ניו-טק מדווחת מתערוכת ברצלונה MWC2016

תערוכת הסלולר הגדולה בעולם ה-Mobile World Congress 2016 הביאה עימה שלל הכרזות וחידושים, השתתפו בה רוב רובן של יצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם, מפתחות אפליקציות, שירותים מחשבים ומכשירי IoT, ונכחו בה כ-100,000 איש.

הצצה להכרזות הגדולות של השנה…

1HUAWEI השיקה את ה-MateBook בתערוכת הסלולר העולמית בברצלונה

HUAWEI MateBook הוא מחשב נייד, המשלב שניים באחד, ומתוכנן לתת מענה לדרישות המשתנות של המשתמש העסקי המודרני. ה-MateBook הוא המשך ישיר להצלחותיה הקודמות של וואווי בפיתוח מכשירים ניידים מעוצבים, עוצמתיים ומתקדמים. זהו כלי עבודה יעיל שמשלב ניידות, יעילות גבוהה, עבודה ובידור במכשיר אחד. וואווי עונה לדרישת הצרכנים למכשירים ניידים, חכמים ואופנתיים שיאפשרו להם להישאר מחוברים בכל מצב. ה-MateBook פותח כפתרון לכל צרכיהם של משתמשים שנהנים מהגמישות של מכשירים היברידיים. מדובר במוצר יוקרתי שמאזן בצורה מושלמת בין ניידות, יעילות ועיצוב מרהיב. “וואווי MateBook הוא אבן דרך, שמדגימה את מומחיות העיצוב והייצור המובילה של וואווי, ואת יכולתה להביא אל הצרכנים מוצר ספינת דגל חדש בעיצוב יפהפה, שיגדיר סטייל חדש לעסקים ויאפשר קישוריות בין כל המכשירים כמעט בכל תרחיש”, אומר ריצ’ארד יו, מנכ”ל חברת Huawei Consumer Business Group. “וואווי הצליחה לתעל את הניסיון והמצוינות שלה לבניית מכשירים ניידים יוקרתיים שעונים על הצרכים של סביבת העסקים המודרנית. המכשיר החדש הוא כלי עבודה יעיל ביותר שמאפשר שילוב חלק בין יישומי עבודה ליישומי בידור ופנאי.

Untitled-2LG מציגה את ה-G5: הסמארטפון המודולרי הראשון

מכשיר הדגל החדשני של LG נחשף בכנס המובייל העולמי 2016 הLG G5- – סמארטפון חדשני המתהדר בגוף מתכתי הכולל לא רק סוללה נשלפת, אלא גם עיצוב מודולרי שמעניק חווית שימוש עילאית. החוויה מושלמת בעזרת LG Friends- קולקציה של מכשירים נלווים, הטלפון המודולרי הראשון של LG, העיצוב המודולרי החדשני של LG מעניק ל-G5 את היכולת להפוך לנגן hi-fi ותפעול של מצלמה ביד אחת. המכשיר מתעטף בעיצוב מתכתי ובסוללה נשלפת המאפשרת החלפת סוללה ריקה במלאה תוך שניות. הG5- מתעלה ברמה העיצובית על מכשיר הדגל הקודם, ה- G4. ה-G5 מעוטר במערך צילום משולש הכולל גם עדשת מצלמה רחבה של 135 מעלות, המעניקה אפשרות בחירה בין צילום סטנדרטי לבין צילום פנורמי כדי לכלול יותר פרטים בתמונה אחת. תצוגת ה-“Always-on” של המכשיר מאפשרת מבט חטוף על השעה, התאריך והתראות ויוצרת זמינות תמידית למשתמש מבלי להפעיל את המכשיר. בנוסף, זכוכית ה-3D Arc בגודל 5.3 אינץ’ יוצרת קיעור עדין באמצעות טכניקת ה-Micro-Dizing. כפתורי הבית והמצלמה על הכיסוי האחורי משולבים בצורה חלקה בגוף המכשיר לאחיזה נוחה יותר.

Untitled-3לנובו משיקה ניידים בסדרת ה-YOGA וטאבלטים מבוססי Windows 10 לשעות שימוש ארוכות

, 510 וה-ideapad MIIX 310 מציגים שיפורים משמעותיים במשקל, בקישוריות ובחיי סוללה ה-YOGA 710 וה-510 הם ניידים הפיכים ומציעים ביצועים גבוהים וחיי סוללה ארוכים, כך שמשתמשים בריבוי יישומים יוכלו לעשות זאת בנוחות. ה-ideapad MIIX 310 הוא נייד אשר תוכנן עבור משתמשי רשת כבדים שנמצאים בתנועה, עם עד 10 שעות סוללה, מקלדת ניתקת ואפשרות לחיבור LTE. ה-YOGA 710 קומפקטי להדהים, עם מסך 11 אינץ’, עבור עובדים אשר נמצאים בתנועה ונדרשים להיות יעילים במיוחד. עם מעבד Core i7 מהדור ה-6 של אינטל, בדגם ה-14 אינץ’, או עד Core m5 בדגמי ה-11 אינץ’, ה-YOGA 710 המצויד ב-Windows 10, הוא אחד המחשבים העוצמתיים והניידים ביותר שיש כיום. המשתמשים יכולים לעבוד בריבוי משימות ולעבור באופן חלק בין שיחות ועידה בוידיאו, שליחת דואר ועריכת תמונות, כל זאת תוך כדי תנועה. ה-YOGA 710 הוא מחשב קומפקטי בעל משקל של 1.04 ק”ג בלבד, ויכולתו להפוך לטאבלט ממצבת אותו כמכשיר אידאלי לאנשים שרוצים לחסוך מקום בתיקיהם.

Untitled-4DSPG תספק שבבי בית חכם ל-MitraStar הטייוואנית

DSPG הציגה בתערוכת הסלולר בברצלונה את שבב ה-ULE, המאפשר יישומי בית חכם ו-IoT בתדר הטלפוניה האלחוטית  ספקית שבבי המולטימדיה DSPG הודיעה על הסכם לאספקת שבבי ULE/DECT ליצרנית נתבי התקשורת הטייוואנית MitraStar Technology. שבב זה יאפשר לספקי תקשורת הנמנים עם לקוחותיה של MitraStar, להציע למנויים יישומי בית חכם ו-IoT באמצעות נתב התקשורת הביתי, לצד טלפוניה באיכות HD. DSPG הציגה בתערוכת הסלולר בברצלונה את שבב ה-ULE, המאפשר יישומי בית חכם ו-IoT בתדר הטלפוניה האלחוטית, תוך צריכת הספק נמוכה במיוחד התורמת לחיי סוללה ארוכים. לצד יישומים אלה, מאפשר השבב גם הפעלה קולית של הבית החכם. DSPG הציגה גם פתרונות להפעלה קולית מדויקת של סמארטפונים, מכשירים לבישים ויישומי IoT. בנוסף, הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת הפעלת סמארטפונים בעזרת ניתוח מידע אודות תנועות והתנהגות של משתמשים. זאת, באמצעות חיישנים שונים המשולבים במכשירים. כך למשל, הפעלת מצב שקט או רטט בזמן פגישה או ריצה, או שיגור הודעה בזמן מצוקה.

Untitled-5פתרון הסינכרוניזציה המיניאטורי של רד לרשתות LTELTE-A נבחר ע״י מפעיל סלולר מוביל באסיה

פתרון ה-MiCLK המיניאטורי של רד לסנכרון רשתות LTE/LTE-A נבחר על ידי מפעיל שירותי סלולר מהדור הרביעי מהגדולים באסיה. פתרונות ה-Service Assured Access של רד משפרים את ביצועי רשת הסלולר על ידי הבטחת איכות השירות למשתמש (QoE) והורדת עלויות המפעיל. ה-MiCLK, פטנט של רד, הוא ה-IEEE 1588 Grandmaster על SFP הראשון בעולם. פתרון ה-SAA של רד, כולל ה-MiCLK, הוצג ב-Mobile World Congress בברצלונה. בחודשים האחרונים נבחן המוצר של רד בשורה ארוכה של בדיקות באתרים פעילים של הלקוח, בעקבותיהם החליט מפעיל הסלולר להטמיע מאות יחידות MiCLK ברשת ה-LTE, כשלב ראשון בפרישה מקיפה ברחבי המדינה שתתבצע במהלך 2016. המכון להנדסה וטכנולוגיה IET – מהגופים המקצועיים המובילים בעולם – הגדיר את ה-MiCLK כ״פיתרון הראשון המאפשר באמת ובתמים למקם מספר גדול של PTP Grandmasters על שטח נרחב של רשת סלולר תוך שמירה על רמת הוצאות נמוכה״. המכון אף הגדיר את הפתרון של רד כ״אופציה אידיאלית לספקי שירותי דור 4 המחפשים דרך מהירה וחסכונית להביא את בשורת הסינכרון המדויק לתאים סלולריים קטנים (small cells)״.

6סמסונג חושפת את הדור הבא של מכשירי הסמארטפון הנמצאים במרכז חוויית הגלקסי המחוברת שלה

סמסונג הודיעה על התוספות החדשות ביותר שלה למשפחת מוצרי גלקסי: גלקסי S7 וגלקסי S7 Edge. הדגמים החדשים, הבנויים בהתאם לסגנון החיים של הצרכן של ימינו, מובילים את הענף עם עיצוב מלוטש, מצלמה מתקדמת יותר, חוויית תוכנה יעילה ויכולת חיבור חסרת מתחרים לגלקסיה שלמה של מוצרים, שירותים וחוויות. הדגמים מציגים לראשונה במכשיר סמארטפון את מצלמת ה-Dual Pixel, המפיקה תמונות ברורות וחדות יותר, גם בתנאי אור נמוכים. שני המכשירים מצוידים בזכוכית 3D ועיצוב מתכתי עם עמידות וקימורים ארגונומיים לאחיזה נוחה. מעבודה ועד משחק, המסך הדלוק-תמידית נותן למשתשמים חוויה פשוטה עם אפס מגע. מבלי לוותר על עיצוב, הדגמים החדשים מציגים שימושיות משופרת עם עמידות IP68 למים ואבק. חווית המשתמש של Edge הזמינה בגלקסי S7 Edge, מספקת נוחות ויעילות משופרת על ידי יצירת קיצורי דרך קלים אל הפונקציות המועדפות עליו כמו דוא”ל, מצב סלפי, הטענה חוטית ואלחוטית מהירה. בנוסף, מגש ה-SIM ההיברידי מאפשר הכנסה של כרטיס microSD של עד 200GB של אחסון נוסף. הדגמים החדשים של סמסונג משפרים את האופן בו המשתמש מתחבר, משתף, מארגן ומקבל יותר מהחיים.

7סיוה תספק את מעבד האודיו לשבב ההפעלה הקולית החדש של DSPG

השבב הזעיר שחשפה שלשום DSPG בברצלונה מאפשר הפעלה קולית של סמארטפונים ומכשירים לבישים תוך שמירת חיי הסוללה חברת סיוה המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, הודיעה כי מעבד האודיו שלה ישולב בשבב ההפעלה הקולית החדש של DSPG. שבב ה-DBMD4 החדש של DSPG, שנחשף שלשום בתערוכת הסלולר בברצלונה, מאפשר הפעלה קולית של סמארטפונים, מכשירים לבישים ומוצרי IoT. מדובר בשבב זעיר שגודלו פחות מ-2 מ”מ, המתאים גם למכשירים קטנים שעד כה לא ניתן היה לשלב בהם יישומי קול מתקדמים. השבב של DSPG מבודד ביעילות את הקול מהסביבה הרועשת, ומאפשר הפעלה קולית מדויקת של מכשירים בכל סביבה. הביטול המוחלט של רעשי הרקע וההד האקוסטי משפרים משמעותית גם את איכות השיחות ואת חווית השימוש בסלולר.  תכונה חשובה אחרת של השבב החדש, היא היכולת להפעיל קולית מכשירים גם במצב “שינה”, מה שתורם לחיי סוללה ארוכים. בנוסף, השבב של DSPG מאפשר ליצרני מכשירים להוציא את משימות הקול והאודיו מהמעבד המרכזי, ובכך לשפר עוד יותר את צריכת ההספק וחיי הסוללה.

סרגון הציגה טכנולוגיות תמסורת אלחוטיות ל-85G-אשר נועדו לשפר יעילות תפעולית ולשדרג את חווית המשתמש

טכנולוגיות התמסורת האלחוטיות של סרגון יאפשרו לספקי שירותי תקשורת להיערך לרשתות הדור הבא – 5G סרגון נטוורקס, המומחית מספר אחת בשוק רשתות תמסורת אלחוטית (Wireless Backhaul), הציגה את טכנולוגיות התקשורת האלחוטית שלה לדור החמישי 5G, בקונגרס הבינלאומי למובייל 2016, בברצלונה, ספרד. שירותי דור חמישי 5G בשווקים מפותחים צפויים להתחיל ולהיות מוצעים בשנת 2020, והם צפויים להיות מלווים בגידול אקספוננציאלי בקיבולת הרשת, כמו גם במספר וסוג מכשירי הקצה התואמים. טכנולוגית 5G צפויה גם לאפשר מגוון רחב של שירותים חדשים, ובכלל זה IoT ו-M2M, ולשנות בכך את הדרך שבה רשתות מתוכננות ונבנות. בכדי שניתן יהיה לעמוד בדרישות שירות 5G נדרשת תשתית תמסורת אלחוטית גמישה אשר תיתן מענה לביצועים, אמינות, ועמידה ביעדי יעילות תפעוליות גבוהים יותר. סרגון נטוורקס מפתחת טכנולוגיות במטרה לענות על הצורך במתן קיבולת הגבוהה פי 100 באתרים סלולריים, צפיפות רשתות סלולרית הגבוהה לפחות פי 5, הטמעות בהיקף נרחב, וירטואליזציה ואופטימיזציה של רשתות, כמו גם בתמיכה עבור יישומים קריטיים.

9קומיוניטייק מכריזה על ה-IntactPhone – טלפון חכם מאובטח ביותר לתקשורת ארגונית ניידת

המכשיר החדש מתווסף לפלטפורמת התקשורת הניידת של חברת קומיוניטייק טכנולוגיות המאפשרת תקשורת פנים-ארגונית מאובטחת ברמה צבאית, מבוססת על אבטחה מרובת שכבות, שיפורי אבטחה מובנים והצפנה מקצה-לקצה. ארגונים המשתמשים ברשתות תקשורת ניידות נאלצים לפעול בסביבה חדשה: מכשירים ניידים לא מאובטחים המוחזקים ברשות עובדים ומנהלים וכוללים מידע עסקי רגיש, תוכניות ניהול מכשירים פרטיים לשימוש עסקי ואיומי סייבר מתגברים – גניבת מידע רגיש, פריצה למכשירים הניידים, האזנה לשיחות והאזנות נפח. ארגונים נאלצים להגן על מידע ויישומים עסקיים מפני התקפות סייבר תוך שימוש בפתרונות חסרים, שאינם בנויים לפעול כנגד איומים מודרניים. פתרונות חלקיים אלו מותירים את המכשירים הניידים בארגון כפרצות אבטחה. קומיוניטייק טכנולוגיות מספקת מענה איכותי לבעייה זו באמצעות פלטפורמה מקיפה ומשולבת לאבטחת תקשורת ארגונית ניידת ברמת אבטחה צבאית. הפלטפורמה הייחודית של קומיוניטייק מציגה מכשיר נייד מאובטח מהיסוד, המגן על תקשורת ארגונית סודית.

10סמסונג מציבה מחדש את רף החדשנות

GSMA מכירה במובילותה של סמסונג והעניקה לחברה פרסים עבור ה-Galaxy S6 edge ו-Gear S2. סמסונג אלקטרוניקס זכתה במספר פרסים יוקרתיים מטעם GSMA (גוף בינ”ל המאגד 250 חברות סלולר וקרוב ל-800 מפעילים) עבור מכשירי ה-Galaxy S6 Edge והשעון החכם Galaxy Gear S2. כך הוכרז בכנס המובייל השנתי בברצלונה. כמובילה בחדשנות סלולרית, סמסונג ממשיכה לפרוץ את גבולות החומרה, התוכנה והשירותים, תוך ייצור מכשירים המאפשרים לצרכנים לקבל יותר מהחיים. החברה מגדירה מחדש את האפשרי, מעבר לגבולות הטכנולוגיה הקיימת, על-ידי הצגת חוויות מובייל הוליסטיות.  כהוכחה למחוייבות הבלתי מתפשרת של סמסונג למצויינות בעיצוב ופונקציונליות, ה-Galaxy Gear S2, זכה בתואר “מוצר האלקטרוניקה הצרכנית המחובר הטוב ביותר” בקטגוריית המכשירים הלבישים הניידים הטובים ביותר. פרס זה מצביע על הכרה בעיצובו המעוגל הרב-גוני של ה-Galaxy Gear S2 ובפונקציונלית האינטואיטיבית אשר מעניקים חוויית משתמש נוחה יותר ומהנה יותר.  Galaxy S6 edge קצר את פרס הסמארטפון הטוב ביותר לשנת 2015, תוך הכרה בעיצובו הפונקציונאלי ובשימושיות היום-יומית שהוא מספק.

11אינטל תשתף פעולה עם LG וחברות נוספות בפיתוח טכנולוגיות 5G

• שיתופי פעולה עם מובילות התעשייה LG Electronics, Verizon, אריקסון, KT, נוקיה, SK Telecom ואחרות יסייע להניח את היסודות לרשת הדור החמישי 5G
מודם LTE חדש מאפשר מהירות הורדה של עד 450 מגה-בייט לשנייה אינטל הכריזה בתערוכת המובייל MWC 2016 בברצלונה על שותפויות טכנולוגיות חדשות עם כמה מחברות המובייל המובילות בעולם. בין היתר, אינטל תפתח יחד עם LG טכנולוגיית G5 אלחוטית עבור הדור הבא של המכוניות החכמות.  בנוסף, אינטל הכריזה על שיתוף פעולה עם נוקיה בטכנולוגיות רדיו וסלולר 5G. אינטל תקיים שיתופי פעולה דומים גם עם אריקסון, KT ו-SK Telecom. כמו כן, Verizon ואינטל עורכות ניסויים בשטח בפתרונות 5G אלחוטיים כדי להמחיש כיצד טווח גלים מילימטרי, המסוגל לתמוך בקיבולת נתונים ומהירויות גבוהות בהרבה מהרשתות הסלולריות של ימינו, היא דרך מעשית לאסיפת קישוריות אלחוטית מהירה ואיכותית לבתים ועסקים.  “מיליארדי התקנים חכמים ומחוברים, כמו גם שירותים מותאמים ועתירי נתונים ואפליקציות מבוססות ענן, מעלים את הצורך ברשתות חכמות וחזקות יותר”, אמרה איישה אוונס, סגנית נשיא ומנהלת של קבוצת התקשורת וההתקנים של אינטל.

12מר-סלו משיקה את ה-CellBox: ענן תקשורת דור 4 במזוודה ניידת לשימוש טקטי של גורמי בטחון והצלה

סלו השיקה בתערוכה את הסלבוקס (CellBox) – ערכה ניידת המאפשרת לכוחות הצלה ובטחון להקים רשת סלולרית טקטית מדור 4 (LTE) המתפקדת באופן עצמאי, ללא תלות ברשתות קיימות שבדרך-כלל קורסות בזמן חירום עקב עומס, ומתחברת לכל מכשירי הקשר המסורתיים של גורמי הבטחון וההצלה בזמן חירום. הערכה, שנמצאת בתוך מזוודה ניידת מוקשחת, מקימה רשת סלולרית חדשה ייעודית רק לצוותי השטח בזמן אמת באמצעות רכיבי ה-LTE Network שהיא מכילה, הכוללים Smart LTE Core Network, LTE Access Radio, MESH Wireless, ו-Interoperability gateway, ומאפשרת תקשורת בקצב של 120 מגה/שניה.
הערכה תאפשר לראשונה שיתוף בין כל הכוחות על אותה רשת אחודה בזכות שילוב ראשוני בעולם של תקשורת סלולרית על גבי רשת LTE ייעודית, עם מכשירי הקשר PTT המסורתיים מבוססי הרדיו. המערכת מאפשרת תקשורת גם בתוך מבנים, מנהרות, ואיזורי אסונות טבע שבהם קרסו כל התשתיות, כמו במקרים של רעידות אדמה, הצפות, שריפות, אירועי טרור, תאונות וכו’.

חגית חפץ, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות