חדשות היום

קרן קטליסט מובילה גיוס של 25 מליון דולר לחברת SatixFy המתמחה בתקשורת לווינית

קרן קטליסט הודיעה היום על השקעתה בחברת SatixFy, ספקית מובילה של טכנולוגיות תקשורת לוויינית. קרן קטליסט הינה המשקיעה המובילה בגיוס הנוכחי בסך 25 מיליון דולר, שיושלם עד סוף השנה. זוהי  הקרן השלישית של קטליסט, המנוהלת במשותף עם חברת אברברייט הסינית. כחלק מההסכם, יאיר שמיר, שותף מנהל בקרן קטליסט, ימונה לחבר מועצת המנהלים של SatixFy.

העסקה מפנה את הזרקור אל אחד השווקים הבולטים של ההייטק הישראלי שלאחרונה מקבל תשומת לב רבה ממשקיעים בעולם כולו- תקשורת לוויינים. הטכנולוגיה של SatixFy, המבוססת על שבבי סיליקון מתקדמים שהחברה מפתחת בעצמה, מפחיתה בצורה משמעותית את העלות, הגודל, המשקל וצריכת החשמל של מסופי המשתמש כמו גם את עלויות זמן האוויר של הלוויינים. SatixFy פועלת בתחומים הבולטים ביותר כיום בשוק החלל והתעופה, בהם: IoT (האינטרנט של הדברים) ותקשורת בין מכונות (M2M), שנמצאים כיום בחזית החדשנות של לווייני התקשורת. את צוות ההנהלה המנוסה של החברה מוביל המייסד והמנכ”ל יואל גת, אשר בעברו ייסד והוביל את גילת רשתות לווין. בקיץ האחרון פתחה החברה את  מרכז הR&D החדשני שלה בבריטניה, לאחר שקיבלה מענק נדיב מסוכנות החלל הבריטית באמצעות סוכנות החלל האירופאית.

יאיר שמיר, שותף מנהל בקרן קטליסט, אמר: “תחת הובלתו של יואל גת, החברה הפכה למובילה עולמית בתחומה. הניסיון של ההנהלה בשוק הטכנולוגיה הלוויינית יוצא דופן. הידע וההכרות הקודמים שלהם עם סין, יחד עם המומחיות של השותפים שלנו בסין, מבטיחים לחברה כניסה משמעותית לשוק הסיני”.

לדברי יואל גת, מנכ”ל ומייסד SatixFy: החברה פועלת בשווקים גדולים מאוד, כגון אזורים שלמים של אוכלוסיות שאינן מחוברות לאינטרנט, התקני IoT לרשתות פרטיות ואזורים כפריים כמו גם תקשורת רחפנים. סיבוב הגיוס הנוכחי ישמש אותנו לקידום של המוצר העתידי המשמעותי שלנו, לפיתוח שבבים חדשים ולהתרחבות בשוק שלנו. התרשמנו מאוד מההישגים של קרן קטליסט, כפי שהיה ניתן לראות באירוע המשקיעים המוצלח GoforIsrael שהתקיים בספטמבר בשנגחאי. אנחנו מצפים להמשך העבודה המשותפת עם צוות הקרן”.

SatixFy מהווה את ההשקעה השלישית של הקרן הנוכחית מאז תחילת פעילותה בשוק בשנת 2014. בין ההשקעות הקודמות שלה נמנות  חברת Lamina Technologies, יצרנית בינלאומית שלטכנולוגיה בתחום כלי חיתוך למתכות ברמת גימור יוצאת דופן, וXJET, חלוצה בשוק מדפסות התלת-מימד עם מומחיות ייחודית במתכות.

בתמונה: יאיר שמיר, שותף מנהל בקרן קטליסט קרדיט: יח”צ

תגובות סגורות