חדשות היום

תעשיה 4.0

את יוסי פייט, נשיא טליט פגשתי בכנס Embedded Microprocessors & IoT של חברת ניו-טק אירועים אשר נערך ב-20 לאוקטובר באווניו. יוסי הרצה בכנס בנושא של IoT & Industry 4.0 ותגובות הקהל היו ללא ספק מרשימות. טליט הינה אחת המובילות בעולם בתחום ה”אינטרנט של הדברים” (IoT). החברה מחזיקה במגוון הפתרונות המשולבים והשירותים הרחב ביותר בשוק בתחומה עבור פריסות פרויקטי IoT מקצה לקצה, כולל מודולי תקשורת סלולאריים בכל הטכנולוגיות, GNSS, מודולים אלחוטיים לטווחים רחוקים וקרובים, קישוריות IoT ושירותי פלטפורמת IoT. באמצעות פורטל ה-IoT שלה, מציעה טליט אפשרות להצטרפות פשוטה וקלה לעולמות ה-IoT, עם זמן הגעה לשוק מהיר, מינימום סיכונים, ללא מורכבות ובעלויות מופחתות על מנת לבצע מעקב אחר נכסי הלקוח, שליטה מרחוק, טלמטיקה, אוטומציה תעשייתית ועוד, במגוון רחב של תעשיות ושווקים בכל רחבי העולם.

איך טליט החלה?

יוסי פייט, נשיא טליט

יוסי פייט, נשיא טליט

“הכל התחיל בשנת 2000” מספר יוסי, “טליט החלה בייצור טלפונים סלולריים בקוריאה ומכירתם בארץ. מתוך הכרת השוק הזה הבנו למעשה ששוק המכשירים הולך להיות נשלט על ידי מעטים וגדולים והתחלנו בכך שרכשנו מרכז פיתוח ראשון באיטליה בשנת 2002, הנפקנו את החברה בשנת 2005 והתחלנו בפיתוחה הגלובלי, בין היתר גיוס עובדים בכל רחבי העולם ומסע רכישות של טכנולוגיות משלימות. “אני מאמין שהחוזקה הכי גדולה של טליט זה שהצלחנו להביא את האנשים הכי טובים בתחום”. וכשיוסי אומר האנשים הכי טובים יש צורך לציין שטליט מעסיקה 850 עובדים ב-35 מדינות בעולם. את החברה מנהלים כ-20 אנשים, כל אחד בתפקידו.

IoT & Industry 4.0

“אני רואה את המהפכה התעשייתית הרביעית כמהפכה בתחום ה-IoT הטכנולוגי. רמת האוטומציה והיעילות עולה, הרבה תהליכים מחליפים ידי אדם, האינפורמציה מהירה יותר. אנחנו חיים בעולם של חדשנות למעשה ה-IoT הופך את העולם למשהו חדש, שונה ומעניין יותר. טליט מובילה את העולם בתחום וגם בשירות בתחום.

ישראל
“בישראל ניתן לראות בבירור שוק מוטה ייצור. המוצרים הם מוצרים שהולכים לעולם, מעט מאוד נשאר בארץ והרוב יוצא החוצה. זה שוק נהדר, ביחס לגודל ולמספר התושבים בישראל בטליט היא נמצאת במקום מדהים”.

מוני חשמל
טליט זכתה החודש בחוזה לאספקת טכנולוגיית התקשורת לפרויקט מוני חשמל חכמים באנגליה לאחר שזכתה באותו פרויקט בהולנד מספר שבועות קודם לכן. “זהו תחילתו של נחשול ואנו מאמינים שגלים גדולים בדרך. אנגליה מהווה סמן מאחר ובמזרח מחקים אותה”. לשאלתי על החשיבות הגדולה במוני חשמל חכמים יוסי ענה: “המטרה של המוצר היא לא בחיסכון של קריאת המונה, זו רק תופעת לוואי חיובית. המטרה העיקרית היא וויסות הצריכה והפחתת זיהום בתחנות הכוח”. האספקה לפרויקט צפויה להתחיל ברבעון הרביעי של 2016 ולהימשך עד סוף 2021. מודולי ה-IoT של טליט יניעו חלק מקרוב ל-30 מיליון מרכזי תקשורת, או “comms” שיעבירו תקשורת נתונים מסוג ZigBee בין המונים החכמים לרשתות RF או רשתות סלולר. מרכזי ה-comms, המצוידים בציוד של טליט, ישתמשו במודול UE910 UMTS/HSPA שפותח במיוחד ומספק שדרת תקשורת מסוג דור שלישי (3G), תוך מינוף ניסיונה הרחב של החברה בשוק האנרגיה. “פרויקט GB SMIP מאורגן ומיושם באמצעות מחלקת השינוי האקלימי במשרד האנרגיה של בריטניה (DECC) והוא כולל התקנת מונים חכמים בבתים ובעסקים ברחבי בריטניה, במטרה לחבר את הרוב המכריע של צרכני הגז והחשמל למונים החכמים עד 2020. המערכת תעקוב אחר הצריכה ותספק לצרכנים פרטיים ולעסקים מידע שיאפשר להם לעשות שימוש יעיל יותר באנרגיה. ה-DECC צופה גם שה-GB SMIP יספק לצרכנים כמה יתרונות ישירים, לרבות ביטול החשבונות המבוססים על אומדנים, תמיכה משופרת בייצור חשמל עצמי (microgeneration) וחיוב בגין עודפי אנרגיה מיוצאים, חיסכון המושג הודות לגישה משופרת למידע על תעריפי האנרגיה, מעבר אמין יותר של צרכנים מספק אחד למשנהו תוך יום אחד והזדמנויות למוצרים ושירותים חכמים חדשים לצרכנים”.

תוכניות לעתיד
“להמשיך לצמוח מאוד חזק” אומר יוסי בביטחון ומסביר: “אנחנו נכנסים לעולמות ה-low power ,BT,Wi-Fi שלמעשה יחברו אותנו לכל עולם הסנסורים שהולך לגדול בעתיד. עולם התקשורת בין מכוניות VTV () וגם עולם התקשורת בין מכונית למבנה: (vehicle to infrastructure) הולכים להתחזק מאוד, עולמות אלו יובילו לנהיגה האוטונומית. כל עולם האוטו-מוטיב בתחילת דרכו ויש לנו כוונה להיות שחקן משמעותי בו. אני מעריך שבעוד 5-7 שנים כל מכונית תהיה מחוברת לרשת, היום זו תחילתו של עידן. את חטיבת הרכב שלנו הקמנו על בסיס רכישה של חטיבה מ-NXP SEMICONDUCTORS, רכשנו מוצר אבטחה שמאוד חשוב ברכב אך ללא מכירות עם 40 איש בפיתוח”.
“בעתיד הרחוק יותר אני רואה את טליט כחברה מאוד גדולה ומשמעותית, מובילה בתחומה. אנחנו היום מספר אחד בעולם האינטרנט התעשייתי ואני מקווה שנהיה מספר אחד גם בעולם הרכב ובכל השירותים הנלווים שמסביב לזה. זה החזון שלנו ולשם אנחנו מכוונים”.

תגובות סגורות