DeepSense גייסה 2 מליון דולר

חברת הסטארט-אפ DeepSense, המתמחה בפיתוח פתרונות לחיזוי ארוך טווח של תקלות במכונות תעשייתיות, הודיעה היום על סבב גיוס ראשון בהיקף של 2 מיליון דולר.

את סבב הגיוס הובילה קרן אפטרדוקס, קרן אנג’לים המהווה בשנים האחרונות שחקן מרכזי בזירת הון הסיכון בארץ, ואליה הצטרפו JANVEST   ו- SeedIL, זאת בנוסף למענק שקיבלה החברה ממשרד המדען הראשי.

המערכת של דיפ-סנס אוספת ומזרימה לענןכמויות ענק של דאטה תעשייתי בזמן אמת, בקצב גבוה מאוד ומעשרות אתרים (מאות מכונות ואלפי סנסורים) בפורמטים שונים. ע”י שימוש בארכיטקטורות של רשתות נוירונים עמוקות ייחודיות ומתקדמות (deep learning) המנוע התבוני של דיפ-סנס לומד בצורה אוטונומית לחלוטין התנהגויותשל קהילות דומות של מכונות. המנוע יוצר קישורים פנימיים בין מאורעות לרכיבים בתוך המכונה, ובין המכונות למערכות שונות באתר התעשייתי. כך, הוא לומד לזהות חריגות מדפוסי ההתנהגות שנלמדו, למצוא קשרים בין חריגות אלו ולחזות תקלות המתפתחות במערכת.

ע”י זיהוי אבולוציה של דפוס חריג, מתריעה המערכת מבעוד מועד על הכישלון הקרב ומספקת אינפורמציה חשובה לגבי הזמן שנותר להתרחשותו של הכישלון, מה מקורו במערכת ואף ממליצה על הפתרון הטוב ביותר שנצפה עד כה בתקלות דומות מההיסטוריה של המכונה עצמה, או ממכונות שכנות.

דיפ-סנס פועלת מפארק מת”מ בחיפה, מעסיקה 8 עובדים, הוקמה באוקטובר 2015 ע”י דדי לביד (מנהל מחקר ופיתוח), איתן וסלי (מנכ”ל) וד”ר דוד אלמגור (יושב ראש), במטרה להפוך לשחקן משמעותי בתחום “האינטרנט של הדברים בתעשייה” (Industrial IoT) ולספק עולמי מוביל של שירותי תחזוקה חזויה מבוססי בינה מלאכותית עמוקה. החברה בוגרת האקסלרטור של מיקרוסופט (מחזור 7)  ועוד קודם לכן, בתחילת הדרך, גם של ביזטק, האקסלרטור של הטכניון.

איתן וסלי, ממיסדי החברה ו-CEO, אומר: “החברה הוקמה על מנת לספק מענה ליצרני ומפעילי מכונות תעשייתיות הסובלים מהפסדים בייצור שנגרמים מתקלות ומהשבתות לא מתוכננות. בשלב הנוכחי אנו פונים בעיקר לעולם ייצור האנרגיה- לתחנות כח, יצרני טורבינות ולחברות האחזקה הפעילות בתחנות הכח. המוצר שלנו מותקן כבר היום בתחנת כח בארה”ב ובימים אלה אנו במגעים עם יצרני חשמל גדולים נוספים”.

הגיוס הנוכחי נועד להרחבת צוות הפיתוח ולגיוס מפתחי למידה חישובית, חוקרי למידה עמוקה ומהנדסי ביג דאטה נוספים שיהיו אמונים על שיפור והכנסת יכולות חדשות למוצר, זאת בנוסף להמשך מאמצי החדירה ללקוחות נוספים מהשוק האירופאי.

ד”ר דוד אלמגור, יו”ר החברה, מוסיף: “בנוסף למוצר מוביל המביא טכנולוגיה מתקדמת לתחום מסורתי המשווע לכך, יש כאן שילוב לא-שיגרתי של צוות הטרוגני המורכב מיזמים שחלקם צעירים וחלקם בעלי ניסיון רב והצלחות מוכחות”.

בתמונה  מימין לשמאל: איתן וסלי – מייסד ומנכ”ל, דדי לביד – מייסד ו-CTO, ד”ר דוד אלמגור – מייסד ויו”ר

תגובות סגורות