אחרי שכבש את ברלין: הסטארט-אפ הישראלי bitemojo נוחת בירושלים

אפליקציית bitemojo, אותה ייסדו אנשי חברת תיירות השווקים “יאללה באסטה”, מאפשרת לקיים באופן עצמאי סיורי אוכל טעימים ומרתקים גם ברחבי ירושלים, בעלות של 110 שקלים לאדם. זאת בתום תקופת ההרצה המוצלחת שנערכה במסגרת אירועי “מסעדות פתוחות” שהתקיימו בעיר בתחילת החודש.

לבד מהחוויה הקולינארית – מובטחת למשתמשים גם פעילות תיירותית פורה במיוחד. כך למשל, רוכשי הסיור “בעקבות המעמד היצירתי” ייהנו ממסלול באורך של 2.5 ק”מ, דרכו ניתן לחוש את האטמוספרה התוססת, הצבעונית והמגניבה של הדור החדש בירושלים. המסלול עובר, בין היתר, במוסד המיתולוגי של בצלאל; ממשיך דרך מיצגי במה וגרפיטי, קואפרטיבים של אמנים ויזמים; ונמשך בסמטאות והכיכרות המרכזיים בהן נושבת הרוח הירושלמית החדשה.

הצד הטעים של הסיור הנ”ל, ממנו לא ניתן לצאת רעבים, יכלול מגוון מאכלים: סנדביץ’ בריאות טבעוני עם ממרחי הבית וסלט שורשים; שלושה דים סאם עם מילוי לבחירה וירקות מאודים; כוס מיץ בריאות ממתכונים עתיקים; טעימת גבינות מחמש מדינות עם שתי ברוסקטות וזיתים; שלושה צ’ייסרים של מרק חם ולחם עם טפאנד זיתים/ניוקי סלק וגבינות; חצי וופל בלגי עם ממרח לבחירה; כדור גלידה וקצפת.

מאז החלה לרוץ בברלין, כאמור בתחילת אוגוסט – רשמה bitemojo הצלחות מסחריות ושיווקיות משביעות רצון – עם למעלה מ-1,000 סיורים שהוזמנו בעלות של 25 אירו כ”א (כאשר בסך הכל מומשו 4,000 טעימות שונות בכל רחבי העיר באמצעות האפליקציה). כ-80% ממשתמשי היישומון הינם גרמנים, 10% ישראלים ועוד כ-10% משאר העולם. יזמי bitemojo מחזיקים בהסכמים חתומים עם למעלה מ-30 בתי מלון בברלין לשיווק הסיורים, כמו גם על הסכמי הפצה עם שתיים מחברות האוטובוסים לתיירים (סיטי-טור) הגדולות ביותר בעיר.

האפליקציה זכתה לכיסוי תקשורתי מקיף במיוחד בגרמניה – כך למשל, אייטם ששודר ברשת הטלוויזיה הציבורית של גרמניה ARD, בנוסף לאייטמים בתחנות טלוויזיה ורדיו מקומיות, כתבות בעיתונים שונים, וסיקור מצד הבלוגרים הגרמנים המובילים ברשת.

את אפליקציית bitemojo, שההשקעה הראשונית בפיתוחה נאמדה בלמעלה מ-2 מיליון שקל – הורידו כבר יותר מ-5,000 משתמשים, וברשתות החברתיות היא נהנית מיותר מ-14,000 עוקבים “אורגניים” (ללא השקעה בקידום ממומן).

כמו בברלין – גם עבור הסיורים הירושלמים יופעל מנגנון רכישה חכם ונוח, כאשר מערכת הגיימיפיקציה הייחודית של היישומון תמשיך לצבור נקודות קרדיט ותוכל לזכות את רוכשי הסיורים בטעימות חינמיות. האפליקציה אף כוללת מערכת ניווט, שמסייעת למטייל להגיע אל מיטב המסעדות ודוכני האוכל המיוחדים ביותר בירושלים, שנבחרו בקפידה ע”י היזמים. האפליקציה מספקת חווית תוכן עשירה, הכוללת מידע על הסיפורים האישיים של בעלי המקומות, מידע קולינרי על הטעימה, וכן מידע על נקודות עניין מקומיות ומעניינות המוצגות לאורך מסלול הסיור.

יעל וייס-גדיש, מנכ”לית bitemojo, מסרה: “לאחר שהצלחנו לחדור לשוק הברלינאי בתוך זמן קצר יחסית, היה לנו ברור שזהו עניין של זמן עד שנגיע גם אלינו הביתה. אני נרגשת מתחילת הפעילות בירושלים – שהיא בית לסגנונות קולינריים משובחים ורב-תרבותיים. החזון שלנו הוא לשנות את הדרך בה אנשים חווים את העולם: שילוב בין קולינאריה מובילה, להתרגשות של סיור עצמי בזמן שנוח ומתאים למטייל, ובקצב האישי שלו – משדרגים לאנשים רבים את החוויה האורבנית”.

עוד סיורים לדוגמה בירושלים עם אפליקציית:bitemojo

 

  1. סיור אוכל בשוק מחנה יהודה: חוויה מהשוק התוסס בישראל, שהוא כבר מזמן לא עוד שוק רגיל של פירות וירקות עם בורקס בצד. חנויות המעצבים ושפע בתי הקפה, המסעדות והברים, הופכים אותו למתחם בילוי שוקק חיים ביום ובלילה. אם פעם היו המבקרים בשוק חוזרים רק עם שקיות או דג לשבת – היום אפשר לחזור גם עם הנגאובר ואוזניים מצלצלות מהופעה של להקה מקומית. הטעימות בסיור: צ’ילי קון קרנה ובירה; מאפה גרוזיני; עלי גפן ממולאים, סיגר וקובה; קציצת אנגוס על הפלנצ’ה; מיץ בריאות; קוקי קרים.
  1. סיור בירושלים שבין מזרח למערב – סיור קולינרי מרתק בעקבות אוכל ירושלמי מסורתי לצד חדשני, על התפר שבין מערב ומזרח העיר. סיור שמתחיל ברחוב שלומציון הטרנדי, ומגיע לשדרת ממילא היוקרתית. הסיור ממשיך לעיר העתיקה דרך שער יפו, ויציאה מהשער החדש היישר לתצפית מרהיבה על גג מלון הנוטרדם. בסופו, מוביל הסיור אל שכונת מוסררה במזרח העיר.
    הטעימות בסיור: חומוס סורי, בירת בוטיק, פולנטה, לחמה בעג׳ון, פלטת גבינות ויין, תה ערבי עם עוגיות מסורתיות.
  1. סיור לילה ואלכוהול (יעלה באמצע דצמבר) – יש ירושלים של היום, וירושלים של הלילה. סיור המציע היכרות עם חיי הלילה של העיר; הפאבים והברים שרק ירושלמים מכירים, שוק מחנה יהודה של הלילה, והמקומות שרק החשיכה מוציאה אותם לאור. הסיור כולל טעימות אוכל ואלכוהול לבני 18 ומעלה.
    הטעימות בסיור: סנדוויץ בשר,  בירה וצ׳ילי קון-קרנה, קפה עראק, דים-סאם אסייתי,  צ׳ייסר לימונצ׳לו, בירת בוטיק.

 

בתמונה: יעל וייס-גדיש (פלאש 90)

 

תגובות סגורות