חדשות היום

עשה ואל תעשה בהזמנת טיול לחו”ל

אם הגעתם לכאן לפני הטיול הקרוב שלכם לחו”ל, בחרתם נכון.
אם כבר הזמנתם, זה הזמן ללמוד מטעויות! הישראלים או שמא אני אמור להגיד “אנחנו”, לא אוהבים לצאת פראיירים ולהאמין לכל דבר, אבל מה לעשות שכמו בכל טיסה אין שני אנשים ששילמו את אותו המחיר ולכן אנחנו פה לדאוג שאלו לא תהיו אתם.

לפניכם 10 הטעויות שאתם עלולים לעשות בעת הזמנת טיול לחו”ל.
1. להזמין חודשיים-שלושה לפני הזמן המשוער
חודשים-שלושה מראש זה בדיוק הזמן שרוב האנשים מזמינים את חופשת הקיץ שלהם. זה לא אומר שאם תמתינו עוד אז תשלמו פחות, אלא להפך! אם הייתם חושבים על הזמנת החופשה קצת מראש, החופשה הייתה עולה לכם הרבה פחות. אם הייתם מזמינים בינואר-פברואר את חופשת הקיץ עדיין הייתם זוכים למחירים טובים, אם אתם רוצים לחסוך המון – הזמינו עוד לפני! אך שאלת מיליון הדולר היא כמה זמן לפני? קחו לדוגמא מצב שבו אתם מתכננים חופשה ביער השחור (גרמניה) קחו בחשבון ששם אין בתי מלון מפוארים, רוב המלונות או בתי הנופש הם סוגים שונים של צימרים, המלונות הטובים כבר תפוסים לאלו שמזמינים בינואר, צריך להזמין אותם לפני.

2. הזמנת טיול מאורגן
אם אינכם יודעים אנגלית, אתם בני 65 ומעלה או שבחרתם אזור שבו קשה לטייל לבד (לדוגמא: המזרח הרחוק), הזמינו טיול מאורגן. אם אתם לא באחד מהמצבים הללו, אין לכם צורך להזמין טיול מאורגן, הוא תמיד יעלה יותר מטיול עצמי.

3. הזמנת חבילת נופש
החלטתם על יעד, מה עושים עכשיו? אם תזמינו חבילת נופש, היא תעלה לכם לא מעט בכלל, ברוב המקרים גם לא תדעו מה החבילה כוללת. אם אתם מזמינים נופש באחד מאיי יוון, יכול להיות שאתם צודקים בכך שאתם מזמינים חבילת נופש, היא תעלה לכם פחות אך אם אתם רוצים להזמין נופש באירופה או רחוק יותר, הזמינו כל דבר לחוד! טיסה בנפרד וכך גם מלון.

4. להזמין את החבילה דרך סוכן נסיעות
החלטתם לחסוך והלכתם על נופש מהיר, הזמינו את הנופש דרך אתרי אינטרנט ולא דרך הטלפון אצל סוכן נסיעות, זוהי הדרך הזולה והמהירה ביותר. אתם יכולים להשוות מחירים באתרים המותאמים לכך.

5. להזמין מלון דרך סוכן נסיעות
נניח שהזמנתם מלון דרך סוכן נסיעות והוא מבטיח לכם שהמלון 5 כוכבים, אינטרנט חופשי ושירות חדרים, תאמינו? לא! היכנסו לאתר המלון דרך “בוקינג” ובדקו את כל מה שאתם אמורים לקבל. רצוי להיכנס לאתרי אינטרנט היכולים לספק לכם השוואת מלונות בחו”ל, ככה תוכלו להיות בטוחים שאתם מזמינים מלון טוב במחיר הכי נמוך.

6. לא להשוות מחירי טיסות
חפשו מנוע חיפוש טיסות שמשווים בין הטיסות הקיימות בתאריכים מהטיסה הזולה ביותר ועד ליקרה. כל אשר נותר זה להחליט עם איזו חברה לטוס (חשוב מאוד!) וכמובן לבחור את השעות הנוחות לכם.

7. לא להתפשר על טיסות עם עצירות ביניים (קונקשיין)
תחילה, על מנת להיות מודעים למחירים, תשנו את ההגדרות כדי שיציגו לכם רק את הטיסות הישירות. בשלב שלאחר מכן, תבקשו שיציגו לכם גם טיסות קונקשיין, חלק מהטיסות יהיו זולות יותר. אז איך בוחרים? עשו את החשבון עם עצמכם, אם מדובר בטיסה ליעד קרוב וההבדל הוא עשרות יורו בודדים – הזמינו טיסה ישירה, אם היעד הוא ארה”ב, תאילנד או מקום רחוק אחר, כדאי לעשות הפסקה בין הטיסות, כך תחסכו מאות/ אלפי שקלים.

8. לא להזמין טיסות לילה ליעדים רחוקים
אם אתם טסים ליעדים רחוקים (7 שעות ומעלה אך נתון לשיקולכם), עדיף לכם להזמין טיסת לילה- תצטרכו להגיע לשדה התעופה רק בערב, תלכו לישון בטיסה ופחות תרגישו את משך הזמן של הטיסה. עשו כך גם בטיסה חזור. בטיסות ליעדים קרובים רצוי שלא תזמינו טיסה לילית.

9. לא לקבוע מסלול מראש
אם התכנון שלכם הוא טיול כוכב (לדוגמא: ביער השחור/הולנד/אוסטריה/צפון איטליה) או טיול עם 2 מוקדים ומעלה, או טיול מנקודה לנקודה כדוגמת טיולים לארה”ב, קבעו מסלול מראש!
בזמן הזמנת הטיסות אתם בערך יודעים מה הגבולות של טיולכם ואם הזמנתם כבר בתי מלון, אז אתם כבר יודעים בדיוק מה תעשו בכל יום והיכן תלונו. אם הזמנים מסודרים אצלכם, חובה לקבוע מסלול טיול לחו”ל בצורה מסודרת!

10. לא להזמין רכב שכור עוד מהארץ
הטעות האחרונה: בכדי שיהיה לכם רכב שכור בחו”ל עדיף להזמין מראש בארץ, בארץ אתם גם עושים את כל הביטוחים שאתם רוצים וצריכים, מכאן אפשר להזמין אביזרים נוספים שאתם צריכים לרכב (לדוגמא: כיסא תינוק). גם כאן אנחנו משווים את המחירים בעזרת מנוע לחיפוש שיספק לנו השוואת מחירי השכרת רכב בחו”ל. בוחרים את המדינה והעיר שאליה טסים, בוחרים תאריכים, בוחרים גם היכן רוצים להחזיר את הרכב ולוחצים על חיפוש, המערכת כבר תמצא עבורכם את הרכב הזול ביותר.

עד כאן להפעם, שיהיה לכם טיול מוצלח ומקווים שעזרנו.

(באדיבות אתר: www.articles.co.il)

Hen Ziv

תגובות סגורות