חדשות היום

התקן לביש ומהפכני המשמש כ”עוזר אישי” שפיתחה OrCam מבוסס על המעבד החדש של NXP

שיתוף פעולה נוסף בין NXP Semiconductors לבין חברת הסטארט-אפ הישראלית OrCam. OrCam פיתחה התקן לביש מהפכני המשמש כ”עוזר אישי”, הפועל על בסיס מעבד היישומים החדש של חברתNXP  מסדרת i.MX 7.

התקן OrCam-MyMe הוא פלטפורמת פיתוח להתקנים לבישים, בעלי יכולות של אינטליגנציה מלאכותית. המכשיר מעבד באופן רציף אותות ויזואליים ואותות אודיו, כדי ליצור אצל המשתמש חוויה של  “תשומת לב מוגברת” המאפשרת אפליקציות שונות לפי ההקשר והסביבה. המכשיר מיועד לשפר את רווחת המשתמש, כשהוא מתפקד כ”עוזר אישי” עם פוטנציאל לפיתוח אפליקציות כמו: יצירת פרופיל בזמן-אמת לאנשים שאנחנו פוגשים, מעקב אחר פעילות אכילה וכושר, ניטור של הבעות פנים (של אנשים שהיו באינטראקציה איתנו) וסיכום הרגלי היום-יום שלנו.

ההתקן, שמוצמד כמו כפתור צנוע לחולצה, “מסתכל” על העולם עבור המשתמש, ולמעשה מרחיב את המודעות שלו לסביבתו ולפרטים שונים בה. הוא מעבד את הנתונים שהוא קולט, בתמונה או באודיו, ומציע למשתמש מידע שימושי זמין לשירות ובזמן אמת או מאוחר יותר, דרך הטלפון החכם, או דרך התקן בלוטות’.

יכולת יוצאת דופן זו, יחד עם ביצועים חזקים וצריכת הספק יעילה של מעבד i.MX 7 של NXP מאפשרת רמת אבטחה ,חדשנות וחיי סוללה ארוכים ביישומים של מוצרי קצה למחשוב לביש ולתחום האינטרנט של הדברים. מעבד i.MX 7Dual נבחר על ידי OrCam בזכות תכונות אלה כדי להפעיל את ההתקן הלביש החדש והמהפכני MyMe .

“מעבד i.MX7 מיישם ארכיטקטורת ריבוי ליבות של ליבת ARM® Cortex®-A7  המשמשת לעיבוד של למידה עמוקה (Deep Learning) וליבתCortex®-M4 לעיבוד אודיו, שסייעה לנו לתכנן את ההתקן הלביש הקטן ביותר והיעיל ביותר בצריכת הספק”, ציין אמנון שעשוע, מייסדשותף של OrCam.”פיתוח עם i.MX7Dual הייתה החלטה קלה בהתבסס על ניסיון קודם שלנו עם מעבדים ממשפחת i.MX.”

שמואל ברקן, מנכל משותף NXP ישראל עם יונתן וקסלר, מנהל מו"פ של Orcam

שמואל ברקן, מנכל משותף NXP ישראל עם יונתן וקסלר, מנהל מו”פ של Orcam

“NXP גאה לשתף פעולה עם OrCam בהכנסת מוצרים חדשניים ומהפכניים לשוק”, אומר שמואל ברקן, מנכ”ל משותף NXP ישראל. “OrCam-MyMe יוצר שוק חדש של התקנים לבישים עם פוטנציאל משמעותי לאפליקציות חדשות שיספקו חוויות מסוג חדש למשתמשים.”

המעבד החדש יוצג באירוע השנתי  NXP Technology Day שיתקיים בתל-אביב ביום שלישי, 22.3.16.

זהו שיתוף הפעולה השני בין NXP  לבין OrCam. בנובמבר 2013 הציגהOrCam לראשונה, במסגרת הכנס השנתי של פריסקייל ישראל (כיום NXP ישראל) התקן ראיה חדשני שמסייע לאנשים עם ליקוי ראייה לתפקד ולקיים אינטראקציה קלה יותר עם העולם סביבם. מדובר במכשיר קומפקטי המורכב על המשקפיים שמשתמש באלגוריתמים מתוחכמים של עיבוד ויזואלי,ואשר פועל במעבד היישומים i.MX 6Quad של NXP כדי לפרש קלט ויזואלי ולהעביר את המשמעות שלו בזמן אמת לאדם המרכיב את הטכנולוגיה.

תגובות סגורות