חדשות היום

אינטל מאפשרת לנתק קסדות VR מהכבלים

בתערוכת ברצלונה חושפת אינטל החל מהיום יישום חדשני של קבוצת טכנולוגיית ה- WiGig- שמאפשר לנתק קסדות VR מהכבלים המחברים אותן למחשב. ככל שתחום ה-VR צובר תאוצה, מוציאות היצרניות השונות לשוק התקנים הכוללים בעיקר משקפיים ומספר מועט של רכיבי חומרה ותוכנה כדי לשמור על משקל נמוך ככל הניתן. עיקר עבודת עיבוד התמונה והנתונים מתבצעת במחשב – מה שמחייב חיבור פיסי בכבל. אלא שהכבל מגביל את התנועה של המשתמש ופוגע בחוויית ה-VR.

כעת חושפת אינטל לראשונה את האפשרות לנתק את הכבל ולהחליף אותו בטכנולוגיית העברתHTV vive WiGig 1 הנתונים המהירה WiGig. טכנולוגיה זו עושה שימוש בתדר 60GHz, בניגוד לרוב המחשבים והסמארטפונים שעושים שימוש בתחומי תדרים של בין 2.4 ל-50 גיגה-הרץ. זאת, לצד שימוש בתקן קישוריות 802.11ad מאפשרים העברת נתונים במהירויות מסחררות וקיבולת המתאימה להזרמת וידאו באיכות גבוהה.

בעזרת שילוב טכנולוגיית WiGig בהתקני מציאות מדומה מתווה אינטל את הדרך לחידושים ופיתוחים עתידיים בתחום זה, שיאפשרו משקפיים/קסדה קלילים ואלחוטיים תוך שמירה על עוצמת עיבוד גבוהה, קצבי העברת נתונים מהירה שיעניקו חוויית VR עשירה וחלקה.

בהדגמה בביתן אינטל בברצלונה מולבשת קופסת WiGig על קסדת Vive של חברת HTC ומתאם אלחוטי נוסף נמצא ליד המחשב אולם בעתיד יכללו קסדות ה-VR את טכנולוגיית WiGig באופן מובנה. היישום של הטכנולוגיה החדשה נמצא כעת בהמשך שלבי הפיתוח ובשלב זה אינטל אינה מפרטת האם תקדם ייצור של מוצרים מסחריים המבוססים על הדגמה זאת.

יניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל: “טכנולוגיית WiGig היא פרי פיתוח של מהנדסים מקבוצת ה-connectivity של אינטל ישראל. כיום מערכות ה-VR מחוברות למחשב בכבל די עבה שהכרחי להעברת תמונת ה-VR שנוצרת במחשב לקסדה – ומידע חוזר מהקסדה למחשב. אך הכבל מפריע לחוויית ה-VR ומגביל את המשתמש וכעת אנו ‘חותכים’ אותו ומאפשרים  לייצר קשר אלחוטי בין הקסדה למחשב במינימום השהייה (Latency)  ובאיכות זהה לחיבור קווי”.

התמונות מביתן אינטל בתערוכת ברצלונה

תגובות סגורות