לוקהיד מרטין הפעילה לראשונה את תא הצוות בחללית ה”אוריון” במרכז החלל קנדי

מהנדסי לוקהיד מרטין ונאס”א הגיעו לציון דרך משמעותי נוסף בתוכנית פיתוח חללית ה”אוריון”, עם הפעלתו לראשונה של תא הצוות במרכז החלל “קנדי” שבפלורידה. החללית, אשר מתוכננת למשימה מאוישת בחלל העמוק, תהיה הראשונה שתגיע למרחק של 40,000 מיילים מעבר לירח במשימת EM-1, שתארך כשלושה שבועות.

החיבור לחשמל היה הפעם הראשונה בה מחשבי ניהול הרכב ויחידות המידע והכח חוברו יחדיו והופעלו בתוך תא הצוות, הוטענו בתוכנות הנדרשות למשימה ונבדקה פעילותם המשולבת. הערכת פעילותן של מערכות אלה, שנחשבות ל”מוח והלב” של חללית האוריון, היא הצעד הראשון בו נבדקו תתי-המערכות של תא הצוות בחללית.

למרות שאסטרונאוטים לא יטוסו בקפסולה בטיסה זו, רוב גדול מתתי-המערכות והאוויוניקה חולקים את אותו התכנון עליהן יסתמכו האסטרונאוטים בטיסות הניסוי המתוכננות הבאות בחלל.

השיגור למשימת EM-1, המתוכנן להתבצע על גבי משגר SLS של נאס”א, נועד לבדוק את תקינותה ואת פעילות כלל המערכות הפועלות בה בהתאם לפרמטרים שהוגדרו בתוכנית הפיתוח והייצור של ה”אוריון”, לקראת השיגורים העתידיים למשימות החקר המאוישות בחלל העמוק.

השלב הבא בתוכנית כולל את התקנתם של 55 רכיבים בחבילת האוויוניקה של החללית וחיבורם באמצעות 400 רתמות על ידי מהנדסי וטכנאי החברה. במהלך שלושת החודשים הבאים, עם סיום ההתקנה של כל המערכות, יתבצעו ניסויים פונקציונאליים שיבטיחו את המוכנות של האוריון לעבור לשלב הניסויים הבא.

תגובות סגורות