חדשות היום

אפליקציה חדשה לזיהוי בעלי חיים וצומח – Cnature

www.cnature.co.il

קהילת המטיילים העולמית מונה מאות מיליוני מטיילים, הפוקדים את הפארקים ושמורות הטבע בארץ ובעולם. הפתרונות המוצעים כיום, הם ברובם חומרים כתובים ומיושנים. חברת Cnature נוסדה בתחילת 2015, במטרה להנגיש תוכן מקיף לקהילת המטיילים, ולצד זאת – לרתום את הידע של חברי הקהילה ובעזרת בטכנולוגיה חדישה, ליצור פריצת דרך עבור קהילת חובבי הטבע בעולם. חברת Cnature נוסדה בידי ארבעה חברים וחובבי טבע מושבעים: נדב בוכר, אלון קליין אורבך,יקיר נרקיס ויצחק חייט, שצרפו אליהם מעצב ואחראי UX, דור טננבאום.

CNature2הרעיון להקמת האפליקציה נולד לאחר שמייסדי Cnatureנתקלו בקושי בזיהוי של החי והצומח, לצד המדריכים הכתובים, אתרי האינטרנט והפורומים השונים. היזמים הבינו שיש מקום לאפליקציה המשלבת תוכן, קהילה וטכנולוגיה, ומאפשרת לגלות את הטבע בצורה נגישה, מהנה ומלמדת.

Cnature היא אפליקציה לזיהוי בעלי חיים וצומח ומתבססת על תוכן עשיר, כיום, מציעה Cnature את מסד הנתונים האלקטרוני המקיף ביותר בישראל עם כיסוי של אלפי מינים, אודות לשיתוף הפעולה עם אתר צמח השדה. בעתיד הקרוב יתווסף פי’צר נוסף המאפשר זיהוי תמונות בעזרת הקהילה, בזמן אמת.

הסטארט-אפ הישראלי בוגר חממת החדשנות MindCET מבית מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), השיק אפליקציה חדשה לזיהוי בעלי חיים וצומח בעברית. Cnature היא מגדיר אלקטרוני, המהווה ארכיון בעלי החיים וצומח הדיגיטלי הרחב ביותר שקיים כיום בשוק. האפליקציה היא בעברית זמינה להורדה ולשימוש ללא עלות בחנות Google Play ו – Appstore.

לראות, לצלם ולדעת

פעולת הזיהוי נעשית באמצעות ממשק דינאמי של שאלות ותשובות עליהן משיב המשתמש, האפליקציה ממפה את מיני החי והצומח באזור הימצאותו של המשתמש בזמן אמת, כמו כן, מאפשרת למשתמשים לעזור אחד לשני בזיהוי התמונה. האפליקציה פועלת בעברית, חינמית להורדה ולשימוש.

תהליך הזיהוי מתבצע כיום על בסיס תכנים הקיימים במערכת, המשתמש מצלם תמונה בשטח, המערכת של Cnature מבצעת חיתוך מיקום וזמן אוטומטי של מצאי המינים הרלוונטי. וכל שנותר הוא למשתמש הוא להשיב על  מספר שאלות פשוטות עד לזיהוי התמונה. בשבועות הקרובים, יתווסף לחיפוש אלמנט חברתי, שמתבסס על אלגוריתם ייחודי שפותח בחברה.

מבין השירותים הזמינים ב- Cnature:

  • צילום תמונה והגדרתה באופן עצמאי
  • מגדיר מקיף של צמחי הבר בישראל בשיתוף עם אתר צמח השדה
  • מגדיר מקיף של בעלי חיים בישראל
  • חיתוך מיקום אוטומטי (GPS) והצגת מצאי המינים הרלוונטי בסביבתך
  • משחק ידע – עזרה בזיהוי תמונות שצולמו בזמן אמת וקבלת ניקוד
  • הגן שלי – עמוד פרופיל אישי לשמירת תמונות ושיתופן ברשתות החברתיות
  • בעתיד הקרוב צפויים חידושים ועדכונים נוספים.

לדברי נדב בוכר, מייסד-שותף Cnature: “חווינו פעמים רבות את הקושי בזיהוי והכרה של החי והצומח סביבנו, לצד המדריכים הכתובים, אתרי האינטרנט והפורומים השונים, הבנו שיש מקום לאפליקציה המשלבת תוכן, קהילה וטכנולוגיה, ומאפשרת לגלות את הטבע בצורה נגישה, מהנה ומלמדת.

CNature3אחד העקרונות שעמדו לנגד עיניהם של מפתחי Cnature היה הנגשת תוכן וידע עבור חובבי הטבע בישראל, בצורה נוחה וחופשית. כיום, Cnature הינה המגדיר המקיף ביותר של המגוון הביולוגי בישראל, עם כיסוי של אלפי מינים. בנוסף, צוות המפתחים ראו ערך אדיר בשימור ופיתוח קהילת חובבי הטבע שרק הולכת וגדלה מדי שנה ולכן מאפשרים למשתמשים לעזור אחד לשני בזיהוי תמונות, בזמן אמת. Cnature מאמינים כי שימוש נכון בטכנולוגיה יכול להיות כלי לחיבור בין האדם לסביבה בה הוא חי. יש למשתמש באפליקציה אפשרות לסנן את כל המינים הרלוונטי בסביבתו, לצלם תמונה ולהגדירה, ועוד הרבה מאד חידושים שיהפכו את היציאה לטבע לחוויה אחרת לחלוטין.

מפתחי האפליקציה הם בוגרי מאיץ הסטארט-אפים של MindCET  מבית מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) לחינוך ולמידה (EdTech – Education Technology). בתוכנית המאיץ, הנמשכת חמישה חודשים, מקבלים היזמים ליווי וייעוץ טכנולוגי ופדגוגי מידי מומחים בתחומים שונים, וחיבור לשותפים ומשקיעים בעולם ה-EdTech.

בתחילת חודש ספטמבר 2015 זכתה Cnature במקום הראשון בשלב הגמר הישראלי של תחרות הסטארטאפים העולמית לחברות בתחומי הטכנולוגיה החינוכית – Global EdTech Startup Awards.Cnature תייצג את ישראל בתחרות העולמית שתתקיים בנובמבר 2015.

בוכר מוסיף: “כאשר הצטרפנו לתוכנית של MindCET לסטארטאפים ידענו שיש  לנו רעיון מצוין, אבל היינו זקוקים לתמיכה והכוונה כדי להוציא אותו לעולם. אנו מאמינים כי קירוב האדם ללמידה אודות הטבע הסובב אותו הינו עיקרון חשוב בשימור הטבע, ולשמחתנו השיפור הטכנולוגי מאפשר לספק למידה שכזו באמצעים קלים לשימוש”.

Cnature פועלת כיום בעברית ובישראל בלבד, כאשר עד סוף נובמבר מתוכננת להשקה האפליקציה באנגלית ובחודשים הקרובים מתוכננת להשקה בשוק הצפון אמריקאי. את ההשקעה הראשונית (Pre seed) לפיתוח קיבלו מחממת החדשנות MindCET מבית מטח, כחלק מתוכנית מאיץ הסטארט-אפים בה לקחו חלק בשנה האחרונה. מלבד ההשקה, קיבלו היזמים ליווי וייעוץ טכנולוגי ופדגוגי מידי מומחים בתחומים שונים, וחיבור לשותפים ומשקיעים בעולם ה-EdTech.

 

 

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות