חדשות היום

דל משיקה מארז מחשב נישא הראשון בתעשייה העשוי ממחזור פסולת פלסטית הנאספת מחופי האוקיינוס

דל (Dell) תשיק החל מה-30 באפריל 2017, לראשונה בתעשיית הטכנולוגיה העולמית, מארז למחשב נישא, עשוי ממחזור של חלקי פלסטיק אשר נמשו כפסולת מהאוקיינוס. על פי מחקרים עדכניים, בין 4.8 ל-12.7 מיליון טון פלסטיק הגיעו לאוקיינוס בשנת 2010 בלבד. בשנת 2017 צפויה להיאסף כמות של יותר משבעה טון פסולת פלסטית, כחלק מתוכנית פיילוט חדשנית בהיקף מסחרי. הפלסטיק, אשר נאסף ממקורות מים ומחופי האוקיינוס, מיועד למארז החדש עטור הפרסים של מחשבי Dell XPS 13 2-in-1.

ocean_plastic-symbolדל תצרף למארז מידע חינוכי שמטרתו להעלות את המודעות הגלובלית לצורך בפעילות שיקום והבראת המערכת האקולוגית של האוקיינוס. כדי להבטיח שהמארז לא יגיע בסוף חייו חזרה לאוקיינוס, מטביעה דל על כל מארז את סמל המחזור (הספרה 2), המסמן את המוצר כ-HDPE (סימן מוכר בעולם למוצרים הניתנים למחזור). צוות הזיווד של דל מתכנן את המוצר כך ש-93% ממנו ניתן למחזור וכך ניתן יהיה לעשות בו שימוש חוזר, כחלק מהכלכלה המעגלית.

תהליך שרשרת האספקה הפלסטית מהאוקיינוס מורכב מכמה שלבים: שותפות דל בפרויקט מאתרות את הפלסטיק במקורות מים ולאורך החופים, לפני שנסחף אל תוך האוקיינוס. לאחר מכן נעשה תהליך עיבוד במסגרתו מעורבב הפלסטיק מהאוקיינוס (25%) עם סוגי פלסטיק אחרים ברי מחזור (75%), אשר מגיעים ממקורות כמו בקבוקים ומיכלי אחסון מזון. לבסוף, שבבי הפלסטיק הממוחזרים מאוחדים לכדי מארזים חדשים אשר מועברים לעיצוב סופי לפני אספקה לשוק.

דל מביאה עימה היסטוריה ארוכת שנים של שילוב חומרים ברי קיימא וממוחזרים במוצרים ובמארזים שלה. מאז 2008 היא כוללת פלסטיק ממוחזר במחשבים השולחנים שלה ונכון לינואר 2017 הגיעה כבר ליעד שקבעה לעצמה לשנת 2020 , של שימוש בכ-23 אלף טון חומרים ממוחזרים במוצריה. החברה מתמקדת יותר ויותר באספקה בדרך מעגלית, שבה חומרי פסולת של צד שלישי, משמשים לייצור המוצרים והמארזים שלה. דל הייתה הראשונה – והיא עדיין היחידה – שמציעה מחשבים וצגים המכילים פלסטיק מפסולת אקולוגית וסיבי פחמן ממוחזרים.

תגובות סגורות