הטכנולוגיה הישראלית שתאפשר מציאות מדומה ברציפות

הסטארט-אפ הישראלי, גליגו (galigu) חושף היום לראשונה, בברצלונה, את פיתוחו הייחודי  בתחום המציאות מדומה (Virtual Reality)  ויוצא לגיוס ראשון של 2.5 מיליון דולר.

גליגו, חברת סטארט-אפ ישראלית, אשר נחשפת לראשונה בתערוכת 4YFN המתקיימת כעת בברצלונה,  פיתחה מנוע חיפוש והתאמת תכנים אישית, ראשון מסוגו בעולם, הפועל בתוך משקפי ה-VR ונשלט על-ידי קול ותנועה. גליגו, אשר מציגה פריצת דרך ענקית בתחום ה-VR, אף הודיעה שהיא יוצאת לסבב גיוס ראשון של 2.5 מיליון דולר לאחר גיוס מוקדם מוצלח ממשקיעים פרטיים בישראל ובקנדה.

כולם מדברים על תחום ה-VR המעניק למשתמשים את חווית הצפייה והשימוש העוצמתיים ביותר במדיה האלקטרונית של היום. אבל בניגוד מוחלט ואפילו מתסכל ומכעיס לריגוש שבשימוש ב- VR, היכולת לחפש ולחוות בו תוכן נוסף הינה מסורבלת. לשם כך נדרש המשתמש לצאת מחווית המציאות המדומה שבה הוא נמצא, להוריד את המשקפיים, לחפש את התוכן במחשב או בסלולר, למצוא אותו, לשים שוב את המשקפיים ולבסוף לנגן את התוכן.

כל תחום ה- VR התאפיין עד היום באיים מבודדים רבים של תכנים אשר מציאתם והכניסה אליהם הפכו למשימה בעייתית מאד, שרק גיימרים ואוכלוסיות ספציפיות קטנות צלחו אותה. בנוסף לכך התעשייה כולה פועלת על מספר סוגי טכנולוגיות שונות שאינן מדברות זו עם זו ובכך מקשות על החיפוש והניווט ב VR.

גליגו מאפשרת חוויית VR מתמשכת ורציפה, בתוך המשקפיים, בצורה אינטואיטיבית וידידותית שפותרת שני כאבים שמורגשים כבר היום, ויורגשו עוד הרבה יותר בהמשך. האחד שייך למשתמשי ה-VR (קיימים חדשים) והשני ליצרני התוכן ב-VR.

הבעיה של משתמשי ה-VR היא שאין דרך למצוא תכנים רלוונטיים בתוך הסביבה הווירטואלית (עם המשקפיים). הדרכים הקיימות לעשות זאת כיום מבוססות על חיפוש דרך המחשב, הן מסורבלת וגוזלת זמן רב.

הבעיה של יצרני התוכן ב-VR (studios & brands) היא שקשה מאוד להרוויח כסף מתוכן VR בערוצים הקיימים. זאת בשל היעדר ערוצי הפצה והנגשה כפי שישנם באינטרנט כגון מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ופלטפורמות פרסום. עובדה זו גורמת לכך שליצרני התוכן אין מוטיבציה להמשיך ולייצר תכני VR באיכות גבוהה.

galigu makes VR easy. For Everyone.

הפתרון של galigu הינו מנוע חיפוש והמלצות תוכן אינטואיטיבי אשר מנגיש למשתמשים את תכני ה-VR העדכניים והרלוונטיים ביותר עבורם, בתוך הסביבה הווירטואלית (עם המשקפיים). ממשק החיפוש של galigu הוא אינטואיטיבי וניתן להפעלה על-ידי כל אדם ללא ידע מוקדם. התנועה בו מבוצעת באמצעות שלט, קול ותנועה. יצרני התוכן מהצד השני יכולים להפיץ ב galigu את התכנים שלהם לקהל יעד ממוקד ולהרוויח על כך כסף.

נכון להיום. סך הגיוסים, ההשקעות והרכישות בתחום, בשנתיים האחרונות בלבד, חצה מזמן את 4 מיליארד דולר (פייסבוק, גוגל, סמסונג ואחרים). מדובר אולי בתחום החם ובהבטחה הטכנולוגית הגדולה ביותר מאז פריצת האינטרנט.

מנכ”ל ומייסד גליגו אופיר חזן, אומר “המשתמשים היום מצפים לנוחות ופשטות בכל הקשור לטכנולוגיה להמונים. כך גם משתמשי VR שאינם מוכנים להתפשר על כך. עד שלא פתרנו את הנושא, התעשייה כולה הייתה מעוכבת והאימוץ של VR דרך הטלפון הנייד (Mobile VR) היה איטי ומתסכל. גליגו מצליחה לספק למשתמשים את יכולות החיפוש והחוויה האינטואיטיבית לה הם מצפים, ולייצרני התוכן את היכולת להגיע למשתמשים בזיהוי פילוח מדויק. ה-Win Win הזה יאפשר לתעשייה כולה להגיע למסות קריטיות של משתמשים שיאפשרו לממש את הפוטנציאל האדיר בתחום”.

אופיר מוסיף: “נחזור לישראל לאחר תקופה מסעירה באקסלרטור של Startupbootcamp, בברצלונה. ההכרה שאנו מקבלים בכנס המובייל העולמי מענקיות טכנולוגיה היא רק נקודת הפתיחה עבורנו. אנחנו פעילים בכמה יבשות ומכוונים לשוק הגלובאלי. ישראל היא הבית וגם מרכז הפיתוח שלנו. האתגרים שצלחנו והפידבק מהמשתמשים דוחפים אותנו להמשיך בכל הכח עד להצלחה”.

החברה הוקמה ביוני 2016, על-ידי אופיר חזן ונדב זמיר. צוות ההקמה של גליגו מורכב מאנשים בעלי רקע טכנולוגי עשיר וכישורים עסקיים מוכחים:

אופיר חזן, מנכ”ל
יזם נחוש ונמרץ שחותר להצלחה בכל מחיר. בעל רקע ניהולי (דירקטור בשתי עמותות ומוביל צוותים מנוסה), טכנולוגי (תואר ראשון במתמטיקה שימושית ותוכנה) ולשעבר מהנדס ברפאל  –מערכות לחימה מתקדמות. אופיר נמנה בין המשתמשים הראשונים של מציאות מדומה בישראל, והוא משמש כדובר (keynote speaker) בכנסים טכנולוגיים בארץ ובעולם.

נדב זמיר, CTO מוביל הפיתוח

אחד מהדמויות הבולטות ביותר בישראל בתחומים של מציאות מדומה ומציאות רבודה. לנדב יש ניסיון טכנולוגי עשיר ב-VR מעברו כמוביל פרויקטים בתחום זה בחברת Intel. חלק מהמוצרים המרשימים של החברה שיצאו ממעבדת ה-Conceptual Computing זקופים על שמו, והוא מציג אותם  ברחבי העולם

בתמונה: אופין חזן מייסד ומנכ’ל ונדב זמיר סי.טי.או CTO גוליגו

תגובות סגורות