חדשות היום

NIAEP הרוסית ודאסו סיסטמס מרחיבות השותפות ביניהן לייעול בניית אתר תחנת כוח גרעינית

דאסו סיסטמס, חברת ה- 3DEXPERIENCE, הכריזה על הרחבת השותפות האסטרטגית שלה עם NIAEP, חברה בבעלות של Rosatom, התאגיד הרוסי לאנרגיה אטומית, הנדסה והקמה של תחנות כוח גרעיניות. NIAEP מפעילה את הפתרונות הייעודיים לתעשייה של דאסו סיסטמס, Optimized Plant Constructionו- Efficient Plant Operation לבינוי ותפעול של תחנות הכוח שלה.

שני הפתרונות הייעודיים ממנפים את טכנולוגית Multi-D, אשר פותחה במשותף על ידי שתי החברה. הפתרונות מאפשרים לבצע סימולציה של תהליכים עסקיים ולהפיק מידול מפורט של תהליכי בינוי והתקנה על בסיס נתוני תלת ממד, וכן עונים על הצורך בניהול הידע של NIAEP בתחום הבינוי של תחנות כוח גרעיניות.

עם הסכם זה, NIAEP הופכת לחברה הראשונה אשר מרחיבה את השימוש בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס אל אתרי בינוי של תחנות כוח. זהו השלב השני של השותפות אשר יתחיל שילוב של ניהול הפיתוח והקמת אתר הבינוי בתחנת הכוח במפעל NIAEP בבלארוס. בשלב הראשון בהסכם, שהוכרז ב- 2012, NIAEP עשתה שימוש ב- 3DEXPERIENCE כדי לפתח את המודל הדיגיטלי הראשון בתלת ממד לניהול מפעל גרעיני.

הפתרון הייעודי לתעשייה Optimized Plant Construction מספק ל- NIAEP רציפות דיגיטלית אשר מגבירה את שיתוף הפעולה בין צוותי ההנדסה והבינוי באתר. בסביבה וירטואלית  זו, מודלים של המפעל, תהליכי בינוי ומשאבים משולבים ומקושרים יחדיו על גבי מקור נתונים אחיד ונגיש, המתעדכן בזמן אמת. בעקבות ך נדרש פחות זמן לסקירה ולאישור של מסמכים, ויתן לאתר ולטפל בבעיות בשלב מוקדם, והפתרון מגביר את איכות הביצוע של בינוי תחנות כוח.

הפתרון הייעודי לתעשייה Efficient Plant Operation מציג אפליקציות עוצמתיות לסימולציה דיגיטלית. הסימולציות מעתיקות תחנות הכוח לעולם הוירטואלי, ומספקות יכולות חיזוי ובקרה לגבי תפעולן. NIAEP יכול לבצע סימולציה של תהליכים, משימות ותחזוקה, על מנת להבטיח כי פעילות הרכש, הייצור והתחזוקה של תחנות הכוח מתרחשת באופן בטוח, יעיל ובר-קיימא.

“צעד זה הוא הישג עבור NAIEP, מכיוון שהחברה שלנו שואפת לטפל בכלל מחזור חיי המפעל באמצעות טכנולוגית Multi-D אשר פותחה בשיתוף עם דאסו סיסטמס”, אמר ויאצ’סלב אלנקוב, ראש הנדסה מערכות וחטיבת IT ב- NIAEP. “אנו מטמיעים את Multi-D בתוך כל הפרויקטים שלנו. כעת אנו עומדים להרחיב את השימוש לכל פרויקט גדול של בינוי, ייצור ותחזוקה ברוסיה ומחוצה לה”.

“ההפעלה הראשונה של פלטפורמת 3DEPERIENCE באתר תפעולי של תחנת כוח גרעינית, היא נקודת ציון חשובה עבור תעשיה המתפעלת תשתיות מורכבת, כולל תרמיקה והידראוליקה”, אמרה מוניקה מנגיני, סמנכ”ל אסטרטגיה בדאסו סיסטמס. “העולם הוירטואלי יכול לסייע ל- NIAEP להשיג אופטימיזציה של הפעילות שלה בכל שלב של המחזור העסקי, ולבצע שינויים והתאמות כתוצאה מתכנון בלתי מספיק, דרישות משתנות או שקיפות נמוכה של לוחות זמנים ומשאבים – גורמים אשר מובילים לתפעול יקר עם עיכובים. עם השותפות המחודשת, NIAEP ודאסו סיסטמס מציגות את האפשרויות לקיימות גדולה יותר בתחום הגרעין”.

תגובות סגורות