חדשות היום

Ecoppia חתמה על הסכם לפריסת טכנולוגיית הרובוטיקה שלה באתר פנלים סולריים בהיקף של 40MW

ערב הפתיחה של ועידת האו”ם לשינוי אקלים, חתמה Ecoppia על הסכם להסבת אתר סולרי עם תאים פוטו-וולטאיים בהיקף של 40MW בבעלות משותפת של EDF RE ושל AravaPower לפתרון הניקוי הרובוטי האוטונומי ונטול-המים שלה.

חשיבות ההסכם נעוצה בכך שהוא מעניק השפעה מסחרית גוברת לטכנולוגיה הנוגעת לשיבוש בעסקי האנרגיה הסולרית. הצטברות לכלוך וחול (זיהום, בעגה המקצועית) על פנלים סולריים מהווה אתגר משמעותי ועלולה להפחית את תפוקת האנרגיה עד 40%. פתרונות קיימים – הפועלים לרוב באמצעות מים ומברשות – עלולים להזיק לפנלים, הם דורשים כמויות אדירות של מים ועלותם גבוהה. Ecoppia מספקת פתרון בדמות רובוטים אוטונומיים ונטולי מים המנוהלים באמצעות הענן והמנקים את הפנלים מדי לילה לאחר הפסקת ההפקה.

“זהו השלב הבא בענף הסולרי”, אומר ערן מלר, מנכ”ל Ecoppia. “אנו עדים ליצירת ערך רב בכל הפרויקטים בהם אנו מעורבים כעת, הן במזרח התיכון והן בהודו. רבים מן השחקנים הגדולים בענף זקוקים לפתרון המסוגל לנקות פנלים מדי לילה, להתמודד באופן מיידי עם תנאי מזג אוויר ושאינו צורך מים – תחושתנו היא שפתרונות כמו שלנו הם בעלי פוטנציאל להפוך לסטנדרט ענפי”.

האתר הוא בין הפארקים הסולריים הגדולים במזרח התיכון. הוא ממוקם בערבה, סמוך לגבול ירדן, 32 קילומטרים ממצרים ו-100 קילומטרים מערב הסעודית. טכנולוגיית הניקוי מבטיחה עד כדי כך, שממשלת ישראל ביקשה ממלר להשתתף בוועידת COP21 כחלק ממשלחת מיוחדת של חברות טכנולוגיה ירוקה מישראל.

“מרגש מאוד לראות את ההתקדמות של Ecoppia במונחים של השגת לקוחות גדולים – בזכות טכנולוגיות מבטיחות כמו שלהם אנו מאמינים שלישראל יש עתיד מזהיר בתעשייה הסולרית הבינלאומית, ולכן גם נבחרה Ecoppia להשתתף באירוע נלווה בנושא ‘חדשנות ישראלית במענה לשינוי האקלימי’. שאירגה ממשלת ישראל יחד עם ארגון האנרגיה הירוקה בישראל והוא חלק מ- COP21,” אמר רון אדם, הנציג הקבוע של ישראל ב-IRENA (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה מתחדשת -The International RenewableEnergy Agency).

תגובות סגורות