי ההצלה והחירום לאתרם באירועי חירום. ריפורטי פועלת לשנות את התמונה בכל הנוגע לתקשורת שבין האזרח לגופים השונים ע”י ייעול תהליך הדיווח וקבלתו, חיסכון בהוצאות הרשויות וחשוב מכך – הצלת חיי אדם. החברה עושה זאת באמצעות מערכת לשידור וידאו בזמן אמת, המשלבת אלגוריתם למידת מכונה לאיתור מקור הקריאה גם במבנים. בלחיצת כפתור האפליקציה משדרת וידאו ואודיו דו כיווני למוקד הרלוונטי, הכולל נתונים מדויקים אודות מיקום המדווח ורמת אמינות הדיווח. כך למשל, במקרה בו אדם מדווח על מקרה חירום רפואי למד”א, יוכל המוקדן לראות את האירוע ואף להדריכו כיצד לפעול.

למעשה, ריפורטי הינה מערכת לשידור וידאו בזמן אמת, שנתמכת באלגוריתם לאיתור דיווחים בתוך מבנים – בלחיצת כפתור ובזמן אמת מנתבת מערכת את הווידאו) בשידור ישיר (ממכשיר כף היד של האזרח למרכז שליטה ובקרה של הכוחות הרלוונטיים לסוג המקרה ולאזור ממנו יצא הדיווח. במרכזי השליטה והבקרה מתקבל שידור וידאו – Live של האירוע כולל מיקום מדויק )לרמה של מטר בתוך מבנה( וכולל ציון אשר מעריך את מדד אמינות הדיווח של המשדר על בסיס דיווחים קודמים אוטומטית – על בסיס נתונים אלו ועל בסיס שלל נתונים נוספים שנאספים במערכת יכול מנהל מרכז הבקרה לקבל החלטה מושכלת ולבנות תמונת מצב איכותית באם ואיך נכון להגיב לאירוע.

פיתוח

הטכנולוגיה מפותחת IN HOUSE  וכוללת אלגוריתם ללימוד מכונה אשר יודע לתת מיקום מדוייק עד לרמת המטר גם בתוך מבנים. בנוסף החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת הוצאת שיחת טלפון על בסיס מספר ערוצים אשר מגיע ישירות למרכזית הטלפוניה של האירגון הרלוונטי ומאפשר שידור וידיאו לייב מהמכשיר+ שיחת אודיו דו כיוונית. מכיוון שמדובר במוצר אשר אמור לשמש את האזרחים והרשויות בזמן חירום אמינות ויציבות המוצר הם תנאי הכרחי ואנו עושים כל שניתן למקסם זאת. למוצר אין בלאי והוא מיוצר בישראל. המוצר עוד לא בשוק, ב1/1/16 יושק בארץ ומשם אנו מתכננים לצאת לשוק הגלובלי. עולם הערים החמות הינו שוק של מיליארדיי דולרים.

IMG_5743

לצפייה במגוון כתבות בנושא סטארט-אפים >>>

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

בקשה לקבלת עידכונים, חדשות, הזמנות לכנסים ועוד

תגובות סגורות