חדשות היום

טכנולוגיה וספורט יוצרים שינוי חברתי עולמי

מרכז הפיתוח של מעבדות SAP ברעננה ערך בשבוע שעבר את תחרות ההאקתון  KickApp Cup של ארגון Street World Football וחברת SAP העולמית, לפיתוח אפליקציות חברתיות לעולם הכדורגל לשימוש בקהילה. באירוע הגמר זכתה אפליקציית Pass 2 Peace, אותה פיתחו במשותףנבחרת מעורבת של ספורטאים יהודים וערבים ממרכז פרס לשלום ומתכנתים של מעבדות SAP ישראל. הקבוצה הזוכה תשתתף בגמר שייערך ביולי בצרפת במהלך משחקי יורו 2016.

תחרות “KickApp Cup” נערכה במשך 3 ימים (17-19 במאי) בהשתתפות 30 וצעירות ספורטאים צעירים יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים ממרכז פרס לשלום, אשר עבדו ב- 6 קבוצות בהובלת והדרכת מתכנתים ממעבדות SAP. קבוצה זו מורכבת מבני 18-30 מהמגזר היהודי והערבי (ערביי ישראל ופלשתינים), דרוזים ובדואים, אשר במהלך השנה עוסקים בפרויקטים ספורטיביים למען שינוי חברתי בישראל ובגדה, וכעת באמצעות התחרות מקדמים את הספורט בקהילה בעזרת טכנולוגיה וחדשנות.

שיא אירוע הגמר היה כשהנשיא התשיעי שמעון פרס הכריז על האפליקציה המנצחת שתייצג את ישראל בגמר בצרפת ביולי. האפליקציה הזוכה נבחרה על ידי חבר השופטים אשר כלל את קלאס נוימן, סגן נשיא בכיר וראש המעבדות בחברת SAP; אורנה קליינמן, מנכ”לית מעבדות SAP בישראל; אפרת דובדבני, מנכ”ל מרכז פרס לשלום ואלונה ברקת, בעלי קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע. האפליקציה הזוכה “Pass 2 Peace” מאפשרת את שינוי תרבות הכדורגל במגרש השכונתי דרך יישום פלטפורמה פשוטה ליצירת משחקים ומפגשים בין שחקנים וקבוצות, המעודדת קודי התנהגות של ספורט חברתי לא אלים והוגן.

שמעון פרס פנה לזוכים ואמר: “כדורגל וטכנולוגיה הם גשר לשלום ואני שמח כי חברת SAP בחרה לאמץ את ההאקת’ון החשוב הזה. ישראל מובילה בחדשנות ועלינו לעודד ולהוביל בחדשנות אשר יוצרת גשרים בין בני אדם ובין עמים”.

“KickApp Cup” הינו פרי שיתוף פעולה בין ארגון הכדורגל הבינ”ל Street World Football,  הפועל למען שינוי חברתי גלובלי ומעבדות SAP. התחרות נערכת ב- 5 מדינות: ישראל, הונגריה, הודו, ברזיל וארה”ב ומטרתה לפתח אפליקציות אשר יאפשרו לארגון לשפר את הקשר בין הספורט לקהילה באמצעות טכנולוגיה לשימוש ארגונים ויחידים הפועלים לקידום ספורט בקרב הקהילות וליצירת שינוי עולמי באמצעות הספורט.

קרן גולן, אחראית קשרי קהילה במעבדות SAP בישראל: “חברת SAP מאמינה במינוף הידע הטכנולוגי של החברה והנסיון הרב של העובדים שלנו, למען פיתוח פתרונות  במסגרת פרויקטים עבור הקהילה. כך למשל עובדים שלנו פיתחו אפליקציה מיוחדת עבור בית איזי שפירא, אפליקציה מיוחדת עבור עמותת ALS ועוד… גם במקרה הזה הרתמות ונכונות העובדים להשקיע מזמנם היתה מעל ומעבר והמתכנתים שלנו השקיעו מזמנם בכדי לעבוד יחד עם הצעירים בתהליך המרתק הזה.

מטרת התחרות לחשוף את הנוער משכבות חלשות לעולם הטכנולוגי ולתת להם הזדמנות לתרום לפרויקט בעל ערך חשוב כל כך, שכן  הרעיונות שלהם יפותחו לכדי אפליקציות שימושיות עבור ארגונים בינ”ל הפועלים לשינוי חברתי באמצעות הכדורגל. אין ספק שהשילוב של ספורט וטכנולוגיה יוצר כח ומאפשר ליצור שינוי מהותי ורחב. הפעילות של הנוער ממרכז פרס לשלום, תאפשר למשל למשתתפים ליישם את הרעיונות שעלו במהלך ההאקתון ולהשתמש בכלים אותם קיבלו מהמתכנתים שלנו, על מנת ליצור שינוי בקהילה ממנה באו, אם זה הבדואים בנגב, ערביי הגדה ותושבי ישראל”.

בתמונה: שמעון פרס, קלאס ונוימן עם הקבוצה הזוכה. קרדיט צילום – מורן לוי.

תגובות סגורות