חדשות היום

מובילאיי תציע מערכות מיפוי מבוססות נתונים הנאספים ממצלמות הרכב – כתשתית לכלי רכב אוטונומיים

טכנולוגיה חדשה תאפשר לספק בזמן אמת מידע אודות הדרך – על מנת לשפר את חוויית הנהיגה האוטונומית. פולקסוואגן וג’נרל מוטורס יהיו השותפים האסטרטגיים הראשונים בבחינת הטכנולוגיה החדשה

חברת מובילאיי מציגה טכנולוגיה חדשה למיפוי- “ניהול חוויית הדרך” (Road Experience Managemet – REM). המערכת עושה שימוש במידע בזמן אמת המתקבל באמצעות מיקור המונים (Crowd Sourcing), על מנת לבנות נתונים מדויקים אודות נתיבים ומסלולים – תוך הצגת שכבת מידע רבת-ערך, התומכת במערכות נהיגה אוטונומית. הטכנולוגיה החדשה מבוססת על תוכנה הפועלת על גבי פלטפורמת העיבוד EyeQ של מובילאיי, הגוזרת נתוני דרכים וכבישים תוך צריכה נמוכה במיוחד של רוחב פס, העומדת על כ- 10kb לק”מ נהיגה. מערכת תוכנה הפועלת בענן, משלבת את מקטעי הנתונים המתקבלים ממכוניות שונות, על מנת לבנות ולהציג מפה כוללת. המערכת החדשה נחשפת השבוע בתערוכת CES, בלאס וגאס.

לדברי פרופ’ אמנון שעשוע, יזם, יו”ר וסמנכ”ל הטכנולוגיות שלה, “מינפנו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת, בה משתמשים ליצירת מודלים סביבתיים ממידע המגיע ממצלמה, על מנת לייצר מפות המבוססות על מערכות קואורדינטות מבוססות מקום, תוך כדי שימוש ברוחב פס נמוך מאד. רוחב הפס הנמוך של המודל, והעובדה שנדרשת לו מצלמה בלבד, המתוקנת ברוב דגמי הרכבים החדשים כחלק ממגמה הולכת וגוברת למערכות סיוע לנהגים, מאפשרת את יצירתה ועדכונה של המפה באמצעות מנגנון המבוסס על מיקור המונים.”

מובילאיי משתפת פעולה עם ג’נרל מוטורס על מנת לשלב את טכנולוגיית    REM בתוכניות ההשקה הקיימות, ובלוחות זמנים מואצים. השבוע, (5.1.2015), חתמה מובילאיי על מזכר הבנות עם פולקסוואגן והכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי המיועד לבחינה ושילוב של מערכת REM בדגמים המיוצרים על ידי פולקסוואגן. שיתוף פעולה נוסף, עם יצרן רכב בגודל דומה, צפוי להיות מוכרז ב- 2016. במובילאיי מאמינים כי עם הזמן ייהנו יצרני OEM נוספים מטכנולוגיית REM – ככל הנראה באמצעות שילובה בשירותי מפות גלובאליים שיהיו זמינים בעתיד, וייבנו בשיתוף פעולה עם שלושת שותפי ה- OEM הראשונים.

מובילאיי מפתחת מערכות ראיה וניתוח נתונים, לסיוע לנהיגה ולנהיגה אוטונומית. הטכנולוגיה משפרת את בטיחות הנסיעה, מצמצמת את סיכוני התאונות, מצילה חיים ומציגה אפשרות לחולל מהפיכה בחוויית הנהיגה, באמצעות פיתוח טכנולוגיות  לנהיגה אוטונומית. האלגוריתמים הייחודיים ושבבי EyeQ של מובילאיי מבצעים ניתוח מפורט של שדה הראיה, על מנת להתריע מפני התנגשויות אפשריות עם כלי רכב אחרים, פגיעה בהולכי רגל וברוכבי אופניים ואופנוע, בעלי חיים, חפצים ומכשולים אחרים. המערכות של מובילאיי מסוגלות לזהות סימני נתיבים ותחומי דרך, כמו גם לקרוא תמרורי תנועה. המערכות משולבות כבר, או עתידות להיות משולבות, במכוניות מתוצרת 25 יצרנים בינלאומיים, לרבות פולקסוואגן, BMW, פורד, ג’נרלמוטורס, ניסן, וולוו, אאודי ויונדאי. בנוסף, זמינים המוצרים האלה גם להרכבה בכלי רכב קיימים.

לצפייה במגוון כתבות על חברות סטארט אפ בישראל 

למגוון חדשות ועדכונים 

תגובות סגורות