שירות של וודאפון המבוסס על מוצר האבטחה של אלוט חסם השנה למעלה מ-154 מיליון איומים כנגד טלפונים סלולריים בספרד

אלוט תקשורת בע”מ (NASDAQ, TASE: ALLT), ספקית עולמית מובילה של פתרונות אבטחה ומונטיזציה שמאפשרת לספקי שירותים ועסקים להפוך את החוויה הדיגיטלית למאובטחת יותר ומותאמת למשתמשים, מעדכנת כי שירות Vodafone Secure Net המבוסס על מוצר האבטחה של אלוט חסם במהלך 9 החודשים הראשונים של 2016 למעלה מ-154 מיליון איומים כנגד טלפונים סלולריים של לקוחות וודאפון בספרד. על פי פרסום בעיתון אל פאיס הספרדי (EL PAÍS) מדובר במספר גבוה של כ-40 מתקפות למשתמש.

על פי נתוני וודאפון, 1.25% מכלל המשתמשים בספרד קיבל איום כופרה, אולם רק חלק מהאיומים התבררו כאמיתיים. בספרד, בה שיעור המשתמשים באינטרנט סלולרי גדול – מהווה הכופרה איום גדול. ב-9 החודשים הראשונים של 2016 חסם שירות Vodafone Secure Net 50 אלף התקפות כופרה שאיימו על  4 מיליון מנויי השירות – פי 10 מהממוצע העולמי העומד על 0.11%. על פי קספרסקי, 5% מהתקפות הכופרה בעולם מופנות כנגד ספרדים.

כיום אחד מ-100 בעלי טלפונים חכמים בספרד נפגע מוירוס כופרה (Ransomware), וירוס הנועל את הטלפון ודורש כופר של כ- 100-200 יורו בתמורה לשחרורו. איומי הכופרה הראשונים נוצרו ב-2014 בעיקר כנגד מחשבים, אולם במהלך 2015 החלו לאיים גם על טלפונים חכמים, בהם מאוחסן מידע אישי רב. ההתקפה נגרמת בד”כ לאחר שמשתמשים תמימים מורידים בטעות תוכנה זדונית לטלפון. התוכנה חוסמת את המכשיר או מצפינה את המידע שבתוכו ודורשת 100-200 יורו בתמורה לקוד שחרור. בחלק מהמקרים התוכנה מתחזה לסוכנות ה-FBI שתולה את החסימה בשימוש לא הולם בטלפון כגון פורנוגרפיה ופדופיליה.

איומים נוספים הם איסוף מידע באמצעות דיוג (phishing) המהווים כ- 94.8% מהאיומים אותם חוסם השירות, וכן חדירות למכשירים באמצעות “סוסים טרויאנים”.

בתמונה: אנדריי אלפנט, מנכ”ל ונשיא אלוט תקשורת (קרדיט: יח”צ)

תגובות סגורות