קבוצת מר משלימה פריסת רשת תקשורת של 700 ק”מ סיבים אופטיים בזמביה שבאפריקה

קבוצת מר (ת”א: מר), המספקת פתרונות בתחומי התקשורת, הביטחון, המודיעין והסייבר, מודיעה כי היא משלימה בימים אלה פריסת רשת תקשורת המושתתת על 700 ק”מ סיבים אופטיים, בזמביה שבאפריקה.

זאת, עבור ספקית אינטרנט מובילה באפריקה, המשרתת כ-20 אלף מנויים בכ-16 אלף בתים ומשרדים ברחבי עיר הבירה לוסקה. היקפו של פרויקט פריסת הרשת, שהחל בינואר 2015 ובוצע בשני שלבים, הוא כ-25 מיליון שקל.

רשת התקשורת תקשר את עיר הבירה של זמביה – לוסקה, עם העיר ליווינגסטון בדרום המדינה, ועם הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו בצפון וטנזניה במזרח. זאת, במטרה להקים תשתית תקשורת בפס רחב מבוססת סיבים אופטיים מסוג ADSS, כהכנה לרשת סיב עד הבית (FTTH), שיאפשר לקשר את תושבי המדינה בפס רחב לעיר הבירה ומרכז העסקים של המדינה, ולמדינות נוספות בסביבותיה, כולל זימבבואה, נמיביה ובוטסואנה.

במסגרת הפרויקט מבצעת קבוצת מר את תכנון הרשת האופטית, פריסת הכבל האופטי כולל עמודים ואביזרים נלווים, מתקינה בפועל את הרשת האופטית לאורך הציר, ומבצעת בדיקות איכות. העורק מתוכנן ומבוצע בתוואי עילי על גבי מעל ל-7000 עמודי עץ שנפרסים לאורך התוואי, על מנת למנוע פגיעה בסיב האופטי. הרשת האופטית מספקת, ללקוחות ספק האינטרנט לאורך התוואי, תקשורת IP/MPLS over DWDM. עוד במסגרת תנאי הפרויקט תספק מר שירותי תחזוקה לרשת התקשורת באמצעות אנשי הצוות של מר זמביה.

ניר למפרט, מנכ”ל קבוצת מר: “פרויקט חשוב זה נועד לחבר מיליונים מתושבי אפריקה הדרומית לאינטרנט באמצעות ספקית תקשורת מובילה באיזור. אנו שמחים על מעורבותנו ביישום פרויקט לוגיסטי מורכב זה, שבוצע בתוואי לאורך הכביש הראשי והצריך חציית נהרות וביצות, תוך ניצול ההידע ומומחיות של הקבוצה בתחום רשתות הסיבים האופטיים. הפרויקט הוא חלק מסדרת פרויקטים בסדר גודל זה שאנו מבצעים בטריטוריות נוספות בעולם.”

בתמונה: ניר למפרט, מנכ”ל קבוצת מר

תגובות סגורות