NXP מאיצה פיתוח מוצרים לבישים חכמים

מגוון מוצרים של NXP משולבים בפלטפורמות פיתוח המבוססות על מספר רב של טכנולוגיות קוד-פתוח, ומעניקות גמישות רבה למפתחים של טכנולוגיה לבישה

  • חברת NXP הכריזה על שתי פלטפורמות פיתוח מקיפות הכוללות חומרה ותוכנה, ומיועדות לשוק הטכנולוגיה הלבישה. הפלטפורמות נועדו לתמוך במהנדסים החל מקהילת המייקרים ועד יצרני ציוד (OEM) במימוש רעיונות חדשניים.
  • פלטפורמת Hexiwear, המבוססת על מיקרובקרים Kinetis®, מציעה פתרון חומרה ותוכנה מלא המתאים למגוון רחב של יישומים, ומאפשר למפתחים להעביר נתונים מחיישני ההתקנים עד לענן.
  • פלטפורמת WaRP7 מבוססת טכנולוגיות מקור פתוח וכוללת מעבד i.MX 7Solo הבנוי על ליבות ARM® Cortex®-A7 ו-Cortex-M4. הפלטפורמה מיועדת לשילוב מהיר של מאפיינים חכמים בתכן קיים של מוצרים.

NXP Semiconductors N.V (סימול נאסד”ק: NXPI) הכריזה בתערוכת Embedded World 2016 על פלטפורמות חדשות למפתחים, המאפשרות פיתוח חדשני ומהיר של טכנולוגיה לבישה.

הפלטפורמות החדשות מיועדות לשימוש באפליקציות בתחום האינטרנט של הדברים (IoT) עם חומרה ותכנה בקוד פתוח, לרבות התקנים בתחום הכושר, או ציוד תעשייתי והתקנים חכמים, המאפשרות שימוש גמיש במגוון רחב של form factors, וניתנות להרחבה באמצעות מספר רב של כרטיסים שונים. כל אלה מאפשרים למפתחים לבצע התאמות לפי צורכי השוק המשתנים. כיוון שפלטפורמות הפיתוח של NXP מבוססות מיקרובקרים ומיקרו-מעבדים, הן מאפשרות להוסיף מאפיינים נוספים, על מנת לענות על דרישות וצורות שימוש מגוונות, תוך פיתוח ותכן מהירים ומשתלמים יותר.

כיתוב לתמונה: פלטפורמת Hexiwear של NXP היא פתרון חומרה ותוכנה מלא המאפשר למפתחים להעביר נתונים מהתקני חישה ועד לענן.

“חברת NXP מתבססת על מגוון המוצרים הרחב שלה, ומציעה פלטפורמות פיתוח מקיפות המתאימות למגוון רחב של טכנולוגיה לבישה, ובכך מפשטת ומקצרת את תהליך התכן של הלקוחות,” אמר ג’ף ליס, וסמנכ”ל בכיר ומנהל תחום המיקרובקרים ב-NXP. “פלטפורמות הפיתוח החדשות פונות ליצרני ציוד וכן לקהל המפתחים הרחב, ומציעות להם ורסטיליות בתכן של התקנים חכמים עם צריכת הספק נמוכה ואפשרויות הרחבה לכרטיסים נוספים”

פלטפורמת הפיתוח Hexiwear

פלטפורמת Hexiwear מבוססת על מיקרובקר Kinetis®, ומשלבת את הסגנון וקלות השימוש המתאימים להתקנים החכמים האיכותיים ביותר. הפלטפורמה מספקת מגוון רחב של פונקציות ויכולת הרחבה המתאימות לשימוש בפיתוח הנדסי מתוחכם, כך ש-Hexiwear מהווה פיתרון אידיאלי למספר רב של יישומים בשוק הטכנולוגיה הלבישה, וכן בפתרונות נוספים בשוק ה-IoT. את חומרת פלטפורמת Hexiwear פיתחה MikroElektronika בשיתוף עם NXP, והיא חומרת קוד פתוח באופן מלא. בחומרת Hexiwear משולבים מגוון מוצרים NXP: מיקרו-בקר Kinetis K6x  עתיר ביצועים ובעל צריכת הספק נמוכה, המבוסס על ליבה של ARM Cortex-M4; התקן רדיו על שבב (SoC) Kinetis KW40Z התומך במגוון פרוטוקולי תקשורת (multimode), לרבות פרוטוקול BLE ב-Hexiwear; שלושה חיישני NXP איכותיים: מד תאוצה ומגנטומטר בעל שישה צירים, ג’יירוסקופ בעל שלושה צירים, וחיישן לחץ אבסולוטי דיגיטלי; וכן שבב טעינה של NXP לסוללות קטנות (תא סוללה יחיד).

“NXP מציעה את קו המוצרים המקיף ביותר לשוק הטכנולוגיה הלבישה עם אפשרות להרחבת המאפיינים ותמיכה בקהילת המפתחים. NXP הייתה השותף האידיאלי לפיתוח פלטפורמת Hexiwear,” אמר ד”ר ג’ורג’ מרינקוביץ’, מנהל פיתוח עסקי בחברת MikroElektronika. “פלטפורמת Hexiwear ניתנת להרחבה באמצעות הוספת כמעט 200 חיישנים שונים, באמצעות לוחות מתאמים click boards™.”

פלטפורמת ה-Hexiwear כוללת יישומי תוכנה, דרייברים וקישוריות לענן בקוד פתוח, המאפשרים למפתחים להעביר נתונים בצורה יעילה מחיישני ההתקן לענן. פלטפורמת Hexiwear נתמכת על-ידי יישומון ייעודי לאנדרואיד ול-iOS, כך שהיא כבר כוללת את כל הדרוש לחיבור ההתקן לענן, ללא צורך בפיתוח כל תוכנה נוספת. הפלטפורמה משתמשת ב-FreeRTOS, בערכת פיתוח התוכנה של Kinetis (KSDK) ובסביבת הפיתוח KDS(Kinetis Design Studio).

“Hexiwear היא מערכת פיתוח מלאה עבור ה-IoT. בשילוב עם פלטפורמת הענן שלנו, היא מאפשרת קיצור זמן הפיתוח של פתרונות ענן עתירי מאפיינים,” אמר אלכס מניאטופולוס (Maniatopoulos), מנכ”ל Yodiwo.

דוגמאות של פלטפורמת Hexiwear זמינות עכשיו ללקוחות מקדימים. הייצור המלא מתוכנן להתחיל באפריל 2016.

Kinetis Designs

פלטפורמת Hexiwear זמינה גם להורדה מפורטל האינטרנט Kinetis Designs, המעניק ללקוחות גישה לחומרת ותוכנת המקור הפתוח העדכניות ביותר על-בסיס מיקרובקרים Kinetis. פורטל Kinetis Designs מאפשר גישה למידע כגון רכיבי תוכנה, סכמות (schematics), ותיעוד לשימוש מהיר ולביצוע התאמות. בנוסף ל-Hexiwear, הפורטל כולל רכיבי תכן לטכנולוגיה לבישה כמו פלטפורמת Bluetooth Low Energy לצורך ניטור דופק לב. רכיבי תכן נוספים מתעדכנים בפורטל באופן שוטף. בקרו בעמוד Hexiwear ב-Kinetis Designs בכתובת www.NXP.com/KinetisDesigns/Hexiwear.

פלטפורמת פיתוח WaRP7 עם מאפיינים מתקדמים של NXP

פלטפורמת WaRP7 מבוססת על מעבדי היישומים i.MX 7Solo, והיא אחת מפלטפורמות מיקרו-מעבדים החסכוניות ביותר בצריכת החשמל, ומאפשרת הערכה ושילוב מהירים לתוך תכן מוצרים קיים, כך שניתן לפתח מוצרים חדשניים וייחודיים בתוך זמן קצר. למעבד i.MX 7Solo ארכיטקטורה הטרוגנית ומרובת ליבות, המאפשרת ללקוחות המשתמשים בפלטפורמת WaRP7 להפחית בצריכת ההספק של ההתקנים, להקטין את ההוצאה על חומרים, ולאפשר גמישות ביצועים מרבית במתארי שימוש מגוונים בשוק הטכנולוגיה הלבישה.

פלטפורמת WaRP7 פותחה בשיתוף עם element14, שהיא חלק מ-Premier Farnell Group. הפלטפורמה כוללת מגוון מוצרים של NXP, לרבות מעבד יישומים חדש של NXP מדגם i.MX 7Solo, שבב בקרת צריכת הספק PF3001, שבב טעינת סוללה BC3770, שלושה חיישנים של NXP: מד תאוצה ומגנטומטר בעל שישה צירים, ג’יירוסקופ בעל שלושה צירים, חיישן לחץ אבסולוטי דיגיטלי ובקר תקשורת NFC לצורך קישוריות וביצוע תשלומים מאובטחים בטווח קצר. השילוב בין שבב ה-NFC לבין מאפייני חומרת האבטחה של i.MX 7Solo מאפשר ללקוחות לעמוד בדרישות האבטחה בשוק המגוון של הטכנולוגיה הלבישה.

“פלטפורמת WaRP7 מבוססת על הניסיון בפיתוח התקנים קטנים, יכולות הייצור והניסיון בתמיכה בקהילת של element14. הפלטפורמה תסייע למפתחים להצליח בשוק הטכנולוגיה הלבישה,” אמר דיויד שן , מנהל טכנולוגי ראשי בקבוצת Premier Farnell.

החומרה והתוכנה של WaRP7 יהיו מבוססות מקור פתוח כך שיאפשרו למפתחים להשתמש בהן כנקודת פתיחה למוצרים חדשניים, ללא הגבלות הנובעות מהצורך ברישיונות. מהנדסי חומרה יכלו להיעזר בסכמות, קובצי גרבר וקובצי CAD. מהנדסי התוכנה יוכלו להיעזר בתיעוד הנרחב של WaRP7 ל-Linux® ול-Android™, שיחסוך להם זמן יקר, ויאפשר להתמקד בפיתוח מיטבי של המוצרים. ערכת WaRP7 תכלול לוח מעבד ראשי, כרטיס בת לקלט/פלט (I/O) וסוללה. ניתן לרכוש מסך מגע LCD כאופציה. תחילת הייצור המלא והאספקה של WaRP7 מתוכננות לאפריל 2016. לפרטים נוספים, בקרו בכתובת www.element14.com/warp7.

תגובות סגורות