שמואל ברקן בלייטהאוס אסקלרטור

כולם מצפים מסטארטאפים שיאיצו את הכלכלה, אבל בפועל, רק 4% מחברות ההזנק באומת הסטארטאפ באמת מצליחות (לפי מחקר אחרון של IVC). “מיזמים רבים נופלים, כי אין להם אסטרטגיה.  בישראל יש המון חדשנות ורעיונות מצוינים, אבל נושא האטסטרגיה די מוזנח, ודווקא בשלב הסטארטאפ חשוב מאוד לעסוק בזה, כי שם הכול מתחיל.”  כך אומר שמואל ברקן, מוותיקי ענף ההייטק הישראלי, שידבר ביום שני, 7 בנובמבר בחממת Lighthouse ברעננה מול מנהלי סטארטאפים בתחילת דרכם ויתרום מנסיונו הרב ליזמים צעירים. ההרצאה תחת הכותרת Let’s Start-up Strategically. ברקן כיהן עד לאחרונה כמנכ”ל משותף NXP ישראל (לשעבר פריסקייל ומוטורולה סמיקונדקטורס).

לדבריו, בסטאטראפ –  יותר מאשר בכל חברה –  יזמים צריכים להיעזר יותר בטכנולוגיות המתקדמות הקיימות כיום, כי הן מאפשרות לחוש את הסביבה כל הזמן, ללמוד את המציאות, ובהתאם לכך לחדד את ייעוד המוצר כך שיספק את השירות שלשמו הוא נוצר. הכוונה לטכנולוגיות כמו אינטליגנציה מלאכותית, IoT, מציאות רבודה, מחשוב לביש, ועוד, בעזרתן ניתן למדוד איך מתנהגים אנשים בתחום הבנקאות, באינטרנט, בתחום הרפואי וכד’. כל אלה מאפשרות ליזמים ללמוד את המציאות כל הזמן, ובהתאם לכך גם לשנות את האסטרטגיה לפי הצורך.

כדי להגדיל את אחוזי ההצלחה של סטארטאפ, האסטרטגיה שלו צריכה להיות יותר חכמה, יותר מתוחכמת, יותר מרושתת, כשהדגש בעיקר על המוצר עצמו, אומר ברקן.

המוצר הנכון, בזמן הנכון, בשביל מה ולמי הוא טוב.

בדרך לנקודה הסינגולרית של פריצת דרך, לא כולם יצליחו. יצליח מי שיכלכל את דרכיו בצורה נכונה, תוך התייחסות נכונה לשלוש נקודות מרכזיות:

 

הראשונה, כאמור – התייחסות לכל הטכנולוגיות החדשות. סנסורים מתוחכמים, אינטלגינציה מלאכותית, IoT ואחרות, מאפשרות לראות יותר דברים, יותר צרכים של השוק, התנהגות צרכנים, ולכן גם לצפות את העתיד טוב יותר. כמי שניהל חברות סמיקונדקטורים שנים רבות, ברקן ימחיש את דבריו בדוגמאות, בין היתר תוך שימוש בטכנולוגיות של  NXP – חברה שהיכולות שלה יכולות לתרום לגיבוש תכנון ויישום אסטרטגיה נכונה.

השניה – דגש על נושא השירות: בסופו של דבר, המטרה האולטימטיבית של כל מוצר צריכה להיות לספק שירות. לכן תפקידה של האסטרטגיה בין היתר לקחת בחשבון מה ייעוד המוצר, מה ערכיו, ובעיקר מה השירות שייגזר ממנו, תוך התייחסות לכלכליות, כדאיות וכד’, שאם לא כן, אין לו זכות קיום.

נקודה שלישית ואחרונה מתייחסת למתודולוגיה של בניית האסטרטגיה, או למעשה: מה היא האסטרטגיה לבניית אסטרטגיה? מה בעצם השינויים שצריכים לעבור בכל תחום האסטרטגיה? פוקוס על עולם הסטארטאפים.

גם הבניה של אסט’ ויישום שלה יכולה להיות אפקטיבית ויעילה יותר תוך כדי שימוש בטכ’ מתקדמות.

ההרצאה תחבר אותם בצורה עמוקה לנושא של אסטרטגיה. המחר האסטרטגי. איך מתכננים את המחר בצורה אסטרטגית. אפשר לנסות ליצור את העתיד. מתודולוגיה, תובנות כלכליות, טכנולוגיות, פילוסופיות.

ברקן הינו מהדמויות המרכזיות בשוק המוליכים למחצה בישראל. כמנכ”ל משותף במוטורולה סמיקונדקטורס, ופריסקייל ישראל – כיום NXP –  הוא פיתח עסקים ושיתופי פעולה רבים עם כלל שוק  ההייטק הישראלי, ופעל רבות לקידום מכירות של טכנולוגיות מתקדמות, בדגש על אינטרנט של הדברים. בתפקידים קודמים שימש במשרות ניהול בכירות בחברות הייטק בישראל, אירופה וארה”ב.

Lighthouse הינה קהילת יזמים ברעננה, מודל חדש מסוג scalerator במתחם עבודה נטו, שאינו מגביל את היזמים בזמן, ומיועד להגדלת אחוזי ההצלחה של סטארט-אפים בתחומי הפינטק (Fintech), הסייבר, האינטרנט של הדברים (IoT), המדיקל והדיגיטל. הדבר נעשה באמצעות יצירת אקו-סיסטם, נוכחות תמידית של משקיעים, סל הטבות ותמיכת מנטורים מהשורה הראשונה מישראל ומהעולם החל מהיום הראשון, דרך פיתוח המוצר כתיבת תכניות עסקיות ותכנית שיווקית, עיצוב מוצר, פתיחת משרדים בחו”ל ועד לגיוס ההון. בנוסף,  פועל במתחם CAMPUS הדרכות והרצאות ייחודי. המייסדים השותפים הם עמוס טלמור, ששי גבע ועידו מנור.

 

יום שני, 7 בנובמבר שעה 16:00, חממת Lighthouse רעננה.

למידע נוסף:  Let’s start-up Strategically

בתמונה: שמואל ברקן

תגובות סגורות