חדשות היום

פתרונות אבטחה משובצים

אחד המרצים בכנס Embedded Microprocessors & IoT של חברת ניו-טק אירועים אשר נערך ב-20 באוקטובר באווניו היה סיריל זאראדר, מנהל פיתוח עסקי בתחום מיקרובקרים וקישוריות אלחוטית ב-EMEA בחברת ®Freescale. “הגעתי לדבר על נושא אבטחת מערכות משובצות במיקרובקרים בעיקר לשוק ה-IoT מאחר והאבטחה מאוד חשובה בתחום הזה והאתגרים בה רבים”.

האתגרים
“ה-IoT כולל בתוכו אפשרויות של חיבורים בין מערכות אוטומטיות במשרד, בבית, ברכב ובכל מקום למעשה. אך יחד עם זאת הוא מביא עמו גם סיכונים. למשל, אנחנו לא רוצים שאדם זר יוכל לדעת מה הולך בבית או במשרד שלנו על ידי שליטה מרחוק. סיכון נוסף שקיים הוא שלמעשה המערכת אוספת מידע רב עלינו, על אופן השימוש שלנו במערכת וההרגלים שלנו ואנחנו לא רוצים שזה יגיע למישהו אחר שיש לו אינטרס, למשל לצרכי פרסום. אנחנו רוצים שהאינפורמציה תגיע רק לאנשים הנכונים כמו רופא, או טכנאי מסוים. האתגר הוא לשמור על האינפורמציה מצד אחד אך במקביל להיות בעל האפשרות לשלוח אותו לגורמים ספציפיים”.

הפתרונות
“אנחנו לא רוצים לדאוג שבעתיד תהיה לנו סכנה לחשיפה במרחב ה-IoT. לנו, בפריסקייל, יש מגוון רחב של פתרונות קישוריות והתחברות ל-IoT על-ידי הפיכת מוצרים לחכמים. בתור יצרן מרכזי בתחום, חשוב לנו לתת ללקוחות שלנו את כל הכלים על מנת להתמודד עם הסיכונים הפוטנציאליים הקיימים וזאת כחלק ממגוון הפתרונות שאנו מציעים. אנו רואים בכך את האחריות שלנו – לדאוג שבפתרונות שלנו יהיו המאפיינים שיאבטחו את המערכת, ולאחרונה הכרזנו על משפחת המיקרובקרים ה-Kinetis® K8x, שהצגתי בכנס, אשר מבטיחה שבתוך ההתקן תהיה האפשרות לאבטחה המירבית.” לשאלתי לגבי תקינה בעולם ענה סיריל: “אין עדיין תקינה אחידה בתחום האבטחה ל-IoT, התקינה היא רק לפי שווקים, לפי טכנולוגיה, ולכן המטרה שלנו היא לתת ללקוחות שלנו את כל הכלים בכדי שיוכלו ליישם את האבטחה לפי הדרישה שלהם: אבטחה נמוכה, בינונית ועד אבטחה גבוהה. בכך הם יוכלו להגן על מה שירצו ובאיזו רמה שירצו. אפשר לתת דוגמה בנושא בית חכם. ניתן להגדיר בבית נקודות חכמות בדמות של דלתות (מנעולים), חלונות, נורות, מפסקים. באמצעות הפתרונות של פריסקייל ניתן להחליט באילו דלתות תוגדר רמת אבטחה גבוהה יותר מאשר למשל מפסקים, או למשל חלון שבו רוצים להגדיר רמת אבטחה גבוהה יותר מאשר בחלון אחר. בכך מגדירים את הבית להיות מוגן יותר למשל נגד פורצים. כמו כן אנחנו מייצרים את החיישנים המתאימים לדרישות של כל מצב הדרוש באבטחה”.

Kinetis KW41Z
“היבט נוסף של ה-IoT הוא הקישוריות והמטרה העיקרית שלנו היא להציע פתרונות קישוריות ולספק טכנולוגיה שהיא מאובטחת ומציעה תמיכה בפרוטוקולי תקשורת בשימוש נרחב בשוק. כחלק מהאסטרטגיה הזו, הכרזנו בתחילת חודש אוקטובר על משפחת ה-KW41Z שהינה פתרון IoT ייחודי לתמיכה בריבוי פרוטוקולים אלחוטיים Thread ו- (BLE) בשבב יחיד. המיקרובקר (MCU) הפועל בריבוי פרוטוקולים אלחוטיים, מסוגל לתמוך בפעולה בו זמנית של קישוריות Thread בתקן 802.15.4 של ®IEEE ובתקשורת
BLE בהפעלת אפליקציה המשתמשת בשני סוגי תקנים אלה תוך שימוש במקמ”ש יחיד.
הבקר Kinetis KW41Z הוא פלטפורמה ייחודית שמספקת פתרון מקיף ליישומים ולקישוריות במארז יחיד. הוא בא כהרחבה למשפחת Kinetis KW40Z של Freescale הקיימת כבר בשוק וכוללת מיקרובקרים בעלי קישוריות אלחוטית. הבקר החדש מאופיין בזיכרון מורחב, שמגיע לזיכרון הבזק של 512KB ולזיכרון RAM של 128KB, ובכך מאפשר לחבילות רישות תכנתיות (networking stacks) מרובות לפעול בהתקן יחיד, וכן הוא מאפשר תכנונים של ריבוי פרוטוקולים. ההתקן תומך גם במפרט המתקדם ביותר של , v4.2, ומציע ביצועי ת”ר (RF) יוצאי דופן עם balun על השבב שמאפשר כיסוי רחב יותר, חסינות טובה יותר מפני הפרעות, הספק נמוך יותר, מורכבות נמוכה יותר ופחות רכיבי ת”ר בממשק החיצוני לקבלת תכנון עמיד”. בנוסף, סיריל מספר על תגובות שקיבל מלקוחות על הבקר החדש: “לקוחות מציינים שהשילוב רב העוצמה של תמיכה בקישוריות אלחוטית בריבוי פרוטוקולים, ביצועי ת”ר משופרים ויכולת להפעיל את היישומים הקנייניים שלהם, הופכת את המיקרובקר KW41Z של Freescale לבחירה המתאימה באופן יוצא מן הכלל לדור הבא של מוצריהם, הכוללים פתרונות מקצה לקצה עבור האינטרנט של הדברים. המיקרובקר KW41Z של Freescale מאפשר ללקוחות לפתח במהירות מוצרי IoT מבוססי Thread בעלי הפונקציות המתקדמות ביותר, למשל, כאלו המשתמשות ב-BLE לצירוף התקנים לרשת (sideband commissioning)”.

עתיד
“אני מאמין שבשנה הקרובה אנחנו נראה יותר ויותר אנשים ומכשירים אשר משתמשים ב-IoT בפלטפורמות שונות, ואני חושב שחייבים להזהיר מראש שיש סיכונים יחד עם השימוש הנרחב הזה כך שחייבים לקחת בחשבון כבר משלבי הפיתוח הראשוניים את חשיבות האבטחה כדי שלא ניתקל בבעיות בעתיד. לכן אני חושב שהעתיד תלוי בהכנה שלנו היום ובהבנה את הסיכונים. בנוסף לכך, כאחת החברות המייסדות של קבוצת Thread (Thread Group) חברת Freescale נמצאת בחזית של אפשור המיקרובקרים האלחוטיים שלה לשימוש בפרוטוקולי IoT אלחוטיים פופולריים”.

שירלי מייזליש

תגובות סגורות