חדשות היום

Autodesk עם קהילת המייקרים: תעניק לכל פאבלאב גישה לחבילת תוכנות תכנון ועיצוב בשווי של מעל 25 אלף דולר

 

Autodesk, חברת העיצוב וההדפסה בתלת מימד, הודיעה כי תעניק לכל מרכז פאב לאב ברחבי העולם, הרשום ברשת ה- Fab Foundation, עשרה רשיונות לכל קו מוצרי תוכנות התכנון, ההנדסה והעיצוב של החברה (14 במספר) – ה- Product Design Collection. בין התוכנות: אוטוקאד, Inventor, Fusion 360, 3ds Max ומוצרי תוכנה נוספים המיועדים למייקרים ולאנשי מקצוע בתחומי תכנון מכני, אלקטרוני ולתכנון מפעלי. שווי ההטבה מוערך במעל כ-25 אלף דולר. בישראל פועלות מספר מעבדות פאבלאב, בין השאר בשכונת ג׳סי כהן בחולון, במדעטק בחיפה ובבית הנסן בירושלים ובשלב זה הצטרפו לתוכנית הגופים בחולון ובחיפה.

FabLab (קיצור של Fabrication Laboratory) היא רשת מעבדות בינלאומית לייצור דיגיטלי שבהן יכול כל אחד לממש את חלומו בחומר, לייצר כל דבר (כמעט) וליהנות באופן חופשי מייצור בטכנולוגיות חדשות – מייצור בכרסומת CNC, דרך הדפסה בתלת מימד ועד שימוש ברכיבי אלקטרוניקה. הרשת, שהוקמה ביוזמתה ומנוהלת תחת חסותה של אוניברסיטת MIT, כוללת למעלה מ-400 מרכזים ברחבי העולם אשר חולקים ביניהם מידע על בסיס “קוד פתוח” ועוסקים בפיתוח, מחקר וחינוך. הרשת פועלת – כחלק ממגמה עולמית של דמוקרטיזציה של תחום העיצוב – על מנת לאפשר לכל אחד לחזור אל החומר, להכיר תהליכי ייצור ולהפוך מצרכנים ליצרנים. הרשת פועלת במטרה להנגיש את תהליכי העיצוב והייצור לקהל הרחב, וזאת באמצעות קורסים והכשרות ברמות מקצועיות שונות.

״המהלך הוא חלק מהפעילות של אוטודסק לתמיכה בתנועת המייקרים העולמית״, אומר איתן צרפתי, מנהל תחום ה- Digital Manufacturing ומנהל מרכז הפיתוח של Autodesk בתל אביב. ״אנו מציעים תוכנות חינם לסטודנטים, מחנכים מוסדות ללא מטרות רווח וגופים אחרים בקהילה, כחלק מתפיסת העולם שלנו לעודד עשייה, יצירה ותרבות של התנסות״.

בתמונה: איתן צרפתי, מנהל תחום ה- Digital Manufacturing ומנהל מרכז הפיתוח של Autodesk בתל אביב

קרדיט: יח”צ

תגובות סגורות