חדשות היום

דר’ ואי בישראל

דר’ ואי סאינג יו (Dr Wei Siang Yu) סיים בהצטיינות לימודי רפואה. עתיד מזהיר ונוח וטיפול באלפי חולים לא נראה לו מספיק. הוא חשב בגדול – מהפכה בצורה שבה צורכים בריאות. מאז שהיה ילד אהב טכנולוגיה והיה בודק, מתעניין וממציא והחליט שזה השילוב המושלם – שישנה מהיסוד את ה-DNA של הרפואה העולמית – רפואה + טכנולוגיה חדשנית + רוח יזמית. ואלו בדיוק התכונות שהיו לו.

דר ואי עם חובב רף ממשרד הכלכלה הישראלי

דר ואי עם חובב רף ממשרד הכלכלה הישראלי

“תחום הבריאות עובר המון שינויים ואני רואה בעיניי רוחי איך אני יכול ליישם בשטח את השינויים ואף לשפר ולהנגיש אותם ומגרש המשחקים הגדול ביותר בעולם – סין – הוא המקום להביא אליו ולנסות בו את כל הפיתוחים והרעיונות הכי חדשניים שהעולם הטכנולגי יכול להציע. כיום, בפני סין ניצבים אתגרים שחשיבה ורוח יזמית יכולים להעניק לה פתרון כוללני”. דר’ ואי, הגיע לביקור קצר בישראל והחליט לשתף אותנו בתובנות שלו על ישראל, טכנולוגיה, יזמות ומה שביניהן

לא יותר פשוט להיות רופא? אתה הרי מרפא אנשים וזו שליחות
“אני רוצה לרפא מדינות שלמות. אני מחפש את הדבר הבא 24 שעות ביממה וחושב איך להגיע אליו 365 ימים בשנה. אני כבן אדם – חושב בגדול. מציאת פתרונות לחלק גדול של האנושות הרבה יותר מושך אותי ואני גם אעשה כל שביכולתי כדי שזה יקרה. כל התחום עובר שינויים מקצה לקצה והאתגר המחשבתי שלי זה לראות איך זה יכול לקרות במציאות. בכלל, אני חושב שהחיבור בין רפואה, טכנולוגיה ורוח יזמית יעשה טוב ויקדם הרבה תחומים ובפרט את תחום הבריאות העולמי”.

דר’ ואי, כבר לפני כעשור יסדת את קבוצת BHG, זה היה קונספט חדשני שקורם עור וגידים כבר היום, לא?
לקבוצת ההשקעות הבינלאומית שייסדתי ויש לי את הכבוד והזכות, לשמש כיו”ר הפעיל שלה קוראים (Borderless Healthcare Group). זוהי קבוצת השקעות גדולה ומשפיעה של משקיעים ומומחים בעל שם עולמי שבחרתי, המורכבת מ-20 חברות בנות בכל פינה בעולם שמטרתה היחידה היא חיפוש מתמיד אחר טכנולוגיות חדשניות שיש להן את הפוטנציאל לשנות ולהשפיע לטובה על תחומי הבריאות על כל נגזרותיה (לייף סטייל, פיטנס, מזון בריא ואורגני, כושר ועוד). אנו מחפשים את המגה – בלוקבסטרים הבאים, כדי לצרפם למיזם העולמי שלנו, שבו יהנו מסינרגיה מלאה בבואם לעבוד בשיתוף פעולה עם חברות דומות להן מרחבי העולם וכמובן, תוענק להם גישה נוחה לשוק הגדול בעולם – סין מתעוררת וצמאה לחידושים טכנולוגיים. צונאמי עולמי עובר עלינו ואני מאמין שאם נמנף את כל הפיתוחים החדשניים – רק נצא ממנו מחוזקים.

יש לכם מרכזי חדשנות בסין, קוריאה, אוסטרליה, אמסטרדם, לונדון ושיתופי פעולה עם מאות חברות טכנולוגיות ועסקים ברחבי העולם – אתה חושב שגם לחברות ומיזמים טכנולוגיים ישראליים יש את מה שנדרש כדי להיות הדבר הגדול הבא?
ענבר גרבלר, נציגת הקבוצה בישראל עשתה עבודת מיון קפדנית. לפי מה שראיתי בביקורי הקצר בישראל – יש סיכוי טוב מאד שנמצא את אותם פתרונות חדשניים כאן. אנחנו מחפשים ובוחרים נבחרת שלדעתנו יש לה את הסיכוי להשפיע. אנו מחפשים עם זכוכית מגדלת סטארטאפים – נגדל אותם ונתמוך בהם עד הנקודה שיפרצו לעולם הגדול ויותירו עליו חותם. אנו פועלים עם מודלים עסקיים מעניינים המעניקים לחברות העובדות איתנו ביטחון ויציבות פיננסית ותמיכה טכנולוגית ומקצועית, ככל שיצטרכו. אנו רוצים להיות שותפים לגילוי הפתרון שאולי ישנה את צורת הראיה והתפיסה הקיימת היום. אני מאמין, שבעתיד, מרבית שירותי הבריאות ימוסחרו ויונגשו לכלל מתוך המחשבה שהוא המרכז. הצרכן לא ילך לחפש פתרונות. הפתרונות הכי חדשניים יגיעו אליו. לביתו. כל מה שיוסיף לאיכות חייו יגיע אליו דרך הטלוויזיה החכמה, שלה אחוזי חדירה הצומחים ביותר בסין. לדוגמא, אנו משתפים פעולה עם Skyworth חברת אלקטרוניקה סינית שהיא מובילה עולמית בתחום הפיתוח של OTT. למעשה, כל האפליקציות הכי הכי בתחום יהיו זמינית ונגישות לבתיהם של מאות מיליוני סינים והכל בלחיצת כפתור. העיר החכמה, הבית החכם, העוזר האישי החכם – יהיו מציאות ולא סתם מילים.

לישראלים יש ערך מוסף?
אני חושב שבישראל יש יותר חברות חדשניות מאשר בכל מקום אחר בעולם, יחסית לאוכלוסייה. הישראלים כל כך חריפי מחשבה, יודעים לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא פתרונות יישימים. במילה אחת – אינטרדיציפלינרים. הישראלים יודעים הכל מהכל. ורואים את זה ממש בכל חברה. יש פה מאגר ייחודי של אנשים ורעיונות. הישראלים ממש האירו את החזון שלי. נראה לי רק טבעי והכרחי לשלב כוחות אתכם. הישראלים ממש מצטיינים בחשיבה חדשנית ויזמית ואנחנו נמסחר את את הפתרונות והמוצרים ונחדיר אותם לענק הסיני. אשר מגלם שילוב מנצח של שוק עצום ממדים המשווע לפתרונות חדשניים וידידותיים, שוק הון המתמחר ומבין חדשנות ורפורמות המוערכות בטריליוני דולרים. אנחנו בוחרים בפינצטה. אני רואה בישראל נטבח מהותי באקוסיסטים העולמי שלנו. זה ממש כמו מטריקס עולמי. וכמו שחכמים ממני אמרו, השלם הרבה יותר גדול מסך חלקיו”.

ספר לי על חברות ישראליות שנפגשת איתן בישראל ומה אתה בעצם מחפש
נתחיל בעובדה, שלא הספקתי להיפגש עם כולן. יש פה מגוון עצום של פתרונות מאד ייחודיים היכולים ליצור ‘בום’, במובן הטוב של המילה, כמובן. רק התחלנו והעבודה עוד רבה אבל בגדול אנחנו מחפשים חברות עסקיות או מיזמים טכנולוגיים בעלי פתרון טכנולוגי חדשני, כזה שאין שני לו וברגע שיגיע לשוק כולם לא יבינו איך זה לא היה קודם. גם פגשתי הרבה ישראלים שבאמת רוצים ויש להם את הרצון והיכולת באמת לשנות דברים. וזה מה שחשוב.

תן לי דוגמאות לחברות שלדעתך יש להן את זה
פיתוח של מוצר היודע לזהות רגשות על פי קול יוטמע בתוך עוזר ביתי, רובוט אינטראקטיבי שידע להציע שיעורי טאי צ’י כי זיהה שאתה בסטרס. חברה המפתחת IoT שתשולב עם חיישנים אשר ימדדו וינטרו את המדדים הפיזיולוגים ואותו עוזר אישי יציע לך מתכון דל נתרן כי מדד לך לחץ הדם שלך גבוה. וגבר סיני יוכל להזמין באמצעות הטלוויזיה החכמה שלו מוצרי מזון אורגניים מחווה באוסטרליה. אין לזה סוף. כל יישום יכול להיות הדבר הבא.

זה נשמע עתידני מאד ובטח שלא מעשי בשנים הקרובות
“העתיד כבר כאן. מעבר לדלת. ביומיום, אני כבר רואה את זה קורה. כל מדינה מתקדמת בכיוון ולה פיתוחים אבל ברגע שנעשה אינטגרציה בין הכל – אז זה יקרה – ובגדול וכולנו רק נרוויח.
אנחנו ננצח על התזמורת והמוסיקה שהיא תפיק תהיה דוגמא ומופת. שילוב נדיר של אנשים עם רעיונות מבריקים מכל העולם”.

חגית חפץ, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות