אלוט תקשורת מדווחת על תוצאות הרבעון השני של 2016

אלוט תקשורת בע”מ, ספקית עולמית מובילה של פתרונות אבטחה ומונטיזציה שמאפשרת לספקי שירותים להפוך את החוויה הדיגיטלית למאובטחת יותר ומותאמת למשתמשים, מודיעה היום על תוצאות הרבעון השני של 2016.

דגשים לתוצאות הרבעון השני

  • ההכנסות הסתכמו ב-23 מיליון דולר, צמיחה של 6% לעומת הרבעון המקביל
  • שיעור הרווח הגולמי על בסיס non-GAAP היה 73% (72% על בסיס GAAP)
  • רווח תפעולי על בסיס non-GAAP של 786 אלף דולר, הפסד תפעולי על בסיס GAAP של 939 אלף דולר
  • החברה מבצעת ארגון מחדש במטרה להתאים את מבנה החברה בצורה טובה יותר לאסטרטגיה החדשה המתמקדת בפתרונות אבטחה וברווחיות
  • יחס הזמנותעתידיות לעומת הכנסות בפועל ((Book-to-Bill מתחת ל-1.מעדכנת את תחזית ההכנסות השנתית ל- 90-94 מיליון דולר

תוצאות כספיות לרבעון השני

ההכנסות על בסיס GAAP הסתכמו ברבעון השני של 2016 ב-23 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 22.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016 והכנסות של 21.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2015. ההפסד הנקי ברבעון השני של 2016 הסתכם ב-1.2 מיליון דולר, או 4 סנט למניה בדילול מלא. זאת בהשוואה להפסד נקי של 4.3 מיליון דולר, או 13 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של 2016 והפסד נקי של 6 מיליון דולר, או 18 סנט למניה בדילול מלא ברבעון השני של 2015.

ההכנסות על בסיס non-GAAP הסתכמו ברבעון השני של 2016 ב-23 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 23 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016 והכנסות של 21.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2015.הרווח הנקי על בסיס non-GAAP ברבעון השני של 2016 הסתכם ב-0.4 מיליון דולר, או רווח של 1 סנט למניה בדילול מלא. זאת, לעומת הפסד נקי על בסיס non-GAAP של 1.8 מיליון דולר, או 6 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של 2016, או הפסד נקי על בסיס non-GAAP של 3 מיליון דולר, או 9 סנט למניה בדילול מלא ברבעון השני של 2015.

יתרת המזומנים של החברה נכון ל-30 ליוני 2016 הסתכמה ב-116.6 מיליון דולר. החברה ייצרה תזרים מזומנים שלילי של 1.2 מיליון דולר מפעילותה במהלך הרבעון. במהלך הרבעון, הוציאה החברה כ-2.3 מיליון דולר לרכישה חוזרת של מניותיה. בסך הכל הוציאה החברה 3.5 מיליון דולר לרכישת מניות במסגרת התוכנית לרכישה חוזרה של מניות רגילות בהיקף של 15 מיליון דולר.

תגובת ההנהלה

אנדריי אלפנט, מנכ”ל ונשיא אלוט תקשורת אמר: “בתחילת יולי ביצענו ארגון מחדש המקיף את כלל פעילויות החברה וזאת במטרה להתאים בצורה טובה יותר את המבנה הארגוני ואת מבנה ההוצאות לאסטרטגיית החברה המתמקדת בפתרונות אבטחה ומוניטיזציה וברווחיות. איחדנו את כל פעילויות המחקר והפיתוח שלנו תחת יחידה אחת ומיקדנו את מאמצי המכירה והשיווק באזורים ובמוצרים רווחיים יותר, וזאת במטרה להגדיל רווחיות. מהלך זה מביא עמו גם הפחתה משמעותית בעלויות, דבר אשר יתמוך ביעדי הרווחיות שלנו במהלך תקופת מעבר זו”.

מר אלפנט המשיך, “במונחי הזמנות עתידיות הרבעון השני היה חלש מן הצפוי, בעיקר בעקבות מכירות נמוכות יותר באסיה והפסיפיק ובאמריקה. היו לנו ציפיות לקבלת הזמנות מהותיות השנה מלקוחות מסוימים באסיה והפסיפיק ואנו מאמינים כעת כי הזמנות אלו יתקבלו במהלך השנה הבאה. כתוצאה מכך, הפעילות העסקית שלנו ב-2016 עד כה, הייתה מורכבת מהזמנות קטנות ומגוונות יותר. זו הסיבה שהורדנו את התחזית והציפיות שלנו לשנה זו. למרות הצפי להכנסות נמוכות מהצפוי, והודות להפחתה משמעותית ומתמשכת בהוצאות, הצלחנו להציג רווחיות על בסיס non-GAAP ואנו מצפים להמשך שיפור ברמת ההוצאות התפעוליות שלנו עד סוף השנה הנוכחית”.

“מנקודת מבט חיובית, היינו עדים למספר התפתחויות חשובות במהלך החודשים האחרונים אשר להן חשיבות אסטרטגית,” הוסיף מר אלפנט. “חתמנו על הסכם לשותפות אסטרטגית עם חברת אבטחה מובילה, הסכם המאפשר לשתי החברות להציע פתרון SECaaS ייחודי, אשר אנו מאמינים שמייצג הזדמנות משמעותית עבורנו לשנים הבאות. בנוסף, ההתקדמות והצעדים בהם נקטנו עד כה השנה בתחום מגזר האבטחה מעודדים מאוד, ובאים לידי ביטוי בכך שלקוחות קיימים ממשיכים לרכוש רישיונות. הגענו לבסיס מנויי אבטחה כשירות (SaaS) של 15 מיליון משתמשים, עלייה של 50% ב-6 חודשים בלבד”.

תחזיות פיננסיות לשנת 2016

בהתבסס על צבר ההזמנות ומגוון ההזדמנויות העסקיות של החברה, החברה מעדכנת את תחזית ההכנסות לשנת 2016. ההכנסות הצפויות הינן בין 90-94 מיליון דולר לשנת 2016, על בסיס GAAP ועל בסיס non-GAAP. בנוסף החברה מצפה להכיר בהוצאה חד פעמית בגין עלויות שינוי מבני בהיקף של כ-1 מיליון דולר במחצית השניה של 2016.

בתמונה: אנדריי אלפנט, מנכ”ל ונשיא אלוט תקשורת (קרדיט: יח”צ)

תגובות סגורות