חדשות היום

ראיון מיוחד עם סטפן וואטיה מנהל פרויקטים בינלאומיים ומנהל מחלקת ההנדסה באקסון

מערכת ניו-טק ערכה ראיון עם סטפן וואטיה, מנהל פרויקטים בינלאומיים ומנהל מחלקת ההנדסה באקסון בביקורו בארץ לשיחה על אקסון בישראל. “בתור מנהל הנדסה” מספר וואטיה, “תפקידי הוא: הבאת פתרונות טכניים ללקוחות בינלאומיים עבור דרישותיהם לחיבורים חשמליים או בעיות הנדסיות. יותר ויותר מלקוחותינו הם יצרני מערכות, והמערכות נהיות יותר ויותר מתוחכמות עם צורך רב במזעור, בעיות EMI חמורות, דרישות להעברת נתונים יותר ויותר מהירה או אובדן אות מועט בדרך. מחלקת ההנדסה באקסון היא מחלקה גדולה בעלת ידע ומקצועיות רבה אשר ממקמת את אקסון כמומחית לחיבורים חשמליים בעולם בו הולכת ופוחתת פעילות זאת בחברות עצמן.”
וואטיה המשיך והסביר את היקף תפקידו כמנהל פרויקטים בינלאומיים. “בתפקיד זה אני מספק תמיכה במשרדים וסוכנים שלנו ברחבי העולם. למשל בישראל, תפקיד זה מאפשר לקשור בין הדרישות המקומיות לבין הייצור בצרפת ולהתאים את המוצרים, הפיתוחים החדשים ואת השירותים לדרישות וצרכי השוק בישראל. אנחנו עובדים מעל 30 שנה עם ניסן אוויאשן בישראל וגישה זו מאפשרת לנו קשר ותמיכה מקומית הדוקים עם הלקוחות, גם אם לאקסון אין משרד מקומי שלה בארץ.”

מהן המגמות בשוק האירופאי והישראלי בשנים הקרובות עבור אקסון?
“אנחנו רואים מגמה ברורה של צורך במזעור רכיבים, תנאי סביבה קיצוניים וחיבורים הדורשים תכונות משולבות, למשל צורך ב-EMI גבוה יחד עם הפחתת משקל. שתי דרישות אלו לרוב לא תואמות. לכן היתרון של אקסון הוא ביכולת להתמקד בפיתוחים חדשים בתחום זה. מגמה משמעותית נוספת המתפתחת הינה בהעברת נתונים במהירות גבוהה בחלל ובתעופה. פתרונות רבים שהיו בעבר מקבץ של כבלים וקונקטורים הופכים כיום למיני מערכות ונדרשת אינטגרציה עם מכלול מכני.”

האם תוכל לספר לנו על פרויקטים מעניינים שיש לאקסון בשוק הישראלי?
“אקסון מעורבת מזה שנים רבות בפרויקטים מובילים בתעשייה הביטחונית ובתחום החלל בישראל. מבלי להיכנס לפרטים, פרויקטים אלו איפשרו לנו להראות את היכולות שלנו במזעור רכיבים, הפחתת משקל, העברת נתונים מהירה, EMI ועוד. בנוסף יש לנו יכולת לבצע פיתוחים מכאניים ספציפיים, למשל פיתוח של מכלולים סובבים המאפשרים חיבור קווי תדר גבוה, העברת נתונים מהירה, קווי כוח, פיקוד, סיבים אופטיים בין מכלול סטטי למכלול סובב.

מה עיקר הפעילות של אקסון בישראל?
הפעילות שלנו מתמקדת בתמיכה בשוק המקומי בפרויקטים מתוחכמים אשר דורשים יכולות מתקדמות. המכירות בישראל משמעותיות לנו וחורגות מהצפוי לפי גודלה של האוכלוסייה.

סטפן וואטיה, מנהל פרויקטים בינלאומיים ומנהל מחלקת ההנדסה באקסון

סטפן וואטיה, מנהל פרויקטים בינלאומיים ומנהל מחלקת ההנדסה באקסון

האם השוק הישראלי דוחף את אקסון לפתח טכנולוגיות חדשות? תוכל לספר לנו על פיתוחים אלו?
מזה שנים רבות שהשוק בישראל הינו שוק מוביל עולמי. דרישות השוק הישראלי לחיבורים חשמליים עבור התעשייה הביטחונית והחלל היו תמיד ברמה גבוהה מאוד אשר הובילו את אקסון למצוא פתרונות ורעיונות חדישים שיממשו את הדרישה המקומית. למשל המחבר החדש לחלל שלנו – microD 120 ways, או מכלול כבל סובב שמחליף את מכלל הטבעות הסובב כאשר צריך סיבוב מוגבל ולא סיבובים רבים. דוגמא נוספת היא רתמה מורכבת עם זרועות רבות, צורתית ושטוחה, עשויה מיציקת סיליקון ובתוכה חוטים אולטרה גמישים, כאשר המהלך בתוך המערכת הוא מאוד מסובך להרכבה, יחד עם צורך באורך חיים דינאמי ארוך במיוחד.

איך אתה רואה את ההתקדמות של ייצור ה-Offset במפעל של אקסון בהודו עבור פרויקטים ישראליים?
אקסון תמיד שאפה לנוכחות מקומית ולתמוך במדינות מתפתחות. בהודו אקסון יצרה חברת בת על מנת לפתח ולייצר ברמה המקומית מוצרים רבים עבור התעשייה הביטחונית והחלל, למשל מחברי Micro D, מחברי Nano D, רתמות, הרכבות, כבלי תמ”ג, ארונות זיווד ועוד.
בשנת 2012 הוקם מפעל ייצור בהודו כיוון שצפינו דרישות רבות עבור מוצרי Offset. מתוך תפיסה זו יחד עם מנכ”ל אקסון מר. יוסף פוזו, החלטנו להקים מיזם משותף התואם את הדרישות בהודו להיות יצרן Offset. שם המיזם המשותף של חברת אקסון בהודו הוא חברת Dhruv-Axon וכיום החברה נותנת שירותים לחברות אירופאיות וישראליות. לישראל יש מחויבויות גדולות לייצור Offset בהודו ואקסון יכולה לתת את אותו המענה הטכני שהיא נותנת בצרפת להזמנות ישראליות בבנגלור בהודו על ידי Dhruv-Axon.
לאחרונה אקסון רכשה שטח אדמה של 10 דונם למפעלה החדש והמודרני בבנגלור, בפברואר השנה תקיים טקס הנחה אבן הפינה למפעל, שיהיה בשלב ראשון בן 4000 מ”ר ומתוכם 500 מ”ר חדרים נקיים לייצור לחלל.

מה היכולות של אקסון בתחום החלל שמשמשות את השוק הישראלי?
לאקסון מורשת ארוכת שנים בתחום החלל באירופה ובעולם, למשל בהודו, יפן, סין, קוריאה, ארה”ב, דרום אמריקה ועוד. הניסיון מאפשר לאקסון לכסות כמעט את כל תחום החיבורים החשמליים של הלוויין בשימוש של חוטים, כבלים, רתמות, מחברי Micro D, Nano D, חלוקת זרמים גבוהים, העברת נתונים BUS1553, רתמות תג”מ המגיעות עד 50Ghz, כבלי Axomach עם יכולת העברה עד 10Gbit/s ועוד. מוצרים רבים שלנו מאושרים לשימוש בחלל על ידי סוכנות החלל האירופאית. הניסיון רב השנים שלנו יצר עניין בשוק החלל הישראלי ומוצרים רבים של אקסון נמצאים בלוויינים מזה יותר מ-15 שנה.

האם נפח המכירות של אקסון בשוק הישראלי גדל בשנים האחרונות? מה התחזית לשנים הבאות?
בהחלט כן, פיתוחים חדשים ורעיונות חדשניים בתחום המחברים בהחלט מאפשרים לאקסון להמשיך ולצמוח בשוק הישראלי.

מה דעתך על השוק הישראלי בהתייחס לטכנולוגיות ויישומים בתחום צבאי ותעופתי?
השוק הישראלי מאוד חשוב לאקסון כיוון שיש פה דרישות טכנולוגיות רבות בתנאי קיצון סביבתיים. עבורנו דרישות אלו תואמות את המוצרים ואת האסטרטגיה של אקסון.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות