ועידת ההשקעות ישראל- סין הגדולה ביותר אי-פעם נפתחה הבוקר בבייג’ין

2,500 משתתפים, מתוכם 600 בכירים סינים בדרג סמנכ”ל ומעלה, ו- 130 חברות ישראליות,  צפויים לפקוד ביומיים הקרובים את ועידת הטכנולוגיה, החדשנות וההשקעות הישראלית-סינית הגדולה בכל הזמנים שנערכת ביומיים הקרובים (ב’-ג’, 5-6.1 ) בבייג’ין.

ועידת 2016 China Israel Technology, Innovation & Investment Summit היא יוזמה משותפת של משרד הכלכלה וקרן ההשקעות אינפיניטי ישראל-סין והיא נועדה לעודד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות וסיניות בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות וההשקעות. הוועידה משודרת און-ליין עם תרגום סימולטני לסינית לכ-500 אלף איש.

אמיר גל-אור, מייסד ושותף מנהל של קבוצת אינפיניטי, המכהן כיו”ר ועידת ההשקעות ישראל-סין מעריך הבוקר כי הסינים יגבירו רכישות של חברות היי-טק ותעשייה ישראליות. “אני צופה 15-20 רכישות של חברות ישראליות על ידי חברות סיניות בשנה הקרובה כתוצאה מזמינות של מימון ממשלתי לרכישות שמשקף את מדיניות הממשל הסיני”. גל-אור הוסיף כי “ביומיים הקרובים נקבעו כ- 1,500 פגישות לחברות ישראליות סביב ועידת הענק שמתנהלת בבייג’ין. הסינים מעוניינים להגביר את שיתופי הפעולה עם חברות ישראליות בתחומים רבים ובראשם התחום הרפואי, המובייל, והחקלאי”.

גל-אור מציין כי “יכולות הפיתוח והיזמות של הסינים הולכות ומשתפרות בשנים האחרונות ולמעשה סין הפכה למדינת סטארט אפ, רק שלמושג יש שם משמעות שונה מהמוכרת לנו. אם בעבר הלא רחוק, רק מיעוט מהסינים עסקו ביזמות, כיום, יותר מ-50% מבוגרי האוניברסיטאות, בני כל השכבות, מקימים חברות או מצטרפים לצוותים שמקימים חברות”.

בוועידה משתתפים שר הטכנולוגיה והמדע הסיני, וון גאנג, לצד נציגי זרועות הביצוע של ממשלת סין, NDRC ו-MOST. בראש הבכירים הישראלים עומדים שר האנרגיה ד”ר יובל שטייניץ ומנכ”ל משרד הכלכלה, עמית לנג. ישראלים בכירים נוספים שיגיעו לכנס צפויים לכלול את חתן פרס נובל לכלכלה פרופ’ ישראל אומן, שיישא דברים בוועידה, לצד דמויות מובילות מעולם ההשקעות וההיי טק דוגמת ד”ר שמעון אקהויז, היזם והמשקיע הבולט ביותר בישראל בתחום מדעי החיים והמכשור הרפואי.

הדוברים הסיניים בוועידה יכללו בין היתר את סגן נשיא חברת Baidu, Helen He, מנכ”ל Cheetah Mobile, Sheng Fu, Zhang Youjun, העומד בראש בנק ההשקעות CITIC Securities, מנכ”ל חברת FounderIT, Richel Liu, מייסד ויו”ר Neusoft, Liu Jiren ומנכ”ל חברת 36KR, Wei Ke.

הוועידה תכלול גם תערוכה שבה יציגו עשרות חברות ישראליות וביקורים של חברות נוספות, ביניהן חברות דוגמת MobileEye, SimilarWeb, IronSource, eToro, Cellbright, Itamar Medical, ReWalk, Stratasys, Kiiama, Adama, Consumer Physics, Visualead ו-Magisto. לצדן יגיעו חברות מובילות נוספות בתחומי הערים החכמות, המכשור הרפואי, האגריטק, הקלינטק, האינטרנט והמובייל.

המשתתפים צפויים לכלול נציגים של חברות ענק סיניות ובכללן Alibaba, Baidu, Cheeta Mobile, ChemChina, BYD, Sinopharm, GAC Group, Tencent, Jing Dong, BOE ו-Cofco. בתי ההשקעות והמוסדות הפיננסיים הסינים שיבקרו בוועידה צפויים לכלול מלבד חברת ההשקעות  Fuson גם את נציגי Metrix, Legend Capital, IDG, Hony Capital, CITIC Capital, CICC ו-SVG, לצד משקיעים סיניים פרטיים המחפשים הזדמנויות השקעה ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות. בין היתר, יבקרו בכנס נציגים של כ-35 קרנות השקעה מובילות דוגמת Sequoia China ו-Legend Holdings. מצד קרנות ההון סיכון הישראליות, משתתפות JVP, Catalyst PE, Canaan Partners, Vitalife ו-Accelmed.

אינפיניטי מנהלת את קרן ההשקעות אינפיניטי ישראל-סין, הקרן הישראלית סינית הראשונה.  הקרן שמנוהלת ע”י אמיר גל-אור ואבישי זילברשץ, ביצעה מעל ל-30 השקעות הקשורות לסין ולאחרונה ביצעה 9 אקזיטים משמעותיים בסין מתוכם 4 חברות שהונפקו ו-5 חברות שנמכרו.

בתמונה: אמיר גל-אור בועידת ההשקעות ישראל-סין בביג’ין

תגובות סגורות