קבוצת מר מקימה את מערך התקשורת במנהרות הרכבת המהירה לירושלים בכ-22 מיליון שקל

קבוצת מר, מודיעה כי זכתה לאחרונה במכרז רכבת ישראל להקמת מערך תקשורת במנהרות וגשרי תוואי הרכבת החשמלית המהירה בין תל אביב לירושלים, הנבנה בימים אלה בהיקף של 22 מיליון שקל, ואשר השקתו צפויה להיות במהלך הרבעון השני של 2018.

במסגרת הפרויקט מקימה מר ישראל רשת שתספק תקשורת סלולרית ותקשורת חירום רציפה לאורך 22 ק”מ של מנהרות וגשרים בקטע הרכבת מלטרון לירושלים, כולל תחנת ‘האומה’ – התחנה האחרונה בתוואי, שתמוקם 80 מטר מתחת לאדמה ותכלול 4 רציפי נוסעים. במסגרת הפרויקט תספק קבוצת מר גם שירותי תחזוקה לרשת התקשורת, עבור 10 השנים הקרובות.

רשת התקשורת שמקימה מר תשמש את צרכי התקשורת של גופי החירום והבטחון, ולראשונה בישראל תאפשר קישוריות סלולרית בעת תנועת הרכבות בתוך המנהרות עבור לקוחות כל ספקיות הסלולר. פריסת מערך התקשורת תחל במהלך הרבעון השלישי 2017 וצפויה להסתיים במהלך הרבעון הראשון 2018. זאת, לאחר השלמת פיילוט שתבצע קבוצת מר ב-1.5 ק”מ של 2 מנהרות הרכבת לצורך בדיקת תפקוד הרשת. על מנת לאפשר קישוריות סלולרית רציפה לאלפי נוסעי הרכבות בתוואי, תתקין מר ישראל כ-80 ק”מ של כבל קורן המהווה אנטנה לאורך כל התוואי, ותשלב ציוד שידור אשר פועל בטכנולוגיה מתקדמת, במגוון תדרי חברות הסלולר וגופי החירום.

“רכבת ישראל נמצאת בשלבי העבודה המתקדמים לקראת הפעלת קו הרכבת המהיר שיקשר בין ת”א וירושלים בזמן נסיעה של כחצי שעה בלבד”, כך נמסר מהנהלת רכבת ישראל. “מדובר בפרויקט הדגל של החברה, שצפוי לשנות את מפת התחבורה בין שני המטרופולינים הגדולים במדינה. למרות מורכבות הפרויקט, הכולל 22 ק”מ של מסילות הרכבת המונחות על גבי גשרים ובתוך מנהרות הרכבת, מהן זוג המנהרות הארוך בישראל – עם הפעלת הקו, תספק רכבת ישראל ללקוחותיה קישוריות סלולרית ואינטרנט אלחוטי ללא עלות, לכל אורך המסילה ובתחנת הרכבת הנמצאת מתחת לפני הקרקע.”

ניר למפרט, מנכ”ל קבוצת מר: “לקבוצת מר שיתוף פעולה וניסיון ארוך שנים עם רכבת ישראל. הקמת תשתית תקשורת במנהרות הרכבת המהירה לירושלים היא הראשונה מסוגה בישראל, והיא חיונית לפעולת הרכבת ואספקת התקשורת הרציפה בה, כולל תקשורת סלולרית. אנו שמחים על השתתפותנו בפרויקט מורכב זה, בו זכינו בזכות בעקבות הצגת יכולות טכנולוגיות  מתקדמות וייחודיות מסוגן, כמו גם מומחיותו של הצוות המקצועי בקבוצת מר. נמשיך לפעול לשיתופי פעולה עם לקוחות אסטרטגיים בארץ ובעולם, תוך אספקת ערך מוסף וטכנולוגיה מובילה.”

תגובות סגורות