חדשות היום

ARM מרחיבה את היצע המחשוב עתיר הביצועים שלה עם רכישת ספקית כלי התוכנה Allinea Software

ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, רכשה אתAllinea Software, מהמובילות בתחום כלי פיתוח וניתוח ביצועים הממקסמים את יעילות התוכנה עבור מערכות של מחשוב עתיר ביצועים (HPC). נכון להיום, 80% מ-25 מחשבי העל המובילים בעולם משתמשים בכלים של Allinea, ובין הלקוחות המרכזיים שלה ניתן למנות את משרד האנרגיה האמריקאי, נאסא, מגוון אוניברסיטאות ומעבדות ארציות למחשוב על וחברות פרטיות המשתמשות במערכות HPC לצורכי המחשוב המדעי שלהן.

“עם העלייה במורכבותם של מערכות ושרתים נדרשים מפתחי המחשוב עתיר הביצועים להתמודד עם אתגרים חדשים המצריכים כלים מתקדמים שיאפשרו להם להמשיך להתקדם ולחדש”, אומר חוויאר אורנסנז, מנהל קבוצת פתרונות פיתוח ב-ARM. “היכולת של Allinea לנפות שגיאות ולנתח מערכות מרובות צמתים היא ייחודית, והרכישה שלה עוזרת לנו להבטיח שהיכולת הזו תמשיך לעמוד לרשות כל האקו-סיסטם של ARM, לרשות ארכיטקטורות מעבד אחרות השכיחות במחשוב עתיר ביצועים, וכן לרשותם של יישומים עתידיים כמו בינה מלאכותית, למידת מכונה וניתוח נתונים מתקדם”.

רכישה זו מוסיפה ומחזקת את האסטרטגיה ארוכת-הטווח של ARM להמשך צמיחה בתחום המחשוב עתיר הביצועים ומתבססת על ההצלחה שנחלה ARM לאחרונה עם מחשב העל של פוג’יטסו, ה- Post K המונע על-ידי ARM®v8-A של 64 ביט, כמו גם על ההשקה של ה-ARMv8-A Scalable Vector Extension (הרחבת וקטורים מדרגית). בנוסף מגיעה הרכישה בעקבות ההכרזה כי ה-ARMv8-A יהיה הארכיטקטורה החלופית הראשונה עם תמיכת OpenHPC, ובעקבות היציאה לשוק של ה-ARM Performance Libraries (ספריות ביצועים) המסייעות בפיתוח תוכנה ובהגירה לפלטפורמות השרת ARM®v8-A. על הגל של אותה תנופת עשייה, הוספת המומחיות של Allinea ל-ARM תמשיך לאפשר לשותפות גישה לחבילת כלי תוכנה מקיפה המסייעת בהתמודדות עם אתגרי המערכת ההולכים ונהיים יותר ויותר מורכבים.

הכלים הייחודים של Allinea מספקים למפתחים את היכולת להתמודד עם מערכות הכוללות מאות, אלפים (ומאות אלפים) של ליבות. חבילת המוצרים כוללת את חבילת הכלים למפתח Allinea Forge, המשלבת מנפה שגיאות יישומים ששמו Allinea DDT ונתח ביצועים ששמו Allinea MAP, וכן כלי ניתוח בשם Allinea Performance Reports המיועד לבעלי מערכות, למשתמשים ולמנהלנים.

Allinea תשולב בעסקי ARM על כל הפונקציות שלה, ואתריה בוורויק ואיסטליי יישארו כפי שהם. מנכ”ל Allinea לשעבר, דייויד לקומבר, יצטרף לצוות המנהלים של קבוצת פתרונות הפיתוח ב-ARM.

תגובות סגורות