סקיילרטור ראשון מסוגו בישראל פותח את שעריו לסטארטאפים בהובלת יזמים מהחברה הערבית

תכנית ההאצה החדשה שמפעיל ארגון “PresenTense” להנגשת יזמות חברתית, בתמיכה של  CITI” ישראל “ובמודל שהוא פיתוח ייחודי של הארגון, פונה לסטארטאפיסטים מהחברה הערבית ברחבי הארץ, בעלי מיזמים ‘בשלים’ שצלחו את סבב הגיוס הראשון ופניהם כבר לסבב השני. זוהי אמנם לא תכנית ההאצה הראשונה שמקיים הארגון בקרב החברה הערבית, אולם לראשונה קמה תכנית שמתמקדת בסטארטאפים טכנולוגיים בסטטוס מתקדם: בעלי אב טיפוס לכל הפחות, שזכו להשקעה פרטית או קיבלו מימון מהרשות לחדשנות.

כבר בימים אלה, יזמים וחברות סטארטאפ בהובלת יזמים מהחברה הערבית יכולים להגיש מועמדות לסקיילרטור בחיפה, כאשר התוכנית עצמה תפתח בינואר 2017 ותימשך כארבעה חודשים. בסיומה, ייערך ערב סיום בו יציגו כלל היזמים את הסטאטוס החדש של הסטארטאפים שלהם בפני פאנל “Lions Den” של משקיעי הון סיכון ובכירי התעשייה, כולל גם קרנות ההשקעה והגופים שייקחו חלק בתכנית ורואים במיזמים שישתתפו ונבחרים בקפידה – פוטנציאל להשקעה.

המחזור הראשון של הסקיילרטור מבוסס כאמור על תכנית שהיא פיתוח ייחודי של ארגון “PresenTense” ותכלול בין היתר, עבודה שוטפת וצמודה מול פאנל משקיעים, כולם בתפקידים בכירים ביותר בפירמות עורכי דין, רואי חשבון וקרנות הון סיכון מהגדולות הקיימות כיום בתעשייה. צוות הפאנל יכין את היזמים להרחבת הפעילות ולסבב ההשקעה הבא באופן הפרקטי ביותר ובשלושה היבטים: פיננסי, שיווקי ומשפטי. צוות המומחים מורכב בין היתר מד”ר איהאב פראח, נציג פירמת עורכי הדין HFN ומי שהיה שותף בקרן ההון סיכון ‘אל-בוואדר’ ששמה דגש על השקעה במיזמים במגזר הערבי; אמיר עוודייה, נציג מקרן ההון סיכון “Vintage Investment Partners” המאגדת קרנות השקעה בסכום הקרוב ל-1.3 מיליארד דולר ואיציק פריד, נציג Takwin Labs””– קרן ההון סיכון של JVP ו-Pitango בחברה הערבית.

בנוסף, יוכשרו היזמים לפיתוח עסקי, שיווק ו-“Go to market” במטרה לייצר חיבור והיכרות עם תעשיית ההיי-טק בארץ ובחו”ל, דבר שעתיד להגדיל את המכירות בעתיד ולהשביח את הפעילות העסקית של החברה. כמו כן, הסטארטאפיסטים יזכו לליווי אישי צמוד של מנטורים בכל הקשור לפן הטכנולוגי, שיסייעו בפיתוח נוסף ומתקדם יותר של הסטארטאפ.

הסקיילרטור “LEAP Haifa” הוא חלק מרשת של עוד עשרה אקסלרטורים שמפעיל ארגוןPresenTense”” ברחבי הארץ, לצד תכניות יזמות נוספות הפועלות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית כאחד, במטרה להנגיש יזמות לכל חלקי החברה הישראלית. הארגון פועל ומכשיר יזמים בחברה הערבית והבדואית, מקדם יזמות עסקית בקרב נשים חרדיות, יזמות טכנולוגית עבור אנשים עם מוגבלויות ועוד.

גיא שפיגלמן, מנכ”ל ארגון ‘PresenTense‘: “אי אפשר להתעלם מהעובדה שבשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכל הנוגע ליזמות בחברה הערבית, אך הפערים עדיין גדולים בהשוואה לכלל תעשיית ההייטק.  בנוסף לעבודה צמודה עם היזמים בעולמות ההשקעה, השיווק והטכנולוגיה, התוכנית תשים לא פחות דגש גם על בניית החוסן המנטלי של היזם ועל הדרכים להתמודדות עם ‘רכבת ההרים’ של עולם היזמות. המטרה שלנו היא לספק פלטפורמת תמיכה כוללת ומקיפה ליזמים, הן בהיבטים העסקיים והן בהיבטים המנטליים”.

ניל קורני, מנכ”ל סיטי ישראל וחבר דירקטוריון ב-‘PresenTense‘: “כשחקן משמעותי בתחום הפינטק וכאחד הבנקים הגדולים בעולם שחרטו על דגלם את נושא ההכלה הפיננסית ושילוב אוכלוסיות מגוונות, אנו שמחים לקחת חלק משמעותי בקידום נושא היזמות והטכנולוגיה בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל. זו השנה השלישית שבה אנו משלבים כוחות עם ארגונים מובילים כ-PresenTense” ואין ספק כי המצב השתפר והפערים בתחום זה בין ערבים ליהודים בישראל הולך ומצטמצם”.

תגובות סגורות