חדשות היום

Amazon Web Services מכריזה על הקמת חוות רוח במרכז ארה”ב

אמזון ווב סרוויסס (AWS) , חברה של Amazon.com, הודיעה כי  חתמה על חוזה עם חברת EDP Renewables, לצורך בנייה ותפעול חוות רוח שתייצר כ- 100 מגוואט שעות (MWH) חשמל, במדינת אוהיו בארה”ב.

חוות הרוח החדשה, שתיקרא Amazon Wind Farm US Central. צפויה לייצר כ-320,000 מגוואט שעות של אנרגיית רוח לשנה, החל מחודש מאי 2017, או מספיק כדי לספק חשמל ליותר מ- 29,000 בתים בארה”ב בשנה. האנרגיה שתיוצר תועבר לרשת החשמל המספקת אנרגיה למרכזי ענן נוכחיים ועתידיים של AWS.

בנובמבר 2014 דיווחה AWS על מחויבותה ארוכת הטווח להגיע ל- 100 אחוזים שימוש באנרגיה מתחדשת עבור תשתיותיה העולמיות. באפריל 2015 הודיעה החברה כי בערך  25 אחוזים מהכוח הנצרך על ידי התשתית העולמית שלה, היה ממקורות אנרגיה מתחדשת, עם יעד להגדלת אחוז זה ללפחות 40 אחוזים עד סוף 2016.

כחלק ממאמץ האנרגיה המתחדשת שלה,   AWS ממשיכה לעבוד על דרכים להגדלת היעילות האנרגטית של המתקנים והציוד שלה, ולהשיק פרויקטים המיועדים להגדיל את זמינות מקורות האנרגיה המתחדשת ברשת החשמל המספקת חשמל למרכזי הענן של AWS בוירג’יניה ובאוהיו.

בינואר 2015 הודיעה אמזון על פרויקט אנרגיה מתחדשת עם Amazon Wind Farm במדינת אינדיאנה, הצפויה לייצר 500,000 מגוואט שעה של אנרגית רוח בשנה. באפריל 2015, הכריזה אמזון על ניסוי עם אחסון אנרגיה בסוללות אנרגיה של Tesla, שמיועדות לעזור לגשר על הפער בין ייצור כוח לסירוגין, ממקור כמו רוח, לבין הביקוש לכוח קבוע על ידי מרכזי הנתונים. בנוסף, באפריל 2015 הצטרפה AWS למועצה האמריקנית לאנרגיה מתחדשת (ACORE) ולשותפות האמריקאית למימון אנרגיה מתחדשת (US PREF), כדי לעבוד עם קובעי מדיניות ברמת מדינות וברמה הפדראלית, ובעלי עניין אחרים, במטרה לאפשר יותר הזדמנויות של אנרגיה מתחדשת לספקיות ענן. ביוני 2015 החברה הכריזה על חווה סולארית במזרח ארה”ב, במדינת וירג’יניה, שצפויה לייצר כ-170,000 מגוואט שעות של אנרגיה סולארית בשנה. ביולי 2015 הכריזה AWS  על חוות רוח במזרח ארה”ב – צפון קרולינה, הצפויה לייצר יותר מ- 670,000 מגוואט שעות אנרגיה בשנה.

כעת עם ההכרזה על  Amazon Wind Farmבמרכז ארה”ב, פרויקטים של אמזון לאנרגיה מתחדשת יהיו אחראים  על יותר מ-1.6 מיליון מגוואט שעות של אנרגיה מתחדשת נוספת לרשתות חשמל ברחבי מרכז ומזרח ארה”ב, או שווה ערך לכמות האנרגיה הנדרשת עבור 150,000 בתים בארה”ב.

“אנו ממשיכים להתמיד בפרויקטים שיעזרו לפתח יותר מקורות אנרגיה מתחדשת לרשתות המתפעלות את מרכזי הנתונים של AWS, ומקרבים אותנו להשגת יעדנו ארוך הטווח, להפעלת התשתיות הגלובליות שלנו עם 100% אנרגיה מתחדשת”, אמר ג’רי האנטר, סגן נשיא תשתיות ב- AWS. “הפרויקטים הקודמים עליהם הכרזנו בתחום אנרגיה מתחדשת, שמים את AWS על מסלול הגעה אל מעבר ליעד של 40 אחוזים אנרגיה מתחדשת ברמה עולמית עד סוף 2016. פרויקט אחרון זה, Amazon Wind Farm US Center, מעלה את אחוזי האנרגיה המתחדשת שלנו לשיעור גבוה מתמיד.”

תגובות סגורות