הקונסורציום האירופאי TOPAs ישים קץ לבניינים זוללי האנרגיה

קונסורציום בין לאומי של שותפים מהאקדמיה ומהתעשייה בהובלת חברת מוטורולה סולושנס  נוסד על ידי תכנית Horizon2020 של הנציבות האירופית על מנת ליצור דרכים חדשות באמצעותן בעלי מבנים, מנהלי מתקנים וחברות שירותי אנרגיה (ESCOs) יתפעלו באופן יעיל יותר את האתרים שלהם. מטרת הפרויקט היא לשפר את ההבנה ולהפחית 10 אחוזים מהפער הקיים בין ביצועי האנרגיה המנובאים ואלו שבפועל במבנים ובגושי מבנים.

הפרויקט “כלים לביקורת מתמשכת על ביצועים של מבנים” (TOPAs) יספק נראות טובה יותר לאופן שבו החלטות שקשורות לאנרגיה משפיעות על הניהול, העלויות, נוחות האכלוס והבריאות הסביבתית.

הכלים האנליטיים של TOPAs והמתודולוגיות שיפותחו בו יתבססו על פלטפורמה פתוחה, מבוססת ענן, לצורך מעקב מתמשך על הביצועים האנרגטיים. TOPAs מנטר את השימוש באנרגיה,  אך לוקח גם בחשבון את האופן שבו מבנים משמשים ואת המצב של הסביבה שלהם ואיכות האוויר שבאזורם. כך יתאפשר חסכון מהימן של עד ל-20 אחוזים באמצעות תכניות טובות יותר ליעילות אנרגטית, תוך תרומה לתקנים קיימים וחדשים. הכוונה היא שדבר זה לא יעזור רק להניע את היצירה של משרות חדשות בשוק ה-ESCO, אלא יוביל גם לאיכות משופרת של האוויר, לשיפור הבריאות והנוחות של אנשים שנמצאים במבנים.

“קונסורציום TOPAs ימחיש כיצד שיתוף פעולה בין לאומי יכול לתרום לשיפור התנאים הסביבתיים בכדור הארץ, וליצור הזדמנויות עסקיות חדשות באמצעות הפחתת השימוש באנרגיה. על ידי הפחתת העלויות והעצמת הקיימות, TOPAs מעודד עסקים להשקיע בשינוי חברתי חיובי שישפר את חייהם של האנשים”, מספר בוריס קנטספולסקי, מנהל פיתוח עסקי של מוטורולה סולושנס ישראל, ומתאם פרויקט TOPAs.

הקונסורציום הבין לאומי מחבר יחדיו שותפים ממגוון דיסציפלינות אשר משלימות זו את זו, מהאקדמיה, מחברות קטנות עד בינוניות, ומהתעשייה. בהובלת מוטורולה סולושנס ישראל, קונסורציום TOPAs כולל את מכון קורק לטכנולוגיה, Commissariat à l’Energie Atomique et aux énergies alternatives, אזימוט מוניטורינג, פתרונות אנרגיה (Energy Solutions), מכון פראונהופר למערכות אנרגיה סולארית, חטיבת המחקר של IBM באירלנד, האוניברסיטה הטכנית של דרזדן, ו-EMBIX.

“קונסורציום TOPAs מרחיב את קהילת המחקר והחדשנות היוקרתית שלH2020 , ומחבר יחדיו מומחים נוספים מהאקדמיה ומהתעשייה כדי לספק מענה לבעיה סביבתית קריטית”, מספרת שרון ברק, מנהלת פיתוח עסקי אסטרטגי, מוטורולה סולושנס ישראל. “שיתוף פעולה זה יסייע למתן מענה לפוטנציאל הלא מנוצל של פתרונות הנוגעים ליעילות אנרגטית, עם כלים מעשיים ושיטות חדשות בהם יוכלו עסקים וקהילות בכל האיחוד האירופי להשתמש למטרות חיוביות”.

קרדיט תמונה מוטורולה סלושנס

תגובות סגורות