צירון בתי זיקוק מודיעה על התמודדות במכרז של חברת הנפט הלאומית של ניגריה

בתי זיקוק צירון העוסקת במתן שרותי יעוץ ויזום עסקאות בתחום בתי זיקוק, מתכבדת להודיע כי בהמשך לדיווח מיידי, במסגרתו הודיעה החברה כי החברה בת, Amber Energy Makina Logistics Ltd., חתמה על מזכר הבנות עם חברה מקומית הרשומה ופועלת בניגריה, לפיו תוביל החברה הניגרית ותנהל את המגעים מול הרשויות והגורמים המקומיים בניגריה בקשר עם השתתפות במכרז של חברת הנפט הלאומית של ניגריה (“NNPC”) לאיתור גופי השקעה ובעלי מומחיות להעתקה והקמה מחדש של בית זיקוק בעל כושר ייצור של 100,000 חביות נפט ביום בסמוך לבית זיקוק קיים הממוקם בפורט הרקורט (Port Harcourt), מתכבדת החברה לעדכן כדלקמן:

החברה הניגרית אישרה כי הוגשה הצעה להשתתפות במכרז, בצירוף כל המסמכים הנדרשים על ידי ה- NNPC, וניתן אישור רשמי מגורמי הממשל המקומיים כי ביום 31 במרץ, 2016, התקבלה ההצעה להשתתפות במכרז והיא תיבחן על ידי הגורמים הרלבנטיים.

החברה מעריכה כי בעלותה בנכס בית זיקוק בעל כושר ייצור של 100,000 חביות נפט ביום, המוכן לשינוע, לצד הסכמים עם שותף מקומי וגורם פיננסי אשר הודיע כי יש לו עניין בניהול ארגון מימון בהיקף של בין 500 ל- 800 מיליון דולר, ממצבים אותה היטב לאור תנאי המכרז, אשר אליו כאמור, הוגשו כל המסמכים הנדרשים.

  רוני קופפרברג: “אנו ממשיכים לקדם את עסקי החברה באפריקה ובניגריה בפרט, בה קיים צורך חיוני עצום לתזקיקי אנרגיה לתמיכה בכלכלה המקומית מחד, ועתודות נפט שאינן ניתנות למיצוי מאידך. על פי דרישת המכרז חברנו לתאגיד פיננסי שתפקידו להעמיד מימון של כ– 500-800 מיליון דולר עבור הקונסורציום.”

אסטרטגיית החברה במערב אפריקה:

לאור אסטרטגיית החברה להפוך לשחקן מוביל במערב אפריקה, תוך התמקדות בניגריה וכן על רקע צניחת מחירי הנפט נוצרה הזדמנות ייחודית בתעשיית בתי הזיקוק המחודשים. מחד, היצע הנפט הוא גבוה ומחירו זול ומאידך קיים מחסור בתזקיקי נפט הדרושים להמשך הצמיחה המהירה של הכלכלות המתפתחות באפריקה בכלל ובניגריה בפרט.

סביבה עסקית זו מייצרת מכשול כלכלי עבור הקמת בתי זיקוק חדשים שהינם פרויקטים ארוכי טווח הדורשים עלויות גבוהות. מכאן שתנאים אלו תומכים בהקמת בתי זיקוק מחודשים שהינה זולה באופן משמעותי ומהירה באופן משמעותי (כמחציתהעלות ומשך הזמן ביחס להקמת בית זיקוק חדש).

בנוסף, מדינות באפריקה מובילות מדיניות להקמה של בתי זיקוק מחודשים כשבניגריה סוכנות הנפט הלאומית (Nigerian National Petroleum Corporation) הודיעה כי היא קוראת ומעודדת את סקטור הפרטי להקמה מחודשת של בית זיקוק (Relocation) או שילוב בין תשתית קיימת עבור בית זיקוק ובתי זיקוק מחודשים (Collocation).

הנהלת החברה מאמינה כי היא ממוצבת היטב כשותף מועדף לספק שירותים עבור הקמה של בתי זיקוק מחודשים לאור ניסיון וידע בתחום, לרבות איתור נכסים, אבחונם, פירוקם, תיעוד פיזי ודיגיטלי, שינוע  רכיבי בית הזיקוק ואחסונם וכן ניהול התהליך מתחילתו ועד סופו.

תגובות סגורות