General Electric תקים מרכז פיתוח עולמי בפארק מדעי החיים בחיפה

מרכז הפיתוח העולמי של קונצרן הענק האמריקאי יכלול משרדי ניהול ומעבדות מחקר ופיתוח למכשירי דימות. ג’נרל אלקטריק מצטרפת לחברת סונובה ישראל המתמחה במכשירי שמיעה, ולחממה הטכנולוגית MindUP (בתחום הרפואה הדיגיטלית, השייכת למדטרוניק, IBM, קרן הון סיכון ‘פיטנגו’ והמרכז הרפואי רמב”ם) אשר יפעלו בפארק. הנהלת הפארק נמצאת בימים אלה במגעים מתקדמים עם חברות בינלאומיות נוספות להשכרת שטחים במתחם ועד כה הושכרו כ- 6,800 מ”ר בבניין הראשון בפארק, עם הכנסות שנתיות של כ- 5.6 מיליון ₪.

ראש העיר חיפה יונה יהב: “חיפה הינה מרכז בינלאומי למחקר ופיתוח טכנולוגי ורפואי. פארק מדעי החיים ממצב את העיר בחזית הטכנולוגית של תעשיית הביומד כאשר הפעילות בו תתבצע בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיה מובילים, גופי מחקר וביה”ח עירוניים. הפארק הינו למעשה ביתם הטבעי של חברות מובילות, ובהן GE, סונובה ו – MindUP ובתקופה הקרובה יאוכלס הפארק בחברות נוספות מתחום מדעי החיים.”

מנכ”ל החברה הכלכלית לחיפה אור שחף בירך את GE על הצטרפותה לפארק מדע החיים חיפה והוסיף ” אין לי ספק שבעקבות GE יגיעו לפארק מדעי החיים חיפה שוכרים נוספים, שירצו ליהנות מהגישה לפעילות האקו-סיסטם שמובילה החברה הכלכלית בין התעשייה לאקדמיה, למוסדות המחקר ולמרכזים הרפואיים. אנחנו נמצאים בימים אלה במגעים מתקדמים עם חברות נוספות המעוניינות להתמקם בפארק מדעי החיים ולנהל בו את פעילותן השוטפת”.

מדעי החיים 08092011 - 4

הדמיה של פארק מדעי החיים חיפה

הבניין הראשון בפארק מדעי החיים יאוכלס כבר בחודש הבא. הפארק ממוקם במבואות הדרומיים של חיפה, כחלק מאסטרטגיה להמשך הפיתוח של התעשיות עתירות הידע בכניסה לעיר. הפארק בבעלות משותפת של החברה הכלכלית לחיפה וחברת מבני תעשיה,  ומתפרש על שטח כולל של 31 דונם עליו יוקמו 5 בניינים בהיקף כולל של 85 אלף מ”ר.

הבניין הראשון בשטח כולל של 18,500 מ”ר הוקם בעלות של 100 מיליון שקלים ע”י השותפים בפרוייקט – החברה הכלכלית לחיפה וחברת ‘מיבנה’. הפארק אשר נבנה בסטנדרטים גבוהים ומציע תמיכה בכל תשתיות המחקר והפיתוח לחברות מהתחום, מיועד לחברות העוסקות בכל סוגי המחקר והפיתוח של מכשור רפואי, ביולוגיה, ביו-טק, ביו-אינפורמטיקה, ננוטכנולוגיה, הנדסה חקלאית, מחקר רפואי ועוד.

General Electric (GE), קונצרן אמריקני מהמובילים בעולם, שבבעלותו קבוצות וחברות רבות, במגוון תחומים ברחבי העולם. אחת הקבוצות הגדולות היא GE HEALTHCARE (GEHC), המפתחת ומייצרת מערכות רפואיות, החלה לפעול בישראל משנת 1997 בתחום ההדמיה הרפואית.

מרכז הפיתוח של GE HEALTHCARE ישראל אשר יוקם בפארק יתמקד בפיתוח מוצרי דימות של GE לשוק חדרי המיון והטראומה ויכלול צוות גדול של אנשי פיתוח תוכנה ואלגוריתמים, מעבדות אלקטרוניקה וחומרה. בנוסף תעביר GE לפארק מדעי החיים חיפה מספר יחידות רווח נוספות ואת צוות המכירות והשירות של הקונצרן בישראל.

GE Healthcare מספקת טכנולוגיות ושירותים רפואיים מהפכניים, המעצבים עידן חדש של טיפול רפואי ברחבי העולם. המומחיות הרחבה בדימות רפואי ובטכנולוגיות מידע, באבחון רפואי, במערכות  ניטור חולים, בגילוי תרופות, בטכנולוגיות ייצור ביו-פרמקולוגיות, בשיפור ביצועים ובמתן שירותים בתחומים האמורים, מסייעת ללקוחותיה לספק טיפול טוב יותר בעלות נמוכה יותר למספר גדול של אנשים ברחבי העולם.

החברה הכלכלית לחיפה יוצגה בהסכם זה ע”י עו”ד יוסי מילר ממשרד עורכי הדין מילר ושות’. GE Healthcare יוצגה ע”י עו”ד שרית שיינבוים ממשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן.

בתמונה: מעמד החתימה על ההסכם. ארז לוי מנהל חטיבת אולטרסאונד ישראל של GE Healthcare ואור שחף מנכ”ל החברה הכלכלית לחיפה.

קרדיט: החברה הכלכלית לחיפה

תגובות סגורות