פורום ניו-טק למנהלי הרכש בתעשיות ההיי טק והאלקטרוניקה המפגש השנתי בתערוכת ניו-טק 2017!

פאנל מנהלי הרכש בתעשיות ההייטק והאלקטרוניקה התכנס שוב בגני התערוכה במסגרת תערוכת New Tech 2017 בתאריך: 23/5/2017.
הפאנל המכובד של בכירי הרכש ושרשרת האספקה כלל את מנהלי רכש בכירים מאמדוקס – עפר רט, מחברת אינדיגו HP – שרית הולצמן, מתעשייה אווירית – יפעת קארו-גור והנהלת ארגון מנהלי הרכש – ד”ר סטפן דויטש. דן בנושאים המצויים היום בקדמת העניין של חברות ההיי-טק והאלקטרוניקה בארץ ובעולם.
הפאנל שנוהל גם השנה בהנחיית דורון רותם, מנכ”ל חברת “אופק אינטרנשיונל” ולשעבר מנהל הרכש בתעשייה האווירית, מול אולם מלא וגדוש של מנהלי הרכש שהגיעו לתערוכה, עסק בשאלה: “האם בעידן היי-טק ואינטרנט גם ניהול הרכש הינו היי-טק?”
במסגרת הדיון הוצגו גישות חדשניות ומעניינות לשימוש בטכנולוגיות מודרניות לקידום מקצוע הרכש. הועלו שאלות מקצועיות בתחומים שונים:
• רכש מוצרים ותוכנה- האם מתנהלים עדיין באותו עקרון: מו”מ, הזמנה ותשלום או שיש שימוש בכלים חדשים?

• עידן התקשורת, האינטרנט, המולטי מדיה: בעולם רכש גלובלי יש פחות מגע אנושי, מנהלי ספקים לא מכירים ולא מגיעים לספקיהם, כיצד ניתן בכל זאת לשמור על מגע קרוב וחזותי עם הספקים. ברכש הגלובלי יש דרישה לקיצור לוחות זמנים לביצוע ההזמנה ולאספקה. יש כלים חדשניים למעקב, בקרה וזרוז פעילות הספק גם אם אינו בטווח נסיעה ממך.
נדרשים כלים להבטחת אמינות האספקה- בקרת איכות (מרחוק?), דוקומנטציה, שילוב מערכות מידע (כניסה למערכות הספק).

• העידן הנוכחי מתאפיין ברשתות החברתיות. האם אנשי הרכש מקושרים, האם הם מחליפים מידע, מכירים אחד את השני, נפגשים, הולכים לכנסים בין לאומיים? כיצד ניתן לנצל הרבה יותר באפקטיביות את כלי התקשורת הן בתוך הארגונים הגדולים והן בין העוסקים במקצוע בישראל.

לסיכום ניתן לומר: שיש עדיין פוטנציאל גדול בשימוש טכנולוגי כולל הרשתות החברתיות ומימד האינטרנט לתקשורת בין העוסקים ברכש.

שירלי מייזליש, ניו-טק מגזין

תגובות סגורות