חדשות היום

אלביט מערכות חושפת את SkylarkTM C

אלביט מערכות פיתחה מערכת מיני מל”ט חדשה, SkylarkTM C, המיועדת לבצע משימות ימיות טקטיות. המערכת החדשה מבוססת על הניסיון המבצעי רב השנים של אלביט מערכות בתחום המטוסים ללא טייס ובמיוחד על מיני מל”טים ממשפחתSkylark I , הנמצאים בשימוש מבצעי של כוחות היבשה של עשרות לקוחות ברחבי העולם ובראשם צה”ל. למערכת Skylark C הוכנסו שינויים ותוספות ייחודיות אשר מרחיבות את מגוון היכולות המבצעיות מעבר לאלו של גרסתו הרגילה, והופכות אותו לפלטפורמה המתאימה במיוחד לשימוש חילות ים וכוחות שיטור ימי לצורכי איסוף מודיעין, תצפית, הרכשת מטרות, סיור וכדומה.

Elbit Systems  Skylark Cהמערכת, המופעלת באופן  אורגני מכלי השיט, מקנה יכולות של ניטור פעילויות ימיות ממרחק בטוח, צפייה במטרות מ”עין הציפור”, ביצוע סיורים לאורך החוף, ביצוע מעקב חשאי ורציף וכן הרחבת יכולות המודיעין של כלי השיט בתחומי הטווח, הספק, ואיכות המידע שנאסף.

מערכת Skylark C מורכבת מכלי טיס בעל מנוע חשמלי והנה בעלת חתימה אקוסטית וויזואלית נמוכה, ההופכת אותה לפתרון האידיאלי למשימות חשאיות במבצעים ימיים מיוחדים, הגנת גבולות, מבצעים נגד טרור ופעילות נגד פיראטים. למיני מל”ט יש מערכת ניווט אינרציאלית ומטע”ד תרמי, אלקטרו-אופטי, מיוצב בעל רזולוציה גבוהה וכן מצלמת יום בצבע המאפשרים ניטור רציף בתנאי מזג אויר קשים.

במהלך משימה מבצעית, המיני מל”ט משדר לתחנת הקרקע וידיאו באיכות גבוהה, ביום ובלילה ובזמן אמתי. המפעיל יכול להתרכז אך ורק במשימה ולא בהטסת המל”ט תוך שימוש ביישומי שליטה נוחים ויעילים כמו הטסה על ידי מצלמה. החזרת המל”ט עם סיום המשימה נעשית באמצעות שימוש במערכת מבוססת מצנח, אוטונומית לחלוטין, המנחיתה אותו במים בהנחיית מערכת GPS. ישנה גם אפשרות לנחיתה באמצעות רשת על סיפון הספינה. כל התהליך, מההחזרה ועד לשיגור חוזר אורך פחות מ-15 דקות. להפעלת המערכת נדרשים רק שני מפעילים.

אלעד אהרונסון, מנכ”ל חטיבת המודיעין של אלביט מערכות אמר: “עד לאחרונה היה פער ביכולת להשיג התמצאות סביבתית ומודיעין בזמן-אמיתי עם משאבים מינימליים בזירה הימית. Skylark C מאפשר לצוותים ימיים קטנים, כמו למשל כוחות מיוחדים וספינות משמר חופים, להשיג מידע חיוני למשימה תוך שימוש במערכת אינטואיטיבית ואורגנית, ובכך לשפר בצורה משמעותית את היעילות המבצעית שלהם”

 

קרדיט תמונה: אלביט מערכות

תגובות סגורות