חדשות היום

חברת הקלינטק “מפל אנרגיה ירוקה” תספק מערכות לטיהור שפכים למפעל באוסטרליה

חברת הקלינטק “מפל אנרגיה ירוקה” רושמת הישג באוסטרליה:  החברה חתמה על הסכם לתכנון ואספקת מערכת לטיפול בשפכים תעשייתיים למפעל Schweppes במלבורן,ולמחזור המים לשימוש חוזר. המפעל נחשב לאחד הגדולים באוסטרליה.

מפל חתמה על הסכם עקרונות(MOU) עם חברת הנדסה מקומית המספקת פתרונות בתחום המים. חברת מפל תשמש בפרויקט כקבלן משנה,ותהיה אחראית על תכנון המתקן ,אספקת הציוד, והפעלתו של המתקן.

פרויקט זה במפעל Schweppes ושיתוף הפעולה עם חברת הנדסה המקומית פותח בפני מפל אפשריות רבות מכיוון שמפעלי התעשייה באוסטרליה נאלצים לעמוד בדרישות מחמירות מחברות המים הדורשות מהם לטפל בשפכים אחרת הם חשופים לקנסות גבוהים בגין חריגה באיכויות השפכים. בנוסף לכך מחירי המים הגבוהים באוסטרליה מאפשרים הקמת מתקני מחזור מים לשימוש חוזר במקום שימוש במים שפירים.

מפל נכנסה לאחרונה לשוק האוסטרלי, במסגרת עניין רב שעוררה הטכנולוגיה של חברת מפל בקרב חברות המים ומפעלי התעשייה באוסטרליה, ונמצאת בו זמנית בהליכי מו”מ עם מספר חברות מים במדינה ואף חתמה על הסכם הבנות עם אחת מחברות המים לשדרוג 10 מטש”ים מבחינת הגדלת הספיקה והפחתת צריכת האנרגיה. רוב של 17 מתוך 22 חברות מים באוסטרליה בחרו במפל ביוני האחרון להציג בTAG- פורום חדשני מוביל בעולם ליזמות גלובלית בנושא שירותי המים. מפל עברה תהליך דומה עם TAG  בריטניה אשר סייעה בכניסתה של מפל לבריטניה.  השוק האוסטרלי מושפע במידה רבה מהנעשה בבריטניה, מדינה בה מפל רשמה מספר הצלחות באמצעות עסקאות אסטרטגיות שביצעה מול 3 חברות מים המובילות בבריטניה, המשתמשות כיום בטכנולוגיה הישראלית. החברות הן: Thames Water, United Utilities, ו-Anglian Water, כל אחת מהן מספקת שירותים לעשרות מליוני תושבים בממלכה המאוחדת.

מפל פיתחה טכנולוגיה המפחיתה בצורה משמעותית את צריכת האנרגיה ועלויות האחזקה והתפעול של מתקני טיהור שפכים מוניציפאליים ותעשייתיים. הטכנולוגיה מאפשרת חיסכון משמעותי בעלויות

תהליך טיהור השפכים, שנחשב לתהליך בזבזני באנרגיה, ובכך עונה על צורך מרכזי של משק המים הגלובלי. המערכת בנויה מיחידות צפות וניידות המזרימות בועות אויר עדינות אל תוך המים. ניתן להתאים אותה לכל מתקן טיהור, כך שהיא מאפשרת לשדרג גם מתקנים ישנים ולהביא לחיסכון באנרגיה מבלי להקים מתקן טיהור חדש ויקר.

בנוסף, השימוש בטכנולוגיה הייחודית של מפל מונע זיהום סביבתי כיוון שהיא מייתרת את הצורך לרוקן את השפכים הגולמיים מבריכות או מאגרים אל נחלים או אל הים בזמן התקנה או טיפול במערכת, כפי שקורה לעיתים בשיטה הקונבנציונלית.

מייסדי החברה הם חנוך מגן – ממציא הטכנולוגיה, וזאב פישר מנכ”ל החברה. הטכנולוגיה של מפל, הרשומה כפטנט בינלאומי, פועלת בהצלחה ביותר מ-35 התקנות בארץ ובחו”ל, כולל אנגליה, דרום אפריקה, ברזיל ואנגולה, ומפחיתה עד כ-70% מצריכת האנרגיה של מתקנים אלה לעומת המצב הקודם.

תגובות סגורות