חדשות היום

המדרונות המושלגים של סלובניה

סלובניה, מדינה ששטחה זהה לשטח ישראל אבל חיים בה פחות משני מיליון בני אדם, לא נהנית ממוניטין של מעצמת סקי. היא לא מופיעה כלל בתפריט אתרי הסקי שמציעים בישראל.  כתבה זו נועדה להבהיר את ההיפך. הנופים מרהיבים, הספא מצוין, החידוש קוסם והמחירים נמוכים בהרבה מאלה של אתרים דומים בצרפת, שווייץ או אוסטריה.

על אתרי הסקי של סלובניה
לחופשת חורף מושלגת בסלובניה יש יתרונות ברורים: אפשר לשלב בה בין גלישה באתרי סקי לטיול במקומות יפים כמו אגם בלד ובוהיני, או בין שהות של בילויים, קניות ואוכל טוב בלובליאנה לסקי בהרים הסמוכים. אתר לא מוכר הוא חידוש קוסם ואתרי הספא שצמודים לאתרי הסקי מצוינים. המחירים נמוכים משמעותית מאלו של חופשה מקבילה בצרפת, באנדורה או באוסטריה. היתרון הברור ביותר הוא המרחקים הקצרים – כחצי שעה בממוצע בין האתרים. וכאשר אפשר לעבור ממרכז לובליאנה לראש הר מבודד כווגל או קרוואווץ בפרק זמן כה קצר, יש בכך יתרון גדול. גם החסרונות של חופשת סקי בסלובניה גלויים: אין כרגע טיסה ישירה ללובליאנה ואלה לא אתרי הסקי המפותחים והמגוונים של צרפת, אוסטריה או איטליה. שם יש יותר מדרונות מושלגים, תנאי הגלישה טובים יותר, והמעליות ובעיקר המגוון רבים פי כמה. מסיבות ובילויים כמו בוואל ד’איזר או במאיירהופן קשה למצוא בסלובניה. גולשים מנוסים, שמחפשים את המסלולים הקשים והמרובים עלולים להשתעמם אחרי כמה ימים בסלובניה, אלא אם כן ידלגו בין האתרים שנזכרים כאן. גולשים מתחילים ובינוניים או משפחות וחברים שרק כמה מהם גולשים והאחרים מחפשים בילויי חורף טובים – אלה ירוו נחת. מי שרוצה לשלב לצד בוקר נמרץ על פסגת ההר קצת מלנכוליה פיוטית על גדת האגם המבודד – זה המקום.

אקשן בקרוואווץ
אתר קרוואווץ (), 25 קילומטר מצפון ללובליאנה. לפחות חמישה מסלולי גלישה. מן התחנה העליונה של הרכבל רואים את טריגלאב, ההר הגבוה בסלובניה ואתר עמוס באגדות ובסיפורי גבורה.  באתר רכבל תחתון, בגובה 1,500 מטר. חוייה מרתקת לעלות בעונה זו ברכבל. המראה ציורי ומרהיב, הגענו בשעת בוקר ואגב, המלצה חשובה – לוודא שיהיה יום יפה ושמיים בהירים אחרת אין טעם לעלות ברכבל כשזהו יום מעונן.

ווגל מעל בוהיני
העיירה ווגל ממוקמת באיזור שמורת טריגלב (Triglav) היפהפיה באיזור השופע יערות, הרים ועמקים מופלאים, מעל לאגם בוהיני. העיירה ממוקמת על רכס ההרים הראשון שמעל לים האדריאטי. ומציעה חוויית סקי ייחודית, כפרית, יפה וזולה. הייחוד של אתר הסקי ווגל (Vogel) טמון בכך שהוא נמצא בשטחו של הפארק הלאומי טריגלאב. המשמעות פשוטה – אי אפשר לייצר כאן שלג מלאכותי בעזרת תותחים. כל השלג שגולשים עליו בווגל טבעי לחלוטין. זה כמובן טוב ויפה, אלא שלשם כך דרוש שלג משמים וזה טרם הגיע השנה. ווגל הוא אתר נהדר לטיולים במשך כל השנה. האגם הבוהיני שלמרגלות ההר הוא אחת הפנינים היפות בסלובניה ורק למענו כדאי לנסוע לכאן, בין שאתם אוהבים לגלוש או לא. עוד לפני הטיפוס על ההר כדאי לעצור ליד הכפר אוקאנץ (Ukanc). כאן, במקום שבו מסתיים הכביש ורק שביל הליכה ממשיך להקיף את אגם בוהיני, יש פלא טבע קטן – שכבת אזוב דקה מכסה את הסלעים ומעניקה למים גוון ירוק ונהדר. תופעת הטבע הזאת מושכת לכאן בקיץ מבקרים רבים, אבל דווקא בחורף, נראה שההר והיער משתקפים בו באופן מושלם. המסלולים בהר מיועדים בעיקר למתקדמים. גובה הרכבל הנמוך 560 מטר. הרכבל הגבוה – 1,535 מטר. המעלית הגבוהה ביותר מטפסת ל-1,800 מטר.

אזורי הגלישה והמסלולים בווגל
ווגל ממוקם על רכס ההרים הראשון שמעל לים האדריאטי ולכן זוכה לכמות השלג הגדולה ביותר מכל מקום אחר באלפים. הנופים הקסומים של אגם בוהיני ושל הפארק הלאומי טריגלב, הופכים את האתר לאטרקטיבי במיוחד. פסגת ווגל היא בגובה 1,922 מטר ותחנת הגונדולה העליונה היא בגובה 1,535 מטר. באתר 18 קילומטרים של מסלולים יפים וטובים, עם הרבה שלג. ניתן להגיע למסלולים באמצעות רכבל ומעלית ארבע מושבים. מעלית אחת מגיעה לפסגות הגבוהות יותר – 1,800 מטר. מגוון מסלולים למתקדמים, איזור המיועד רק לילדים. אחד מן המסלולים המומלצים, הוא המסלול האדום שחוזר לתחתית דרך עמק יפה ושליו. מסלולים נוספים בהם מומלץ לגלוש הם: מסלול Kobla, הנפרש על פני 23 קילומטרים, מסלולים העוברים בתוך היער או גלישה באיזור Buhinjska bistrica. סה”כ מעליות – 8, סה”כ מסלולים – 18 קילומטרים. סנובורד: סנובורדרים מוזמנים ל-Half-pipe שנמצא ליד המעלית Storeč. באתר גם סנופארק מאתגר. האתר מציע שיעורי סקי לקבוצות וליחידים הניתנים על ידי מספר בתי ספר.

קרנסקה גורה
האתר קרנסקה גורה (Kranska Gora), בצפון מערב סלובניה וסמוך לגבול האוסטרי והאיטלקי, הוא אתר הסקי המפורסם במדינה. הנסיעה מלובליאנה נמשכת כשעה ורבע. העיירה באותו שם שוכנת בגובה 800 מטר וממנה יוצאות כמה מעליות סקי עד לרום 1,300 מטר. באתר יש 18 מסלולים ופועלות בו כעשרים מעליות. המסלולים מיועדים לכל דרגות הקושי, אבל רוב המבקרים באתר הם משפחות עם ילדים וגולשים מתחילים.  בנוסף לגלישה במורדות המושלגים, יש כאן מגוון פעילויות שהופך את האתר למרכז נופש משגשג. המדרונות מתאימים לכל הרמות: המתחילים יעדיפו את אלה שב- Mojstrana ו-Gozd, ואלו המתקדמים יהנו להתמודד עם Podkoren.http://www.kranjska-gora.si

פעילויות נוספות בעיירה
פעילויות במקומות סגורים: בתי קזינו, מסעדות, מרחצאות (כולל מסאז`ים, סאונות ובריכות שחיה). פעילויות נוספות: מסלולי הליכה בטבע, דאונים, רכיבה על אופנים, רכיבה על סוסים, שמורת טבע, סנואו-מוביל, טיפוס על קרח, טיולי הליכה בשלג ועוד, מוזיאונים, ציד, טיולים בשמורת הטבע Triglav ועוד.

מה אוכלים?
Restaurant Viharnik – הינה מסעדה הממוקמת בראש המסלולים בנקודה הגבוהה ביותר באתר, מציעה נוף מדהים לעבר העמק הקסום, עם אווירה נעימה וצוות ידידותי. Mountain Hut Orlove Glave נמצאת בתחנה הנמוכה יותר Šija, המסעדה מציעה מנות בוהיניות מסורתיות. Bar Ruševec נמצא באיזור השקט והרגוע Zadnji Vogel עם מרפסת שמש נעימה. Bar Kavka נמצא בלב העיירה, ליד הסנופארק ומציע ישיבה במרפסת שמש.

(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

יניב זר

תגובות סגורות