חדשות היום

שת”פ הטכנולוגי בין ישראל לקנדה מתעצם: המדינות יכפילו את המימון במחקר ופיתוח משותפים

קנדה, תומכת נלהבת של הטכנולוגיה הישראלית כבר כמה שנים, שלחה השבוע את המשלחת הטכנולוגית הגדולה ביותר שהגיעה לישראל אי פעם מארץ המייפל ומפרובינציית אונטריו – בירת הכלכלה והטכנולוגיה הקנדית: 180 אנשים, ביניהם ראש ממשלת אונטריו, שר הכלכלה, שר הבריאות, ראשי ארגונים, אוניברסיטאות מובילות בקנדה ותעשיינים המחפשים לעשות עסקים עם חברות ישראליות. מחר, יחתמו נציגי שתי המדינות על הכפלת המימון במחקר ופיתוח ביניהן.
יו”ר רשות החדשנות, מר אבי חסון: “כבר 10 שנים שאנחנו מקיימים הסכם בילטרלי בינינו לבין ממשלת אונטריו-קנדה בנושא חדשנות. אלא שמחר, נחתום על הרחבה תקציבית להסכם, כאשר שני הצדדים יממנו פרויקטים בהיקף של שני מיליון דולר כל שנה, ותקציב נוסף שיאפשר שת”פ בין האקדמיה והתעשייה הישראלית קנדית -בהשקעה של חמישה מיליון דולר. בכך נוכל להכפיל את מספר הפרוייקטים המשותפים עם אונטריו ב-5 השנים הקרובות”.   

סיפורי ההצלחה של חברות ההייטק הישראליות תורמות מאוד לביסוסם של שיתופי פעולה טכנולוגיים ענפים בין ישראל למדינות רבות מסביב לגלובוס. אחד משיתופי הפעולה, שעושה רושם כי רק הולך והופך הדוק יותר ויותר עם השנים, הוא שיתוף הפעולה עם פרובינציית אונטריו שבקנדה. שיתוף הפעולה בין שתי המדינות מתקיים כבר יותר מעשור במסגרת תוכנית זו נרשמו בעבר הישגים טכנולוגיים יפים מאוד – גם למדינות עצמן וגם לחברות עצמן – וביום רביעי הקרוב, ה-18.5.16, יחתמו נציגי  המדינות על הרחבת המימון ביניהן לשני מיליון דולר כל שנה, בתופסת לתקציב נוסף של חמישה מיליון דולר בשנה, שיוקדש לשת”פ בין האקדמיה והתעשייה הישראלית קנדית.

החתימה על הרחבת ההסכם קורית במסגרת ביקור רשמי בחסות של ראש ממשלת פרובינציית אונטריו, ובו תגיע לישראל המשלחת הקנדית הגדולה ביותר שהגיעה אי פעם לישראל בה חברים 180 אנשי עסקים, ראשי ארגונים, תעשיינים, וחוקרים ממיטב האוניברסיטאות בקנדה המחפשים לעשות עסקים עם חברות ויזמים ישראליים. מחצית מחברי המשלחת הם אנשים עסקים שמתמקדים ביצור וקידום הזדמנויות יזמיות טכנולוגיות בין שתי המדינות.

על פי יו”ר רשות החדשנות מר אבי חסון: “קנדה היא אופציה נהדרת לכל חברה ישראלית יזמית שמעוניינת בנוכחות צפון אמריקאית. אותם קנדים רואים בישראל מוקד משמעותי לחדשנות וברצונם למצוא ולפתח כאן שת”פ במגוון תחומים טכנולוגיים, בינהם ה-Cleantech , Biotech, מדי-טק, IT, סייבר, אנרגיה, מכשור רפואי ופיתוחי E-Health, דבר שיכול למנף יפה מאוג את שני הצדדים”.

תגובות סגורות