חדשות היום

גיוס ענק למטיפיק הישראלית

חברת מטיפיק (Matific), המפעילה את המותג הישראלי ״עשר אצבעות״, מפתחת משחקי חשיבה ולימוד מתמטיקה לילדים. החברה נוסדה בשנת 2012, ומוצריה זמינים להורדה החל מספטמבר 2014 באנדרואיד ובאפסטור. מטיפיק משלבת Machine Learning  עם Big Data על מנת ליצר חווית למידה ייחודית ומותאמת אישית לכל ילד. לחברה מוצר ייחודי לבתי ספר, המאפשר למורים למתמטיקה לשייך משימות המותאמות לתכנית הלימודים, תוך התחשבות בצרכים הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה. יתרונה הגדול של המערכת הוא באיסוף הנתונים המאפשר למורה לזהות את נקודות החולשה של כל תלמיד באופן אוטומטי. מבחינת הילדים, המערכת נתפסת כמשחק לא-מאיים, מאפשרת להם לפתח חשיבה מתמטית ועוזרת להם להתגבר על החרדה המתפתחת אצל רבים בשלהי בית הספר היסודי. בשנה האחרונה שולבה מערכת “עשר אצבעות” בהצלחה בעשרות בתי ספר בארץ ובמאות בתי ספר בעולם.

בין מייסדי מטיפיק: פרופ’ רז קופרמן, פרופסור למתמטיקה והיו”ר לשעבר של מכון איינשטיין באוניברסיטה העברית. פרופ’ שמעון שוקן, הדיקן המייסד של בית הספר למדעי המחשב במרכז הבינתחומי בהרצליה, שלימד בעבר באוניברסיטאות ניו-יורק, הרווארד וסטנפורד.

למטיפיק מרכז פיתוח בר”ג ומשרדי מכירות בארה”ב, קנדה, דרום אמריקה, אוסטרליה, אנגליה ודרום אפריקה. מרכז הפיתוח הישראלי כולל, בין היתר, צוות פיתוח משחקים שמאפשר לסטודנטים למדעי המחשב להשתלב בפיתוח משחקים במהלך לימודיהם, בליווי מקצועי צמוד של אנשי החברה. החברה מרחיבה בימים אלו את מרכז הפיתוח שלה ומגייסת מתמטיקאים, מפתחים וראשי צוותים בפיתוח.

היזם האוסטרלי לאון קמנב שהשקיע בעבר במיזם, בחר להגדיל את השקעתו בחברה מתוך הבנת הצורך להפיץ חינוך מתמטי באיכות גבוהה, ולאפשר לילדים ברחבי העולם גישה ליישומים עשירים ללימוד מתמטיקה. קמנב הוא מייסד של אתרים ושירותי רשת מובילים, כדוגמת HotelClub‏, ו-  Menulog.

גיל אלמוג, מנהל תפעול כללי ומנהל הסניף הישראלי: “ההשקעה תאפשר למטיפיק המשך צמיחה מהירה והרחבת כוח הפיתוח. ההשקעה מעידה על האמון הגבוה שיש למשקיעים בחברה ובפוטנציאל שלה. כן היא מעידה על מחויבותם העמוקה לביצוע מהפכה בתחום החינוך, ובמיוחד בפיתוח חשיבה מתמטית. אנחנו נרגשים מאד מההזדמנות הגדולה שניתנה לנו ומהאמון הרב שאנחנו מקבלים מלאון ומשאר המשקיעים”.

התמונה מאתר החברה

תגובות סגורות