שיעור גיוס הנשים באינטל גדל אשתקד ב-42% לעומת 2014

ב-2015 עלה שיעור גיוס הנשים לעבודה באינטל ישראל ב-42 אחוז לעומת שיעור גיוסן ב-2014 – כך עולה מנתונים שמפרסמת החברה לקראת יום האישה הבינלאומי. לפי נתוני אינטל – המעסיקה הגדולה בהייטק בישראל – אשתקד גייסה החברה 490 נשים, שמהוות כרבע (27.3 אחוז) מכלל גיוסי כוח האדם של החברה.

כדי לעודד גיוס נשים הפעילה החברה בשנה האחרונה תכנית תמריצים במסגרתה הכפילה את הבונוס המוענק לעובדים שהמליצו על עובדת שגויסה לחברה. מהלך זה הוא חלק מתוכנית רחבה יותר של אינטל העולמית, עליה הכריז אשתקד המנכ”ל בריאן קרזניץ’, ששואפת להביא לייצוג מלא של האוכלוסייה בקרב המועסקים והמועסקות בחברה עד שנת 2020. אינטל התחייבה להשקיע בתוכנית זו סכום של 300 מיליון דולר.

נכון להיום, שיעור העובדות באינטל עומד על 22 אחוז מכלל העובדים. 40 אחוז מחברות הנהלת מפעל השבבים בקרית גת הן נשים ושליש מההנהלה הבכירה של החברה הן נשים – לרבות המנכ”לית מקסין פסברג וסמנכ”לית קשרי הממשל והחוץ בלה אברהמס.

כלים נוספים לעידוד תעסוקת נשים בחברה הם שינויים שהכניסה אינטל בסביבת ובתנאי העבודה כדי להתאימן לצרכיהן של נשים. כך למשל, לאימהות צעירות מאפשרת חזרה מדורגת לעבודה לאחר הלידה והן גם יכולות לבחור לעבוד במשרה חלקית עד שלוש שנים מיום הלידה. בחברה הוקמו גם קבוצות פנימיות המכונות WIN המקיימות אירועים ומפגשים שונים לדיון בנושאים כגון קידום נשים, שכר, איזון קריירה ומשפחה ועוד. את המפגשים מובילות מנהלות בכירות שתפקידן להיות מנטוריות לעובדות בדרגים נמוכים יותר השואפות להתקדם בקריירה.

בחברה גם זיהו המחסור בעובדות בתחומי הטכנולוגיה מקורו בשיעור הנמוך של תלמידות במגמות הטכנולוגיה והמדעים בתיכון, השיקה החברה את תוכנית “סודקות את הזכוכית” שמיועדת לקדם לימודי מדעים וטכנולוגיה בקרב תלמידות תיכון. גם המיזם החיפאי “מובילות לטכניון” מטרתו לעודד תלמידות מבתי מהספר בעיר לבחור לימודים מדעיים טכנולוגיים ברמות גבוהות ובהמשך לעסוק בתחומים אלה. בנוסף, אינטל העניקה אשתקד מלגות בהיקף של 130 אלף שקל לסטודנטיות.

“הנתונים מעודדים אך עדיין ניצבת בפני החברה משימה גדולה לשנים הבאות, כדי להבטיח שאינטל ישראל תהיה חברה מגוונת יותר, המעסיקה ומשמרת יותר נשים בכוח העבודה”, אמרה סמנכ”לית משאבי האנוש בחברה, יהודית ימפוסלקי.

“למגזר העיסקי יש תפקיד חשוב ביצירת שינוי, ועליו להבין שקידום נשים ושילובן בהנהלה הבכירה הוא אינטרס של הארגון; זהו לא רק מס שפתיים. נשים הן מחצית מהאוכלוסייה ולכן – סטטיסטית – ויתור עליהן הוא ויתור על חצי מפוטנציאל המוחות בשוק. זה משהו שהמשק הישראלי לא יכול להרשות לעצמו”, אמרה בלה אברהמס.

תגובות סגורות