mobeego: אנרגיה סלולרית מיידית להמונים

נתקעתם פעם עם סוללת טלפון נייד שהתעייפה? בסטארט אפ הישראלי mobeego החליטו שזה לא יקרה לכם יותר. יזמי mobeego, שהוקמה בשנת 2014, פיתחו, המציאו ומייצרים את מה שהם מכנים “משקה אנרגיה” למכשירים ניידים. ממש בימים אלה, בנובמבר 2015, משיקה mobeego בכל רחבי העולם ובישראל את המטען החד פעמי, ™mobeego, המאפשר לטעון את סוללת הסמארטפון למשך עד 4 שעות במחיר של כ-2.5 דולר ליחידת טעינה. המשתמשים במוצר ירכשו את המטען בנקודות מכירה קלות לגישה ויטעינו את הסוללה תוך כדי המשך השימוש בטלפון. מוצרי mobeegoמוגנים באמצעות פטנט בישראל, ארה”ב והאיחוד האירופי ונמצאים במצב של ‘בקשה לפטנט’ במדינות רבות נוספות.

החזון של mobeego: אנרגיה סלולרית זמינה בכל חנות נוחות או קיוסק
mobeego קמה על מנת לשחרר את העולם מכבלים ומטענים נייחים, ולשמור על המכשירים הניידים שלנו – כפי שתוכננו להיות – ניידים. החזון של mobeego מאתגר אך ברור: להבטיח למשתמשי טלפונים ניידים בכל העולם אנרגיה סלולרית שתהיה זמינה על המדף בכל חנות נוחות או קיוסק, בכדי שאף בעל טלפון נייד לא “ייתקע” ללא סוללה במהלך היממה.

(לא) מדברים מהשטח: הטריגר לרעיון של mobeego
הרעיון למיזם mobeego עלה כתוצאה ממצב מוכר וכאוב. שניים מהשותפים בחברה, בשנות ה-20 לחייהם, שהו בתנאי שטח והבינו שכאשר הסוללה מתעייפת ומתרוקנת ואין אפשרות לדבר במכשיר, הטלפון הנייד הוא לא באמת נייד. ההחלטה שלהם היתה ברורה: למזער את הסיכוי שמישהו בעולם יעבור חוויה דומה. הפיתוח ארך כשנה ותשעה חודשים – והתוצאה מרשימה.

הפתרון: מטען חד פעמי זול, פשוט, מיידי וידידותי לסביבה
מטען ™mobeego מהווה פתרון זול, פשוט, מיידי וידידותי לסביבה לשימוש רציף וחסר דאגות במכשירי סמארטפון, ללא כל צורך במטען רגיל, בטעינה מוקדמת של היחידה, בכבלים או בשקע חשמל זמין. ™mobeego מתאים לשימוש בטלפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד, טלפונים מבוססי מערכת ההפעלה iOS של אפל וכן ברוב מכשירי הטלפונים הניידים הישנים. המטען הישראלי מתואר על ידי החברה כ”משקה אנרגיה לטלפון הנייד” ויחידת הטעינה אף מעוצבת בצורה של פחית משקה אנרגיה. המטען החד פעמי ™mobeego מיועד לשימוש באינספור מצבים בהם סוללת הטלפון הנייד מתרוקנת – דוגמת הליכה ברחוב או בטבע, נסיעה בתחבורה ציבורית, בילוי באירועי תרבות וספורט, טיול בטבע, טיסה וכל מצב שבו המשתמש אינו יכול או מעוניין לטעון את הטלפון במטען רגיל.
המטענים המיידיים מיועדים להימכר בפריסה רחבה ביותר בישראל ובעולם – בקיוסקים, חנויות נוחות, ובמגוון נקודות מכירה אחרות, וביניהן תחנות תחבורה ציבורית, מכונות אוטומטיות, בתי חולים, שדות תעופה, בתי קולנוע, תיאטראות, אצטדיונים, מוקדי בילוי ומוקדי אירועים כגון קונצרטים והצגות.

מטען ™mobeego: מבנה המוצר
מטען ™mobeego כולל שני אלמנטים פשוטים. האחד הוא מתאם זעיר המתאים לטלפונים מבוססי אנדרואיד ואפל, אשר מתחבר לשקע הטעינה של הטלפון. mobeego ממליצה לרכוש את המתאם באופן חד פעמי בנקודות המכירה הרבות שייפרסו בארץ ובעולם תמורת מחיר של כ-5 דולר (הכולל גם יחידת טעינה ראשונה בחינם) ולהחזיקו באופן קבוע במקום זמין כגון בארנק, בתיק או במחזיק המפתחות.
האלמנט השני הוא יחידת הטעינה, אשר מורכבת על גבי המתאם ונצמדת לחלק התחתון של הטלפון, ומחירה צפוי להיות כ-2.5 דולר. יחידת הטעינה מאפשרת להמשיך להשתמש במכשיר הנייד בזמן שהסוללה נטענת. הטעינה מספקת 1-4 שעות שימוש במכשיר, בהתאם לאינטנסיביות השימוש בסוללה. יחידת הטעינה של ™mobeego ניתנת לשימוש במשך 10 שנים, במידה והצרכן קונה את היחידה לצורך שימוש עתידי או גיבוי.

המטען החד פעמי של mobeego: נתונים טכניים
מטען ™mobeego תואם לתקני CE ו-FCC והסוללה שלו תואמת לתקן UL. המתאמים של ™mobeego שוקלים 4 גרם וגודלם 2.2 ס”מ 2.6 ס”מ. יחידות הטעינה (“פחיות האנרגיה”) שוקלות 24 גרם וגודלן 2.2 ס”מ 4 ס”מ. מתח המוצא הוא 5 וולט וזרם המוצא – 650 מילי-אמפר (mA). המוצרים ארוזים ביעילות מירבית בכדי למזער את שטח האחסון הנדרש ואת עלויות ההובלה.

עיצוב, ייצור והפצת mobeego
קונספט העיצוב של יחידת הטעינה של ™mobeego הוא של פחית משקה אנרגיה, המספקת כוח נוסף לטלפון הנייד במהלך היום בצורה הקלה ביותר האפשרית. המוצר מופרד למתאם וליחידת טעינה בכדי לחסוך מהלקוח את הצורך לשאת איתו מוצר גדול, לאפשר לו להשתמש במתאם מספר רב של פעמים ולהקל על המיחזור של יחידת הטעינה. רוב מוצרי ™mobeego יימכרו במארזי יחידה בודדת, במארזים כפולים (double shot). כמו כן, המוצרים יימכרו במארזי שישיה ללקוחות המעוניינים להצטייד באנרגיה סלולרית לטווח ארוך יותר עבור מטרות כגון טיולים ארוכים. mobeego, אשר ממוקמת באזור אשדוד, ערכה בדיקות מקיפות שבסופן הוקם קו ייצור במפעל איכותי בסין. המפעל החל כבר לייצר מקבצים ראשונים ואיכותיים של המטען החד פעמי עוד לפני ההשקה הרשמית של המוצר. הסטארט הישראלי פועל בכדי להקים מערכי הפצה מבוססי זכיינים בישראל ובכל רחבי העולם, בדגש על המדינות המפותחות. עוד לפני השקת המוצר בנובמבר 2015, נמצאה mobeego במגעים מתקדמים עם זכיינים פוטנציאליים במדינות שונות דוגמת ארצות הברית, ישראל, גרמניה, צרפת, רוסיה, דרום אפריקה, בלגיה וצ’ילה – והיד עוד נטויה. בשלב הראשון בכוונת החברה למכור מאות אלפי מטענים בחודשים הקרובים ומיליוני יחידות בשנה במהלך שנת 2016. המוצרים יימכרו בקרוב בישראל ויופצו על ידי mobeego. “פנינו בארץ למפיצים בעלי פרופיל גבוה שאנחנו יודעים שיעשו עבודה טובה”, מספר אלעד רונן, שותף ב-mobeego. “נעשה הכל בכדי להנגיש את המוצרים שלנו בהקדם לכמה שיותר אנשים בארץ ובעולם”.

מימון mobeego
במיזם הושקעו מאות אלפי שקלים על ידי היזמים בכדי לממן את הפיתוח ואת הכנת תשתית הייצור וההפצה. בכוונת mobeego לגייס בין חצי מיליון למיליון דולר נוספים בכדי לממן את האשראי שניתן לגופים מסחריים דוגמת רשתות ענק ורשתות של חנויות נוחות ברחבי העולם אשר ימכרו את המטען הישראלי.

חושבים על הסביבה מהיום הראשון
ב-mobeego חשבו על איכות הסביבה מהשלב הראשוני ביותר. “אחת הסיבות שהפרדנו את המוצר למתאם וליחידת טעינה היא בכדי לאפשר ללקוח להשתמש במתאם מספר רב של פעמים ולהקל על המיחזור של יחידת הטעינה”, מספר אלעד רונן מ-mobeego. “כמו כן, בכדי לשמור על איכות הסביבה, כל משתמש יוכל להשליך את “פחית האנרגיה לסלולר” למתקן ייעודי בנקודות המכירה של ™mobeego. משם האחריות היא עלינו. אנחנו מעבירים את יחידות הטעינה למרכז מחזור, שם מפרקים אותן, ממיינים אותם לחלקים וחלקן יילקחו לשימוש חוזר. בכל מדינה אנו עובדים בשותפות עם חברות מקומיות על מנת לעמוד בתקן המחזור הסטנדרטי. החומרים מהם אנחנו מייצרים את מוביגו עומד בתקן RoHS. בנוסף, האריזות ושאר אביזרי התצוגה מיוצרים מקרטון שניתן למחזור, ולא מפלסטיק. יותר מזה – אנחנו מפתחים כעת דגם חדש שייכנס לשימוש בקרוב, ויאפשר להחזיר פיקדון לאותם משתמשים שימחזרו את הסוללה”.

שירלי מייזליש

תגובות סגורות