טלמטיקס וויירלס תטמיע טכנולוגיית עיר חכמה בעיר מונטריאול שבקנדה

טלמטיקס וויירלס (טלמטיקס), החברה המובילה ביישומי עיר חכמה, הכריזה שטכנולוגיית העיר החכמה שלה תוטמע כפתרון לבקרה וניטור של חלק ניכר מ-132,500 פנסי הרחוב בעיר מונטריאול שבקנדה. הפתרון של טלמטיקס יהווה חלק מחוזה על סך 28 מיליון דולר קנדי שנחתם עם Énergère תמורת הספקה והתקנה של פתרון ניהול לתאורת רחוב חכמה. הפתרון של טלמטיקס יכלול את יחידות בקרת התאורה (LCU) החיצוניות שלה הכוללת 7 הפינים וכן יחידות LCU פנימיות, שישלטו על הפעלת הפנסים. Énergère מתכוונת לפרוס מספר רשתות אלחוטיות בעיר החכמה, שיפעלו ביחד ויספקו כיסוי מקיף לעיר כולה.

Énergère בחרה במערכת T-Light Pro™ של טלמטיקס שהנה רשת אלחוטית אמינה מסוג אריג (MESH) מסוג multi-hop (מעבר מידע מהמקור אל היעד דרך מספר תחנות ביניים), שמשתמשת באלגוריתמים של תיקון עצמי ורדיו קוגנטיבי. הפתרון של טלמטיקס ליישומי עיר חכמה מאפשר תקשורת דו-כיוונית אמינה ומאובטחת בין צמתי תאורה לתוכנת הניהול המרכזי (CMS) דרך רשת אלחוטית שמשתמשת במספר קטן של בקרי תקשורת (gateway). פתרון חסכוני באנרגיה זה שולט ברמות התאורה ומנטר את השימוש בחשמל ובאנרגיה של גופי התאורה. הפסקת פעולה של פנסי רחוב מזוהה בזמן אמת, וכך ניתן לצמצם את עלויות התחזוקה ולשפר את בטיחות הציבור.

בנוסף לניטור ושליטה בתאורת הרחוב, פלטפורמת התקשורת T-Light תאפשר לעיר מונטריאול להטמיע מערך נרחב של פתרונות עיר חכמה. פתרונות אלה כוללים שילוב של חיישני שלג, שיכולים ליידע את מחלקת העבודות הציבוריות כאשר יש צורך לפנות את הרחובות משלג; יכולת לגרום לתאורת הרחוב להבהב ברחובות מסוימים כדי לסמן לתושבים שעליהם להזיז את המכוניות שלהם עבור מפלסות השלג; ושימוש בחיישנים במדי מים כדי לספק קריאות מדים, לזהות דליפה או לנטר הצפה של קווי ביוב.

“פרויקט זה הוא ייחודי כיוון שהוא משלב בהצלחה פתרונות טכנולוגיים שונים של עיר חכמה שפותחו על ידי חברות שונות” אמר אדי כפרי, מנכ”ל טלמטיקס וויירלס. “המוניטין שלנו כמובילים בפתרונות עיר חכמה ותקשורת אלחוטית הוא שהוביל לבחירתנו לפרויקט רחב היקף זה בעיר מונטריאול”.

בתמונה: אמר אדי כפרי, מנכ”ל טלמטיקס

תגובות סגורות