חדשות היום

“פולי” משתדרגת עם מערכת הניווט של HERE

“פולי” – האפליקציה הישראלית שמוצאת לנהגים חניה בעיר הגדולה, והתרחבה לאחרונה גם לאירופה, השתדרגה בימים אלה בעזרת מערכת הניווט והמפות של חברת HERE.  בחברת sPARK, המפתחים של “פולי”, אמרו כי המערכת של HERE, המבוססת על מפות ושירותים של חברת Navteq, משפרת באופן ניכר את חוויית השימוש באפליקציה ומקטינה את צריכת הסוללה והזיכרון.

HERE היא כיום ספקית מערכות הניווט לרכב המובילה בעולם, ונחשבת אחת משלוש ספקיות שירותי הניווט הטובות בעולם, לצד ווייז וגוגל. החברה נרכשה בעבר על ידי נוקיה עבור 8 מיליארד דולר. לאחרונה נמכרה חטיבת הניווט של נוקיה לקונסורציום יצרניות הרכב הגרמניות (שנמצא בבעלות משותפת של מרצדס, פולקסוואגן וב.מ.וו), כדי שתשמש כמערכת הניווט הסטנדרטית המותקנת ברכבי יצרניות אלו.

“חניה היא תהליך מתסכל עבור נהגים – בכל שפה ובכל מדינה, כי היא גוזלת זמן יקר ושורפת דלק לחינם. ניווט יעיל הוא, לפיכך, מרכיב חשוב בחוויית החניה בכל מקום”, הסביר זהר באלי, מנכ”ל ושותף מייסד בחברה. “בסקרי שביעות רצון שערכנו לאחרונה בפריז התברר כי לצד העובדה שהצרפתים אכן מוצאים חניה טובה יותר עם ‘פולי’, דווקא חווית הניווט לא הייתה ברמה מספקת. בחרנו במערכת של HERE משום שהיא מציעה שיפור משמעותי בחוויית הניווט, שישפר את חוויית החניה כולה”.

עוד ציין באלי כי מדובר גם במהלך אסטרטגי משמעותי של החברה, כחלק מהתרחבותה לשוק האירופי והפצת שירותיה במערכות הניווט המותקנות בכלי רכב המשווקים באירופה, ולקראת עידן כלי הרכב המקושרים.

“פולי” הושקה אשתקד בתל אביב וירושלים וצברה אלפי משתמשים קבועים. היא מציעה לנהג את אפשרויות החניה בטובות ביותר סביב היעד שלו ומנווטת אותו לחניה – ברחוב או בחניון. האפליקציה משפרת ב-80 אחוז את סיכוי מציאת החניה ברחוב ומקצרת בחצי את משך החיפוש. האלגוריתם החכם שלה מנתח מידע עירוני וגיאוגרפי, מידע על תשלומי חניה ואת פרופיל המשתמש כדי לשרטט עבורו מסלול מותאם אישית שיוביל אותו ליעד נסיעתו דרך הרחובות בהם קיים הסיכוי הטוב ביותר למצוא חניה.

מנתוני השימוש ב”פולי” עולה כי 83% מהנהגים הישראלים מעדיפים לחפש חניה ברחוב לפני שהם מוותרים ומחפשים חניון. לפיכך המסלול שמשרטטת האפליקציה לחיפוש החניה אורך עד 10 דקות ויכול להסתיים בחניון הקרוב ליעד והמשתלם ביותר. כך יודע הנהג בוודאות, כבר בתחילת הנסיעה, שיהיה לו מקום חניה בסיומה ומתי הוא יוכל לצאת מרכבו להגיע ליעדו. זאת, בשונה מאפליקציות אחרות שמספקות זמן הגעה משוער ליעד אך לא לוקחות בחשבון עוד דקות ארוכות שהנהג “יבלה” בחיפוש אחר חניה.

בתמונה: המייסדים ערן בלטר וזהר באלי

תגובות סגורות